• Fenixx

    JULI - 2010

    Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!

  • Svar på tråden JULI - 2010
  • Nyen80

    Hej!

    Är heelt slut efter att ha fixat med all mat och läggandet av en 4-vånings bröllopstårta till bekants bröllop i morgon. Jag sa till min m2b att när vi gifter oss får någon annan göra tårtan, punkt slut!! Annars gillar jag att hålla på och när hon frågade var det självklart att svara ja.
    I morgon blir det upp tidigt för att fixa allt som skall köras till lokalen de ska vara på så det kommer bli en låång dag men samtidigt himla kul =)

    Kan vi inte uppdatera våra vigseldatum igen?

    Nyen80: 24 juli

    LÄNGTAR!!!!

  • F l i c k a n

    Hej!

    Nu är det dags för mig att hoppa in i denna tråden också för nu är det bestämt att vi gifter oss den 31 juli! Men än har vi inte bokat någon kyrka eller lokal. Tycker det är lite tidigt ännu men man kanske skulle göra det snart. Klänning ska jag vänta med till nästa år!
    Men jag sitter nu och funderar på vilket färgtema vi ska ha och hur alla trycksaker ska se ut. Har varit i kontakt med www.festfokus.se och fått hem pappersprover. Det lutar åt att det blir: vitt, silver och rött. Vad ska ni andra ha för färger?

  • Everton

    Välkommen in i tråden!
    Vad kul att i har bestämt er för ett datum! visst känns så mycket mer verkligt då!? :o)

    Vi har inte riktigt bestämt färger. Men det blir nog vitt & rosa för vår del. Får se om det smyger in någon mer färg senare.

  • F l i c k a n

    Tack!

    Jo nu känns det mycket mer verkligt men samtidigt ganska långt bort. Man vill inte prata med någon om det än för då tror jag att risken är stor att folk kommer reagera på att man är ute i så god tid. När ska ni berätta det för föräldrar? När tycker ni att man ska fråga toastmaster, tärna, bestman osv om de vill ställa upp?

    Visst är det svårt med färger.. Rosa är så fint men där sätter fästmannen in sitt veto! :) Vi får väl se vad som händer i planeringen. Vet ni nån framtida bröllopsmässa som man skulle kunna gå på för lite inspiration?

  • Everton

    min fästman har redan berättat för sin mamma...så hon vet. sen kom ett kompispar på oss när vi beställde min vigselring, så de vet oxå.
    Men annars är det inga fler som vet. Har dock tänkt att berätta för mina föräldrar snart, inom månaden tror jag.
    Men med tärna, toasmaster tror jag att vi väntar till efter sommaren.

    Min fästman är redan inne på rosa..det var han som föreslog det, visserligen vet han att jag ville ha det (älskar rosa) så jag blev bara glad när han sa det...hahahaha

    Bröllopsmässorna börjar väl inte först sent på året. oktober eller november. De flesta mässor är kring januari-mars tror jag.

  • sarahkka76

    flickan: grattis till det kommande bröllopet. Vi ska också gifta oss den 31 juli och har också bokat vigsel och festlokal Vi har redan berätta för alla, vi gjorde det i omgångar. Anledningen till det är för att det hamnar under en semestermånad och då kan det vara bra för folk att veta om våra planer så att ingen årkar boka en resa utomlands just då.

    josspossgirl1: vilken fin ring. Jag skulle ha gått och tittat på ringen hela tiden

    nyen80: vilket jobb! Ha det så trevligt på bröllopet!

  • Fenixx

    flickan>> välkommen till oss.

    vi ska ha grönt/guld/brunt/naturvitt i vårat färgtema.
    och har redan bokat och fixat en hel del.

  • Nyen80

    Hej brudar!
    Sitter här och är heelt färdig efter cateringen men oj oj oj vilket vackert brudpar och det blev såå lyckat! Både tårtan o maten föll alla gäster i smaken så det känns kanon med tanke på allt jobb vi lagt ner =)

    Och mitt i alltihop hittade jag den perfekta platsen för vår vigsel. Det är en herrgård som ligger precis vid vattnet som en person arrenderar ut. 4500 kr och då finns det plats för egen bar med egen köpt alkohol,kök, plats för upp till 200 personer och en terass som går från festsalen och ut mot vattnet. Så jag och m2b ska åka dit och titta någon dag för då tänkte vi ha vigseln på gräsmattan nedanför terrassen och sen mingel o middag i salen =)
    Dessutom kanon-pris! Min mamma sa till mig: Ska du inte ta o gifta dig så kan ni vara här? HAHA, hon vet inte att vi ska gifta oss så jag höll på att försäga mig i dag när vi var där =)
    Vill såå gärna men får vänta lite till!
    Blir så glad när jag tänker på det att det bara hoppar i hjärtat =)

  • Fenixx

    nyen80>> åh det låter ju som ett jättebra ställe att vara på. lite småroligt med din mamma där.

  • sarahkka76

    nyen80: vad kul att det blev så lyckat! Haha vad kul det där med in mamma, hon skulle bara veta

    Jag har nog hittat min ring men sambon tycker att den är för dyr. får nog ta dit honom så att han kan se den i verkligheten och inte bara på bild. Om man köper den som den är kostar den 33.000 men man kan beställa den med bara mitten stenen och då lite mindre än originalet, då kostar den 17800. Sidostenarna kan man bygga upp med tiden.
    det är mkt pengar, det kan jag hålla med om, speciellt om man ska åka på resa också. Men jag vill inte heller köpa en annan ring bara för att det är det jag har råd med och inte vad jag egentligen vill ha.
    Hur tänker ni?

  • Everton

    När jag beställde min ring (som var egentligen mer pengar än vad jag tänkt från början) så tänkte jag att den här ringen ska hålla i ca 60 år...varför ska jag inte lägga det mesta pengarna på den?? Visserligen kommer festen gå på lite mer...men ringen kommer man se VARJE dag.
    Tänk så mycket pengar man kan lägga på ex en säng, säg 20.000 kr på nåt som håller i max 20 år....varför ska man dra ner på ringen som man ska ha varje dag i ca 60 år?!?!?!?
    Visst det är mycket pengar när man ska betala för hela festen+kläder etc...men för mig känns det fortfarande så rätt att lägga alla dem pengarna på ringen.
    Vet inte om du blev något klokare... ;o)

  • aikidoaasa

    Hihihi... satt just och räknade lite. Det är 397 dagar kvar för oss! Den tiden kommer att gå superfort fram!
    Jag går och längtar tills den 1/7 då vi kan slänga oss på telefonen och boka kyrkan... tydligen går det inte att boka den mer än ett år innan, eller åtminstonde samma månad ett år framåt i tiden. Ändå ska den kyrkan vara riktigt populär och bör bokas i tid.
    Festlokalen bokades för en månad sedan, för dem var det inga problem.

Svar på tråden JULI - 2010