• lottaochalex

Stora Holms Säteri

Hej!
    Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
    Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
    Kanske vi kan dela tips och idéer...

• Svar på tråden Stora Holms Säteri
  • Malin och Joel

Jag och sambon har försökt att ringa dem i omgångar idag för att boka tid för visning nästa helg men får inte tag på ngn. Vi är sent ute men hade egentligen tänk boka visning i sommar men när jag fick mitt sommarschema i veckan så insåg vi att det kommer bli svårt/omöjligt.
    Men annars kanske man kan prel.boka vårt datum och komma lite senare i år och titta..?

• Malin och Joel

Är det förresten ngn som hade/ska ha vigseln där också? Vart hålls den i såfall?

• lottaochalex

Fru 310910:
    Boka nu om du har möjlighet, du kommer inte att bli besviken när du väl kommer dit!
    Ang. vigsel tror jag att det är några som har haft sin vigsel i det lilla trädgårdshuset som ligger precis i anslutning till själva lokalen. Där får det dock inte plats så många tror jag.

• Malin och Joel
    lottaochalex skrev 2009-05-07 13:28:59 följande:
    Fru 310910:Boka nu om du har möjlighet, du kommer inte att bli besviken när du väl kommer dit!Ang. vigsel tror jag att det är några som har haft sin vigsel i det lilla trädgårdshuset som ligger precis i anslutning till själva lokalen. Där får det dock inte plats så många tror jag.
    Jo, vi tänkte att även om de inte kan visa oss nästa helg så kanske man kan ta en tur ut dit iaf (vi ska i vilket fall till gbg och hälsa på min familj) och kika lite på omgivningarna, så kanske man får en lite uppfattning iaf.
  • SofieochJamie

De har ju café samt andra verksamheter på lördagen, så åk ut iallafall och titta. De är säkert där och kan visa lite.

• justagirl

Vi satt också vid ett runt bord fast använde det som honnörsbord.

Vi hade ingen egentlig bar utan ställde upp vin, cider och öl på ett av bufféborden, men det går ju också såklart att använda bänken vid köket som bardisk. Välkomstskål hade vi på grusplanen utanför.

Det går att prel. boka ert datum. Det gjorde vi för vi visste inte om kyrkan var ledig.

Det finns ett litet hus, som sagt, mittemot festlokalen med stora fönster och en öppen spis där folk tydligen haft vigslar förut. Men som sagt är huset ganska litet, ingenting för det stora bröllopet...

• justagirl

Har lagt upp bilder i mitt galleri nu! =)

• Malin och Joel

justagirl: Det ser jättefint ut!

Vi fick tag på dem till slut, och vi kunde komma och titta nästa helg!

• Anna Panna

Va kul att det är någon som redan haft sin fest! Alltid bra att få lite tips från någon som vet

Vi gifter oss också i Tuve kyrka med festen på SH fast lite senare i år. 12/12 är det våran tur.

Just nu håller vi på och letar catering företag... lutar åt buffe. Några förslag? Allra helst skulle vi vilja ha någon som varit där tidigare som vet hur stället funkar men inget måste.

justagirl skrev 2009-05-07 19:38:32 följande:
    Har lagt upp bilder i mitt galleri nu! =)
  • justagirl

Vi hade GourmetSofie. Hur gott som helst! De förmedlade dessutom två servitriser som skötte allting perfekt, man kunde totalt koppla bort den biten...

Maten levererades med posten...låter lite skumt med de gör tydligen sånt också, så det behövde man heller inte tänka på.

Svar på tråden Stora Holms Säteri