• lottaochalex

Stora Holms Säteri

Hej!
    Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
    Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
    Kanske vi kan dela tips och idéer...

• Svar på tråden Stora Holms Säteri
  • Malin och Joel

Vi har inte fixat ngt än faktiskt... mer än pengar på sparkontot Känns som att det mesta är för tidigt att ordna med...

• molnis

Anna Panna - Vilket cateringställe valde ni till slut? Vi håller på att kikar på det nu nämligen..=)
    Samma gäller fotograf, har nästan bestämt oss för en men väntar även på priser från en annan. Lika bra och boka det redan nu innan de börjar bli upptagna på vår dag.

Vi var tvungna att betala hela bröllopsresan direkt så länsade typ kontot..men fylls på fram till det är dags. Har även gjort en riktig gästlista å kom fram till att det var 72 vi tänkt bjuda och inte runt 50 som vi fått det till när vi räkna lite löst. Men några bor i England å vi tror ej de kommer. Men men blir ok ändå, är ju maten som kostar. Är ibland inne på att fixa buffé med hjälp av familjen eftersom vi har många duktiga runt oss..men vet ej..skönt att slippa det momentet kanske. Mycket annat att fixa med. hmm vi får se=)

• lovvydovvy

Vad kostar det att hyra stora holms säteri? Är i startgroparna av planeringen så är lite nyfiken...

• SofieochJamie

Det kostar 13500 att hyra stora holm och vill man ha trädgårdshuset kostar det 2500 extra.

• soon 2 b mrs T

Vi hade vårat bröllop på Stora Holm Säteri =)

Världens underbaraste och vackraste lokal som gjorde att bröllopet blidde sagolikt =)

Så vill egentligen bara gratta och önska lycka till!

/mrs T

• ceybitz

Hej! Trevligt med en hel SH tråd =)
    Vi planerar bröllop till nyår nästa år, så vi har gått om tid på oss!
    Ska kolla på SH imorgon faktiskt och är jättenyfiken...! Känns osm att vi vill ha lokalen bokad långt innan eftersom det är nyårsafton så det kanske är lite svårare att få lokal då...?
    vi planerar även att vigas där =)

• SofieochJamie

Ja att vara ute i god tid är bra med SH. När vi bokade så var vi ute 1,5år i förväg och det fanns redan andra datum bokade runt den tiden redan. Det är populärt.. med anledning :)

• ceybitz

Gud vad fint det var!!
    Vi är förälskade i lokalen och kommer nog med 99.99999% säkerhet välja den =)
    Någon mer än vi som skall vigas i trädgårdshuset?
    Någon som haft vinterbröllop där??? hör gärna av dig till mig isf! =)

• molnis

ceybitz - Kul att ni också gillar det=) Vi ska också ha vigseln i trädgårdshuset. I april nästa år.

• Anna Panna

Molnis: Vi har bestämt oss för Aquarelle. Har ätit deras mat tidigare och fick ett väldigt positivt intryck av Pontus som vi träffade. Kanse inte de allra billigaste men skillde inte så mycket till slut och vi tycker maten är viktig.

soon 2 b mrs T: Skulle jätte gärna vilja se kort från er fest! Vad hade ni för färg tema? Vi håller på och klurar på dukningen för fullt...

ceybits: Vi ska ha vår bröllopsfest den 12/12 så hoppas på ett vinterbröllop... Kan ju lika gärna bli ett höst bröllop tyvärr!
    Vi ska dock inte vigas där utan i Tuve kyrka och sen ha mousserande och snittar serveras i trädgårdshuset med öppna spisen tänd. Längtar!!

• soon 2 b mrs T

bara till att kika in på vår hemsida som vi gjorde till bröllopet.. har inte vart där inne på ett tag, så det kommer upp lite reklam längst upp. men en hel del bilder finns där. Dock nog inte så många bra på lokalen, men lite granna.
    hemsideadressen : agnetahjartapatrick.tk

Det kan nog finnas bättre bilder på lokalen någonstans i gömmorna här i datorn med =)

Färgtemat var silver och vitt med en skvätt av grönt . ( någon sorts hjärtranka längs med borden =)

Bara till att slänga in ett meddelande till mig här på BT så svarar jag och hjälper till med det jag kan om ni undrar något om SH.

• Anna Panna

Några insider tips som du önskar att ni tänkt på innan eller som ni tänkte på och som blev bra?

• ceybitz

Är det någon som vet hur många ljus man skall köpa för att ha i alla ljuskronor + ljusstakar? minns bara att det var flerarmade ljusstakar, men inte hur många ljus :-S
    Får man elda i den öppna spisen? när vi var där stod det bara blockljus på hällen i den öppna spisen...
    =)

• 200911

Hej!

Får börja med att be om ursäkt till lottaochalex efterosm vi började snacka med er. KOm tyvärr inte in sen när jag skulle lägga till mer och glömde bort det sen. Hoppas att allt gått bra och att ni får en underbar dag på lördag! Våran är i mitten av november så vi har en del kvar. Ha det bäst

• justagirl

ceybitz: Det är (som sagt ;o) )femtifyra ljus i kronorna!

• ceybitz

Jo jag vet, men jag tänkte om man räknar med alla ljusstakarna i fönstrerna också? eller är det 54 allt som allt? sorry isf :-S hade jag inte fattat

• Emelie 12

Hej!

Vi funderar på att boka stora holm säteri i början av oktober 2012. Är det någon som har varit i lokalen under hösten och vill dela med sig av sina erfarenheter?? Tack på förhand =)

Svar på tråden Stora Holms Säteri