Inlägg från: Ellabay |Visa alla inlägg
  • Ellabay

    JUNI 2010 del 5

    även jag blev hippad igår. Hur härligt som helst! Jag har vart lite off den senaste tiden här på bröllopstorget och bytt till familjeliv då vi väntar vårat första lilla mirakel i november så om fyra veckor på våran bröllopsdag kommer det även finnas en liten (ev stor) gravidmage. :) Så klänningen får sys ut och passar den inte så får vi lösa det. :) haha.. ganska otippat!

    annars ligger vi ganska bra till i planeringen. Sambon har fått tagit mkt ansvar nu dessa månader då jag mått ganska dåligt. :) Underbara man!

  • Ellabay

     


    Martinaa skrev 2010-05-23 18:53:53 följande:
    Ellabay:Åh grattis!! Vad underbart!!!

    tack så mkt! Tjejerna var så underbara igår. köpt alkoholfritt, frågade hela tiden om jag orkar det här, mår du bra, visst får du äta det här och det här? Oh, jag grät en hel del då de var såååååå underbara!

  • Ellabay

     


    April 99 skrev 2010-05-25 21:10:44 följande:
    GRATTIS ELLABAY! Blir alldeles lycklig så fort någon har bebis på g, tycker det var nyss jag stod med sticka med plusset i handen, nu är vår lill prins bus 2 ½ år. så grattis grattis grattis!vad roligt med alla hippor!Nu är bröllopsdagen galet nära!!! iaf för oss 5 juni tjejer...nästa lördag, wiee!!!*festprogrammet är snart färdig kopierat o ihop vikt, ska knyta ihop också.*pratat med vigselförättaren idag coh det känns så bra, hon tyckte det var jätte bra idé och charmigt med att vår son ska komma fram med ringarna. det blir ju lite liksom som de blir, barn går aldrig att förutse haha...*har ev en jätteduktig tjej på g som fotograf ist. hon känner min jobbar kompis. kan se bilder på fotoliv.se ifall ni är nyfikna. När min jobbarkompis nämde graffitiväggen vi tänk som bakgrund på en del av bilderna blev hon iaf intresserad, men ska kolla ifall hon kan osv.någon ville ha våra tankar om fotograferingen, kopierar in den. hoppas du/ni förstår för vi skrev det bara för  "våra ögon" som kom ihåg vad vi ville ha Foto-kom ihåg-lista   ·       Crazy cosmopolitan turn araound look (rygg mot rygg, rygg mot kameran)   ·       när vi går hand i hand   ·       mug shot titta varandra i ögonen   ·       en ligger i den andras knä ·       Fota mot betonggraffitiväggen, både vackert o med attityd ·       Bild med Edwin ·       Bild på alla direkt efter vigseln ·       Intimt, ansikterna tätt ihop. Blunda ·       Henrik bakom håller om Sofia henrik pussar på kinden ·       Skrattbild ·       Båda hoppar ·       Ena i fokous, andra oskarp ·       Buketten i fokus, vi oskarpa pussandes   ·       Enskillt kort på ex. ringarna, buketten, tårtan, dukning, brudfrisyr, Vigseln, gästboken, lokalen, välkomstskålen, talen buffén    

    tack så mkt!! Känns overkligt fortfarande och jag längtar efter sparkarna så man kanske förstår mer då att de är en bebis i magen.. tror jag börjat känna lite fladder men väääldigt osäker. Det "kittlas" mkt inuti magen iaf. Känns helskumt

  • Ellabay

    jag är helt kolugn! Nästan lite för lugn. Jag är mest stressad över kursavslutet nu i skolan då jag ligger efter BIG time pga av illamående och trötthet. Men sen är inte vårt bröllop förrän om tre veckor ungefär. Jag är ju typ sist ut i junitråden. ;) Ni är redan gifta när jag kommer få mitt nervösa sammanbrott.. haha.

    vi har träffat prästen (eller svärfar är de ju) förra veckan och då blev det verkligen verkligt att NU ska vi VERKLIGEN gifta oss!

    Tänkte höra med er också om hur länge de tog för er att få tillbaka hinderprövningen? Vi va lite sena med att skicka in den och är lite oroliga att den inte kommer komma tillbaka i tid men inte kan de ta mer än en månad för dom att kolla papprena? 

  • Ellabay

    min blivande åkte på sin svensexa igår. hahah idag skyller han på vinterkräksjukan. ;) yeah right!

  • Ellabay

    vi ska också ha "all you need is love" som utgångsmarsch. Dock ska min kusin sjunga den live och min andra kusin ska spela på piano när vi går ut. Blir riktigt livemusik.

    Som ingångsmarsch ska vi ha "canon in D" in en speciell remix som min kusin kommer spela på piano. Kommer nog inte kunna hålla tårarna borta.

  • Ellabay

    ooh jag har sån beslutsångest över hur sminkningen och håret ska vara.
    Va på makeupstore idag och blev sminkad. Ville ha en grön bas och somrig.. men hon gjorde den på tok för mörk. Blev inte alls nöjd. Så nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha och vad jag ska säga till min frisör som ska sminka mig på dagen. Jag får försöka hitta någon som gillar att sminka och prova en massa sminkingar på mig..
    Vill jag ha ljusa ögonskuggor? eller ska det vara mörka ögon?
    Gaaaaaaaaaaahhh!"!!

  • Ellabay

    7 dagar kvar för oss nu! Jag börjar bli riktigt nervös och är lite orolig att ingångsmarschen inte kommer hålla. Min kusin som ska spela den kommer inte upp till umeå förrän runt 10-11 tiden på kvällen dagen innan. Blir svårt att öva i kyrkan då.. :(

  • Ellabay

     


     


    Bettertogether skrev 2010-06-29 20:42:52 följande:
    Martinaa: jag vet faktiskt inte hur man kan kolla det på annat sätt... min mamma har tillgång till folkbokföringsregistret, så hon kollade upp det åt mej :) På facebook har de FORTFARANDE inte fått dit mitt riktiga namn :( *morr*
    Hej! Kan säga att jag hade precis samma problem med mitt efternamn. De ville inte ändra och då gjorde jag så att jag hade kvar mitt gamla efternamn och la till mitt nya. Det godkändes på en gång!! Sen gick jag in igen och tog bort mitt gamla namn och vips! så fick jag heta mitt nya namn. Försök med de!! 
  • Ellabay

    Grattis till bebisen!!! Gud så roligt! Själv har man nu gått halvvägs i graviditetet och klarade giftemålet galant och även utlandsresan gick hur bra som helst med värmen och allt. Nu längtar vi sååå mtk efter vårt mirakel. :)

  • Ellabay

    Har btw lagt upp Några av våra tvåtusen bilder som togs den dagen! :)
    Kan titta på dom i en evighet. :)

  • Ellabay

     


    Bettertogether skrev 2010-07-12 15:53:33 följande:
    Det funkade Ellabay!!! :D ÄNTLIGEN heter jag mitt rätta namn även på facebook! ;) Tusen tack!

    så lite så. Vet hur frustrerande de var att inte få ändra namnet som man längtat efter sååå länge!


    Martinaa skrev 2010-07-12 17:32:11 följande:
    Fina ni va och fina bilder!

    Tack. :D

Svar på tråden JUNI 2010 del 5