• lyckan ler
    Äldre 23 Mar 15:45
    33952 visningar
    313 svar
    313
    33952

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • empa83
    Äldre 23 Jun 10:42

    oj, två hippor?? jag klara nog bara psykiskt av en;)


    Jag är som ett barn när det gäller överraskningar så jag tjatar ganska mycket och frågar när det blir... inte så poppis längre;)

  • Tjena
    Äldre 23 Jun 11:09

    Nu blev jag nervös!! De ringde precis... min klänning från Kina är här om 10 minuter:)

  • Äldre 23 Jun 17:05
    Tjena skrev 2010-06-23 11:09:09 följande:
    Nu blev jag nervös!! De ringde precis... min klänning från Kina är här om 10 minuter:)
    Vad roligt!! Var beställde du ifrån? Är du nöjd?? Bilder!! =)
  • Enilem­mE
    Äldre 23 Jun 18:10
    Astro skrev 2010-06-22 21:30:12 följande:
    Jag har omvänt problem! Folk frågar om vi inte behöver hjälp med något, men jag är ett sån kontrollfreak att jag inte kan komma på något att delegera... Vi kommer ju självklart behöva hjälpe med praktiska saker som att fixa i ordning lokalen, städa, bära dit allt vin etc. Men festhäften och sånt är ju så kul att göra, det vill jag ju göra själv!  
    Så är fallet här oxå!
    lyckan ler skrev 2010-06-22 22:23:52 följande:
      Tråkigt att så många inbjudna inte ens bemödar sig med att svara på inbjudan... Men vadå reserverna? Har ni en lista med reservgäster? Som får komma om andra tackar nej? Det har jag aldrig hört talas om. Vad säger dessa gäster om det? Jag hade själv (som reservgäst) tyckt det var ganska trist att bli bjuden på det sättet. Man duger liksom inte i första gallringen... Förstår du vad jag menar? Inget illa ment mot dig, glaca, jag blev bara så förvånad när jag läste ditt inlägg. Helt nytt för mig, att göra så.
    Tycker oxå att en reservlista är lite skumt.. Man bjuder väl de man verkligen vill ha med på sitt bröllop, man bjuder inte folk för att fylla ut??! Vi har iofs ett par som vi funderat på att bjuda hela tiden, men inte kommit överens om ifall vi verkligen ska bjuda. Nu ska jag bjuda in dem lite i hemlighet, för det är sambons gamla barndomsvän och jag vet att han skulle bli väldigt glad om de kom. Så det får bli en överraskning för honom, om de nu vill komma och alltså inte känner sig andrahandsutvalda! :-O Så är inte riktigt fallet iofs..
  • MalanM­icke
    Äldre 23 Jun 19:00

    Mig får ni också gärna skriva in! Vi gifter oss den 7 Aug! Spännande. Jag beställde också min klänning från Kina. Och är heeelt sjukt nöjd! Mycket finare i verkligheten, och vilket handarbete!!!

    Sen satt den helt perfekt så det är jag väldigt glad över, inga justeringar nödvändiga :)

  • Orsaku­llan
    Äldre 23 Jun 19:05

    Sitter och kikar runt lite efter inspiration på Morgongåva åt min bm. Ska ni ge någon sådan och vad?? Är lite sugen på slipsnål + manchettknappar i silver med personlig gravyr på men då får han dem på bröllopsdagen så att han kan använda dem. Han ska inte ha vigselring så då tänkte jag istället gravera in vigseldatumet i slipsnålen. Men som sagt, har inte bestämt än, tacksam för inspiration!!

  • Enilem­mE
    Äldre 23 Jun 19:57
    Orsakullan skrev 2010-06-23 19:05:37 följande:
    Sitter och kikar runt lite efter inspiration på Morgongåva åt min bm. Ska ni ge någon sådan och vad?? Är lite sugen på slipsnål + manchettknappar i silver med personlig gravyr på men då får han dem på bröllopsdagen så att han kan använda dem. Han ska inte ha vigselring så då tänkte jag istället gravera in vigseldatumet i slipsnålen. Men som sagt, har inte bestämt än, tacksam för inspiration!!
    Jag ska ge min BM manschettknappar med våra flickors namn på. Ska köpa från www.sagaofsweden.se

    Jag tänkte oxå att han kan ha dem på bröllopet, så jag hoppas lite på att han "glömmer" fixa egna, så jag kommer lite som räddaren i nöden på the big day!

  • Orsaku­llan
    Äldre 23 Jun 21:48

     


    EnilemmE skrev 2010-06-23 19:57:55 följande:
    Jag ska ge min BM manschettknappar med våra flickors namn på. Ska köpa från www.sagaofsweden.se Jag tänkte oxå att han kan ha dem på bröllopet, så jag hoppas lite på att han "glömmer" fixa egna, så jag kommer lite som räddaren i nöden på the big day!

    Vad fina de var! Ska du ha de runda eller de rektangulära? Såg att det fanns slipsnål också. Har kikat på olika ställen men inte bestämt än vad som ser bäst ut :) Den sajten hade jag dock aldrig sett innan! Har du (bra) erfarenhet av dem sen innan?

  • Orsaku­llan
    Äldre 23 Jun 21:54

    Jag kollade här också
    http://www.alskadebarn.se/

  • Enilem­mE
    Äldre 23 Jun 21:59
    Orsakullan skrev 2010-06-23 21:48:15 följande:
      Vad fina de var! Ska du ha de runda eller de rektangulära? Såg att det fanns slipsnål också. Har kikat på olika ställen men inte bestämt än vad som ser bäst ut :) Den sajten hade jag dock aldrig sett innan! Har du (bra) erfarenhet av dem sen innan?
    Jag har aldrig handlat där, så jag kan inte uttala mig om dem. Jag hade sett ut ett par kvadratiska manschettknappar, men de finns visst inte kvar, så nu kanske jag måste leta vidare.. Sur jag blir! Tur vi började prata om det, så jag inte hade märkt det vid ett senare tillfälle..
  • Orsaku­llan
    Äldre 23 Jun 22:02

     


    EnilemmE skrev 2010-06-23 21:59:27 följande:
    Jag har aldrig handlat där, så jag kan inte uttala mig om dem. Jag hade sett ut ett par kvadratiska manschettknappar, men de finns visst inte kvar, så nu kanske jag måste leta vidare.. Sur jag blir! Tur vi började prata om det, så jag inte hade märkt det vid ett senare tillfälle..

    Jag tycker de rektangulära är superfina! Såna kan jag tänka mig att köpa :)

  • Enilem­mE
    Äldre 23 Jun 22:11
    Orsakullan skrev 2010-06-23 22:02:56 följande:
      Jag tycker de rektangulära är superfina! Såna kan jag tänka mig att köpa :)
    Jag vill att de ska vara blanka på ovansidan och inte matta.. De kvadratiska var precis som de runda, fast kvadratiska då!
  • Tjena
    Äldre 23 Jun 23:10
    Sörön10 skrev 2010-06-23 17:05:43 följande:
    Vad roligt!! Var beställde du ifrån? Är du nöjd?? Bilder!! =)
    Jag beställde från 1koo ... först fastnade den i tullen men nu har jag den äntligen:) Jag är nöjd.. längden vet jag inte än.... får se när jag har underkjolen hur det blir... den är dock lite för urringad... men där är att ta av i axelbanden så det ska lösa sig... min pappas fru har lovat att hjälpa mig med justeringar... jag ska även gå ner 6 kilo till så det kan ju ändra sig lite på bredden me...
Svar på tråden Augusti brudar 2010