Stora Holms Säteri
Hej!
Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
Kanske vi kan dela tips och idéer...
Hej!
Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
Kanske vi kan dela tips och idéer...
Åh vad kul att hitta en tråd där man kan få tips och diskutera SH. Vi har bokat lokalen till juni nästa år!
Är det ingen annan som tänkt ha vigseln i trädgårdshuset?
Vi ska ha vigseln där! Kul att hitta någon mer som ska ha det=) Ska ni ha borglig vigsel?
Hur många gäster ska ni ha?
Vi har inte hunnit bestämma så mycket än, men vi tror att vi kommer stå framför spisen så det blir en liten gång fram till den.
Funderar lite på hur man ska göra med utgång, för vi har tänkt att gästerna ska kasta rosbland å ev bubblor. Men det finns ju inget litet rum att gå in i på vägen ut direkt. Detaljer man kommer in på=)
Har ni några tankar om vigseln än?
Har ni några tankar om hur de
Det finns inget litet rum att gömma sig i i Tuve kyrka heller. Så vi fick gå ut utanför och vänta på att alla andra skulle komma ut. Det gick lika bra det med! =)
=) antar att det är rätt vanligt. Har bara vart på bröllop när de vart i kyrkor som har det.
Hmm, det där med att stå utanför och vänta på att gästerna ska kasta "saker" på oss hade jag inte ens tänkt på än. Men det är väl så det får bli.
Jo,vi ska också ha borgerlig vigsel. Kommer att bjuda runt 75 gäster men då min sambo inte är från Sverige är det lite svårt att avgöra hur många som kommer ta sig hit. Många hoppas jag!(Jan sa att de har 80 klappstolar så borde funka)
Av någon anledning har jag tänkt mig att vi ska stå framför fönstret längs till vänster, men vi har inte bestämt något säkert än. Kanske det är finare framför spisen.
Gällande vigseln så kommer vi be folk att sjunga/läsa texter/prata och sen kommer vi ha egna löften och prata om varandra. Tror det blir jättebra, men hua så nervöst!Det svåraste tror jag blir att "binda ihop" akten. Vem gör sånt om man inte har präst liksom?
Ni, hur tänker ni?
Hur långt iförväg måste man boka vigselförättare? Någon som vet?
Förresten molnis- jag ÄLSKAR den ring du kallar ring1 i ditt fotoalbum! Får man fråga var du hittat den?
Vi har fortfarande inte varit inne i kyrkan och tittat men jag hoppades på att det skulle finnas ett litet rum att gå in i... räknar kallt med att det kommer vara snöblandat regn på vår bröllopsdag och då är det ju inte så kul att vara ute... men vem vet - vi kanske får blå himmel, sol och ett par minusgrader! ; o)
Prästen nämnde iofs något om att man kan gå ut, smita in igen bakvägen och på så sätt kunna gå ut efter gästerna, men jag tyckte det kändes onödigt. Är det däremot kallt och snöigt kanske det kan vara en idé...
Millemalin: TRor det kan vara jätte fint att stå vid fönstret också. Enligt Janne verkar andra gjort både så och framför spis=) Tycker spisen var fin å där ser man inte något utanför heller.
Vi kommer va runt 50-60 st men vet att de blir några extra under vigseln som ej är med på festen (kompisar föräldrar ev jobbar kompisar osv) Men i värsta fall får de som är unga stå längst väggen.
Vi har inte heller kommit så långt med vigseln. Men kommer ha kompisar som spelar och sjunger lite och hoppas på att vigselförättaren vill läsa några texter tex (vet att han är rätt öppen för att göra en personlig vigsel). Tror inte vi gör egna löften men ej helt bestämt än.
Vet ej hur långt i förväg man måste boka men ju tidigare desto skönare tycker jag. Verkar som det inte alltid går att boka tidigt ioförsej. Men vi ringde vår 11 månader innan å han sa mer att man brukar få va ute i god tid å tyckte ej de var konstigt att jag bokade.
Alla ringar är från titanringar.com (Men liknande finns på många ställen tror jag)
Har ni bestämt tiden för vigseln än? Vi är inne på kl 16. är ju inte långt till festlokalen efter=)