• lottaochalex

Stora Holms Säteri

Hej!
    Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
    Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
    Kanske vi kan dela tips och idéer...

• Svar på tråden Stora Holms Säteri
  • lottaochalex

Justagirl: Jättefin dukning!
    Vi ska också ha GourmetSofie Vad hette servitriserna? Kan vara bra att få önska kanske... Det är nämligen den biten jag är ganska orolig för. Mycket hänger ju på dem ju!
    Hade ni 3-rätters också eller? Fixade servitriserna allt eller hur la ni upp det hela? Träffade ni dem innan och gick igenom hur ni ville ha allt?
    Många frågor här

• lottaochalex

Just det en sak till... om ni också hade Gourmet Sofie antar jag att ni beställde porslin från Gbgs Party Centre? Bara undrar vilken storlek på linnedukarna man ska välja för de runda 8-borden? Hur gjorde ni med dukar, la ni 2 på varje eller?

Fru 310910: Skönt att ni fick tag i dem tillslut! Ni kommer som sagt inte att bli besvikna....

• SofieochJamie

Åh va skönt, nu har vi fått lov att boka kyrkan också. Det var för tidigt när vi bokade lokalen. Jag bokade kl 15.00. Det är väl en lagom tid eller? Det känndes så tidigt med 14 och undrar om 16 är lite sent. Eller vad tycker ni? Vi ska fota oss innan vigseln. Blir det lång tid med mingel kanske? Man vill ju inte sätta sig vid bordet allt för tidigt.

• justagirl

Nu ska jag snart iväg på smekhelg, svarar på frågorna efter helgen! =)

• Malin och Joel
    lottaochalex skrev 2009-05-08 09:27:22 följande:
    Just det en sak till... om ni också hade Gourmet Sofie antar jag att ni beställde porslin från Gbgs Party Centre? Bara undrar vilken storlek på linnedukarna man ska välja för de runda 8-borden? Hur gjorde ni med dukar, la ni 2 på varje eller? Fru 310910: Skönt att ni fick tag i dem tillslut! Ni kommer som sagt inte att bli besvikna....
    Jag tror inte vi kommer bli besvikna, det ser jättefint ut på de bilder vi sett, vi har läst en massa bra saker om dem och sambon tyckte att Jan (?) lät jättrevlig Ska bli roligt att få komma dit och titta!
  • lottaochalex

Sofie och jamie: Vi har vigseln kl 14, det tycker jag känns bra, men 15 blir säkert lika bra det. Det är ju mycket man ska hinna med innan vigseln... Frissa, smink, e.v. fotografering om man ska göra det innan (det ska vi) då kan det ju vara skönt att ha gott om tid.

Just a girl: Ser fram emot dina svar Nu önskar jag er en riktigt mysig helg!!

KRAMAR

• justagirl

lottaochalex: Tack =) Servitriserna hette, enligt maken "Helen och nånting". De var i vilket fall systrar för de var väldigt lika varandra. Vi hade buffé som budades dit med posten och sen tog servitriserna hand om verkligen allting annat. Maken hade skrivit en lång lista på hur vi ville ha det, men jag tror att de hade klarat det helt på egen hand. Porslin och dukar hyrde vi från hyrporslin.se som ligger i Billdal. Dukarna var vanliga rektangulära som vi la två och två på borden. Tydligen är det väldigt svårt att få tag i runda dukar, de blir inte bra när de manglas så därför vill de inte ha såna i sortimentet ;)

SofieochJamie: Vi vigdes klockan 16 och det var väldigt lagom tyckte jag. Med tanke på att frisyr och smink tog tre timmar. Sen skulle man hinna äta lunch och så två timmar fotografering på det. mMd det inte sagt att man inte hinner om man vigs tidigare man får börja tidigare på morgonen bara! ;)

Fru 310910: Nej, ni kommer verkligen inte att bli besvikna. Lokalen är helt fantastisk och ja, Jan är en trevlig gubbe (med väldigt fast handslag VARNING! *skratt*)

• Anna Panna

justagirl - va mycket bra info du har till oss! Perfekt! ; o)
    Tänkte på det att de budar över maten - hade ni en kall buffé då eller hur löser man det varma? Då vi ska gifta oss i december så vill vi inte bara ha kall mat.

• justagirl

Anna Panna: Vi hade en kall buffé. Men det går säkert att lösa med typ värmeskåp eller så. Fråga cateringen, de vet! =)

• molnis

Jaaa äntligen en tråd med stora holm=) har gjort några försök att samla oss som ska vara där (eftersom jag vet att vi är några här på tb=) www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3389302.html Men eftersom många hittat hit istället blir ju det super.

Vi har bokat 17 april nästa år och kommer ha vigseln i det lilla huset. Vore kul att utbyta idéer med andra som har vigseln där. Vi kommer vara runt 60 st men för mig att jan sa att man kan få in rätt många i det huset.

Vi håller på att klurar på om vi ska ha buffé eller 3 rätters. Ska kika på ställena ni tipsat om här.

Vi var ute för några helger sedan och fikade och kikade lite hur det ser ut i april, fick då se hur några dukat upp inför kvällen med de runda borden så va kul å se det när det inte var tomt. Vi älskar den vita grunden och känslan, var därför vi valde det. Kommer nog lägga till en del färger i dekorationen för att få till får stil. Ska kika på ett färgat tyg och det där 7 kr-tyget på ikea till dukarna.

Svar på tråden Stora Holms Säteri