• Martinaa

    JUNI 2010 del 5

    Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}


    Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}


    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}


     

  • Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Ellabay

    Har btw lagt upp Några av våra tvåtusen bilder som togs den dagen! :)
    Kan titta på dom i en evighet. :)

  • Bettertogether
    Ellabay skrev 2010-07-11 22:32:33 följande:
    Det funkade Ellabay!!! :D ÄNTLIGEN heter jag mitt rätta namn även på facebook! ;) Tusen tack!
  • Martinaa
    Ellabay skrev 2010-07-11 23:07:35 följande:
    Har btw lagt upp Några av våra tvåtusen bilder som togs den dagen! :)Kan titta på dom i en evighet. :)
    Fina ni va och fina bilder!
  • Ellabay

     


    Bettertogether skrev 2010-07-12 15:53:33 följande:
    Det funkade Ellabay!!! :D ÄNTLIGEN heter jag mitt rätta namn även på facebook! ;) Tusen tack!

    så lite så. Vet hur frustrerande de var att inte få ändra namnet som man längtat efter sååå länge!


    Martinaa skrev 2010-07-12 17:32:11 följande:
    Fina ni va och fina bilder!

    Tack. :D

  • Skogshuggarbrud

    Hej på er!


    Detta kanske är en lite dum fråga, men har ni fått papper på att ert nya efternamn har blivit godkänt?


    Har fortfarande inte kunnat göra nytt id-kort, visa m.m då de vill ha papper från folkbokföringen. Samma gäller hos polisen med pass, så har fått boka bröllopsresa i de gamla namnet, tyvärr. Men vi åker om ca tre veckor :D, så hinner inte få nytt pass innan dess i vilket fall...


    Även till lönesystemet på jobbet, vill de ha papper. Känns tråkigt att de fortfarande står mitt "flicknamn" på alla kort och ja överallt.


    Så, kommer de hem papper automatiskt eller måste jag beställa?


    (Vet att namnet gått igenom, då det va ändrat på banken.)


    Idag (som de nu blir med tanke på klockan) så har vi varit gifta i 1 månad, redan :P! Tiden bara springer iväg!

  • Tausen

    Du måste beställa personbevis för olika saker på skatteverkets hemsida. Finns speciella för pass och id t.ex. jag har inte fixat mitt pass än, men det tar bara 3-5 dagar att få

  • Plutten2010

    Har man e-leg eller bank-id så kommer man annars åt personbevisen via SKV´s hemsida så att man själv kan skriva ut dem.

  • miaik

    Jag gick in på skatteverket igår och såg att jag var registrerad med mitt nya namn, och idag kom ansökningshandlingarna om nytt körkort.. Det gick OTROLIGT snabbt med tanke på att vi kom hem från Thailand förra tisdagen och skickade in våra papper förra onsdagen.


    Känns coolt, nu är jag ännu mer fru!

  • Martinaa

    Jag väntade ett tag på pappret från Skatteverket att namnet gått igenom. Pappret från Transportstyrelsen om dags att förnya körkortet kom till och med innan det. I fredags postade jag brevet med nya fotot och namnteckningen till körkortet och IDAG kom brevet att kortet är klart för hämtning!! Snacka om snabbt jobbat!! :-O

  • Tausen

    Nu är passet beställt...myska att skriva en annan namnteckning än den man skrivit hela sitt liv..Jag glömmer mig hela tiden :P

  • Bettertogether

    Lite fusk att ni i Sverige har sådan lyx att ni får hem brev om att ni ska ändra körkortet... här i Finland måste vi själva gå till polisstationen och betala 70€ (alltså 700 kr) för att få ett nytt körkort. >:/

  • Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-07-24 21:40:36 följande:
    Lite fusk att ni i Sverige har sådan lyx att ni får hem brev om att ni ska ändra körkortet... här i Finland måste vi själva gå till polisstationen och betala 70€ (alltså 700 kr) för att få ett nytt körkort. >:/
    700kr!?! Jösses!
Svar på tråden JUNI 2010 del 5