• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Tausen

Bettertogether skrev 2010-06-27 21:05:31 följande:
    Wow så snabbt den första veckan som gift har gått! Vi har inte hunnit med någonting alls efter bröllopet! :P Bara städat undan lite :) Lite bilder och text hittar ni i min blogg sandra.neuman.fi   Är det förresten någon annan som haft problem att byta namn på facebook???? Jag böt för en vecka sedan, och ÄNNU heter jag mitt gamla efternamn där :/

Grattis till dig också! Vad fina ni var!!
    Mitt namnbyte gick igenom på en gång på facebook...så min gissning är att du kanske gjort någonting fel?? Jag var iaf tvungen att trycka på ändra både innan och efter namnbytet så att säga...

• Bettertogether

Grattis du också Tausen! :) Jag ska prova det jag också! Annars har jag följt anvisningarna helt och hållet!

• miaik

Vi har varit gifta i snart en och en halv vecka, nästan allt gick bra förutom att de lyckades spela vår ingångslåt (som var hemlig) INNAN vi gick in plus att de sen började med den låten i typ 30 sek efter vigseln istället för utgångslåten.. men med tanke på att vi var i (och är) i Thailand får vi vara glada för att det mesta andra flöt på bra. Vår dag var helt fantastisk och slutade med att alla gäster låg i poolen på hotellet med varsin drink på natten

Grattis till alla er andra som är nygifta och April99 till babyn, vi har precis börjat babyverkstad så jag hoppas på resultat...

• Martinaa

Nån här som vet om man på nåt sätt kan kontrollera att namnbytet gått igenom? Har fortfarande inte fått nåt brev från Skatteverket, men har för mig att jag läst nånstans att man ska kunna söka på vad man är folkbokförd som... nån som vet??

Ang facebook så byttes mitt namn inom en halvtimme eller så.

• Bettertogether

Martinaa: jag vet faktiskt inte hur man kan kolla det på annat sätt... min mamma har tillgång till folkbokföringsregistret, så hon kollade upp det åt mej :)

På facebook har de FORTFARANDE inte fått dit mitt riktiga namn :( *morr*

• Tausen

Martinaa skrev 2010-06-29 13:47:04 följande:
    Nån här som vet om man på nåt sätt kan kontrollera att namnbytet gått igenom? Har fortfarande inte fått nåt brev från Skatteverket, men har för mig att jag läst nånstans att man ska kunna söka på vad man är folkbokförd som... nån som vet??   Ang facebook så byttes mitt namn inom en halvtimme eller så.

De skall tydligen skkicka ut brev...vi har inte fått nåt än och nu är det snart gått två veckor :(
    Har du bank ID kan du logga in på skatteverkets hemsida och kolla.

• Martinaa

Jag ringde Skatteverkets talsvar och fick ett fax med de uppgifter jag är folkbokförd som i onsdags och då stod mitt nya namn. Idag kom brevet från Transportstyrelsen att mitt körkort måste förnyas. Jag heter officiellt samma namn som min man nu!

• Martinaa

Nån här som vill köpa ett presentkort hos Resia? Vi önskade oss presentkort hos Ticket, men ett par gäster köpte på fel ställe :P 6000 kr. Inboxa mig i så fall! :)

• Ellabay

Bettertogether skrev 2010-06-29 20:42:52 följande:
    Martinaa: jag vet faktiskt inte hur man kan kolla det på annat sätt... min mamma har tillgång till folkbokföringsregistret, så hon kollade upp det åt mej :) På facebook har de FORTFARANDE inte fått dit mitt riktiga namn :( *morr*
    Hej! Kan säga att jag hade precis samma problem med mitt efternamn. De ville inte ändra och då gjorde jag så att jag hade kvar mitt gamla efternamn och la till mitt nya. Det godkändes på en gång!! Sen gick jag in igen och tog bort mitt gamla namn och vips! så fick jag heta mitt nya namn. Försök med de!! 
  • Ellabay

Grattis till bebisen!!! Gud så roligt! Själv har man nu gått halvvägs i graviditetet och klarade giftemålet galant och även utlandsresan gick hur bra som helst med värmen och allt. Nu längtar vi sååå mtk efter vårt mirakel. :)

Svar på tråden JUNI 2010 del 5