• lottaochalex

Stora Holms Säteri

Hej!
    Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
    Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
    Kanske vi kan dela tips och idéer...

• Svar på tråden Stora Holms Säteri
  • Malin och Joel

Vi ska till Stora Holm Vi får se hur det går! Har försökt titta på kartan och så...
    Lovar att rapportera sen!

• molnis

Spännande att höra vad ni tycker! =)

• Malin och Joel

Nu är vi hemma igen!
    Vi blev lite besvikna faktiskt, vi hade inte räknat med att det skulle ligga en stor industribyggnad precis bredvid. Så vigsel i trädgårdshuset skippar vi nog, men lokalen var precis vad vi ville ha! Vi har dock inte bokat än utan ville ha lite betänketid. Men det lutar nog åt att vi har festen där men viger oss ngn annanstans

• justagirl

Nej, det är lite lustiga omgivningar. Fast jag kan inte säga att det var något vi tänkte på...

• molnis

Det skulle vart lite höga träd i mellan, men när man är inne tänker man inte på det. När vi fikade i trädgårdshuset så tänkte jag lite på det där å man ser knappt det. Spec inte om vi står framför den öppna spisen.

• Malin och Joel

Är det någon som har koll på hur många som får plats vid de långa borden?

• justagirl

Hmmm...vi hade några rektangulära bord som buffébord...skulle gissa på sex vid varje bord, fast sen beror det ju på hur många man ställer på rad...Är inte helt säker dock, testade ju aldrig med stolar till, men minnet uppskattar att det kunde sitta tre i rad.

• molnis

När vi var där senast så var det uppdukat med runda bord + ett buffébord. De var upphöjt i mitten vilket var käckt. Hade ni det också så? Eller är det något dom som var där då hade fixat själva tro?

justagirl skrev 2009-05-18 20:50:29 följande:
    Hmmm...vi hade några rektangulära bord som buffébord...skulle gissa på sex vid varje bord, fast sen beror det ju på hur många man ställer på rad...Är inte helt säker dock, testade ju aldrig med stolar till, men minnet uppskattar att det kunde sitta tre i rad.
  • justagirl

Aha, en upphöjning på buffébordet menar du? Nej ,det var nog något de hade fixat själva...

• molnis

a oki! väldigt käckt. Får kolla på de om vi nu ska ha buffé.

Svar på tråden Stora Holms Säteri