Stora Holms Säteri
Hej!
Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
Kanske vi kan dela tips och idéer...
Hej!
Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
Kanske vi kan dela tips och idéer...
Vilka på ikea är det som passar är det kronljusen? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/27150010
Såfall kan man ju köpa sånna redan nu å jämföra med andra i färg om man hittar.=)
Hur många ljus behövs, byter man dem en gång under kvällen?
Molnis: Smart idé. Jo, jag tror att det var såna. Vi bara plockade på oss ett par femtiopack vid kassorna. Det behövs 54 ljus till ljuskronorna. Det går ju att byta dem under kvällen, men det är ju rätt meckigt att hålla på att klättra på stegar mitt i festen, så vi lät bli ;) De brann ändå rätt länge och man behöver inte vara orolig att det blir helt svart när de brinner ut, det finns ju spottar i golvet längs hela långsidorna...jättefint!
Ni som haft eller ska ha runda bord, vilka dukar skaffar ni till dem? Vilken storlek och varifrån? När jag jobbade på hotell hade de fyrkantiga dukar till de runda borden, men kollar man hos uthyrningsfirmorna så finns det bara avlånga dukar. För det finns väl inte dukar att låna där?
När vi pratade med GourmetSofie om dukar så skulle vi hyra såna som jag tror var 240x240 till runda bord. Större än "vanliga" dukar och så klart också lite dyrare.
De har inga dukar på SH så vitt jag vet. Om man hittade några fina underlakan till dubbelsäng, tror ni det skulle funka då?
Min man letade på rätt bra för att hitta runda dukar, men alla uthyrare sa att de snarare blev ovala av manglingen, så det flesta hade det inte alls. Vi hade två fyrkantiga dukar på borden och det blev också jättefint.
Borden är 160 cm i diameter har jag för mig...
Men vart hittade ni fyrkantiga dukar? Alla dukar jag hittar är avlånga och inte fyrkantiga.
Vi hyrde dukar från hyrposlin.se
hyrporslin såklart!
Hur går det för er andra?=) Vi har mest fixat med som bröllopsresan, fotograf, kläder osv. Detaljerna kommer nog nu till hösten så då blir det mer SH relaterat=)
Har en fundering som någon här kanske vet. Det hade varit väldigt smidigt att hela eller delar av kväll (Om vi har ett band också) köra Spotify. Vet någon hur det är med internet på SH, det finns inget nätverk i festlokalen? Någon som testat hur bra täckning det är med ett mobilt bredband?
Borde ju funka men kanske man ska testa innan, får prata med Jan.
Vi har fixat fotograf, frisör, kläder och maten (bara menyn som ska finslipas lite). Håller på med inbjudningarna för fullt! Känns verkligen på riktigt nu!!
Vet tyvärr inte om internet på SH...