• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Converse

av längtan till dig har vi i kyrkan så de får bli någon annan..... vill ha nån glad låt när det är så många stilla annars.

• Bettertogether
    Martinaa skrev 2010-05-30 18:11:13 följande:
    Bettertogether:Va snällt och moget av din m2b att göra som han gjorde, nu när hans kompisar inte respekterade dig överhuvudtaget. Skönt att det löste sig i alla fall, och grattis till din examen!
    Martinaa: Tack! :) Ja, han visade minsann hur mogen han är igår! :)
  • soonAmrs

Vi ska ha änglagård som ingångsmusik och det lutar åt mendelhsson ut.. hade först tänkt visa vid vindens ängar men efter samtal med kantorn så tyckte hon att den kunde kännas lite för lugn.. kluven..

• scarborough81

På lördag, på lördag, då står många av oss brud.... Kan ni fatta att tiden att planera snart är över och vi ska alla stå där framme inför alla våra vänner o familj... Jag längtar så...{#lang_emotions_laughing}

• Bettertogether

Scarborough: Javisst har det gått fort! Och det känns lite tråkigt också på ett sätt, för jag har njutit så av planeringstiden!! :D Dock har jag ju ännu 3 hela veckor kvar att njuta innan jag står brud ;)

• Smilla82

Nu börjar det verkligen närma sig. Listan på allt som skall göras är lång, jättelång. Det som jag mest känner att jag aldrig blir klar med är festhäftet. Det finns alltid mer att göra på det men nu tror jag att jag måste sätta stopp.

Men nu till en liten fråga. Jag har gjort festhäftet (samt alla andra trycksaker) i Publisher. När vi gjorde inbjudningskortet hade vi stora problem med att skriva ut och få rätt på positionen av texten. I publisher såg allting fint ut och sedan när jag gjorde en pdf av det så flyttades allt jag gjort så att marginaler m.m. inte stämde längre. Någon mer som haft detta problem?

Men nu har jag ju hela festhäftet som skall skrivas ut (stående A4, vikt på längden). Hur gör jag för att få ut sidorna rätt samt hur gör jag med dubbelsidig utskrift? Hur blir dubbelsidig utskrift om jag gör en pdf av dokumentet?

• yatzy86

Vi skrev ut ifrån publisher. på skrivaren vi använde så kan man ställa in det ska bli dubbelsidigt och så säger den till när du byter blad och hur du ska lägga ner det för det ska bli rätt. så tror det helt enkelt ligger på inställningarna när du trycker på skriv ut.

• Martinaa

Precis som yatzy säger så kan du i Utskriftsformat välja egenskapar/inställningar och välja dubbelsidig utskrift/duplex. Jag skriver också ut från publisher direkt. Varför gör du det till pdf först?? Då förlorar du ju alla fördelar med dubbelsidig utskrift som publisher håller reda på åt dig!

Jag håller på att skriva ut våra häften nu. Var stressad att inte hinna klart, men nu flyter det på ganska bra så det kan nog gå vägen ändå! Det ska ju dessutom vikas, häftas, knytas och stämplas också...!

Nu ska vi ner till stan och lämna in våra förlovningsringar för upputsning och lite annat fix!

Fem dagar kvar!! :D

• April 99

hinner inte läsa allt som ni skrivit (står med en trött o hungrig 2-åring) men Weeiii..på lördag är det dax!!!! o underbart väder förväntas här på västkusten...

ikväll är det något bröllopsprogram på tv4+, blir nog att glutta på det eftersom man blir insnöad på det här. säger som bettertogheter: bli lite tomt sen, men jag har nya projekt på g :)

• Ellabay

vi ska också ha "all you need is love" som utgångsmarsch. Dock ska min kusin sjunga den live och min andra kusin ska spela på piano när vi går ut. Blir riktigt livemusik.

Som ingångsmarsch ska vi ha "canon in D" in en speciell remix som min kusin kommer spela på piano. Kommer nog inte kunna hålla tårarna borta.

Svar på tråden JUNI 2010 del 5