• Fenixx

JULI - 2010

Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!

• Svar på tråden JULI - 2010
  • Tokisen

Absolut blir d verkligt, man slipper den paniken jag haft innan, varit livrädd att lokalen skulle vara upptagen

Fenixx skrev 2009-05-21 21:57:34 följande:
    ja då känns det med en gång mer på riktigt.
  • Dream Messiah

Hej allihopa!

En till som ska gifta sig i juli 2010. (Låter ännu mera verkligt när man ser det skrivet :) ). Datumet vi satsar på är 3:e juli.

Jag har läst alla inlägg och känner mig nästan stressad, ni har alla kommit så långt i planeringen. Vi har bara berättat för de närmsta, pratat ut lite tekniska detaljer och kollat festlokaler på nätet. Nu har jag fått fart på min sambo igen, så nästa vecka hoppas jag några samtal blir ringda. Det här med att välja festlokal är inte så enkelt..man blir förtjust i flera när man ser dem på nätet. :/

Jag är en kontroll- och detaljfreak, så jag kommer nog att ha massa frågor. :D

• MissAlice

Åh vi ska också i juli 2010! Men det är som föregående skrivare skriv, det känns verkligen pirrigt och alldeles overkligt nu!! =)

I natt drömde jag min första mardröm om bröllopet =) Min svägerska tvingade på mig en alldeles för stor orange klänning precis innan vi skulle gån in och allt blev bara dumt och gästerna var jätte besvikna på hela uppläget!! Ha ha känns som att den drömmen var den första men absolut inte den sista!! =)

Kram

• Dream Messiah

Grattis, MissAlice! :)

Hoppas verkligen att det endast förblir en dröm. :)
    Hur långt har ni kommit i planeringen då?

• Dream Messiah

Kollar runt på BT och började tänka på om man ska ha catering eller låta festlokalen som man hyr sköta detta (om möjligheten finns). Hur gör ni? Vad är mera prisvärt?

• Emmis28

MissAlice och Dream Messiah: Jag tror inte vi behöver vara stressade... mer än ett år kvar ju! Gäller att försöka njuta av det roliga i att planera allting i stället :)

I går plockade vi 300 tusenskönor som vi ska pressa för att använda på inbjudningskort, placeringskort, program m.m. Min m2b friade nämligen i en backe full med tusenskönor i våras! Så vi tyckte det kunde vara en kul idé att ha det som återkommande tema. Blir kanske problem sen när de ska fästas på korten...men då kommer jag väl in här och frågar runt desperat efter tips :)

• Dream Messiah
    Emmis28 skrev 2009-05-23 11:55:53 följande:
    MissAlice och Dream Messiah: Jag tror inte vi behöver vara stressade... mer än ett år kvar ju! Gäller att försöka njuta av det roliga i att planera allting i stället :)I går plockade vi 300 tusenskönor som vi ska pressa för att använda på inbjudningskort, placeringskort, program m.m. Min m2b friade nämligen i en backe full med tusenskönor i våras! Så vi tyckte det kunde vara en kul idé att ha det som återkommande tema. Blir kanske problem sen när de ska fästas på korten...men då kommer jag väl in här och frågar runt desperat efter tips :)
    Absolut, man ska försöka njuta av det hela. :) Ska försöka tänka på det, he he.

Åååh, vad mysigt det låter! Tycker den blomman är så enkel, men så vacker och mysig. Toppen! :)
  • sockersmulan

Åh, Teleborgs slott är såå fint! Jag är uppvuxen på Teleborg så har viss förkärlek till den platsen.

tesand skrev 2009-05-20 12:08:07 följande:
    Usch man vet inte riktigt vart man ska börja med planeringen tycker jag.. Detta har iaf hänt för oss=)*Teleborgs slott är bokad för vigsel och fest.Där ingår maten,drickat,dukning,städning,serv etter,blomsterarrangemang.*Håruppsättning och smink gör min kompis *gratis* (men ska få nått som tack för det iaf.)*Ringen är nästan klar, (Min sambo fick sin mammas ring när hon dog och den hade hon ärvt av sin farmor så min sambo vill att jag ska ha den.)*Min sambos Kusin ska göra buketterna så det är bara blommor som ska köpas annars ha ja varit runt och kollat priser men hon ville göra den så då får hon det.=)*Skor och väska är klart(ska vara tärna i år så det får blir dem sakerna på bröllopet)*tärnklänningarnr är klara.( min syster som gifter sig i år ska ha vinröda tärnklänningar och min brudklänning kommer gå i färgerna vitt och vinröd så då ska mina systrar ha dem nästa år.)*fotograf är klar.(min sambos kusin är)..Hmm tror det e detta som är klart just nu och självklart datumet.. 2010-07-17 blir det.=)
  • MissAlice

Emmis! Kul att ni tar in lite av era minnen i inbjudningskorten!

Dream Messiah. Igår träffade vi vår bröllopskordinator och bókade fest lokal. Vi ska vara på ett litet slott där allt ingår ssåsom mat, dryck, dukning, br kordinator m.m.! Jätte skönt, då man vet att de kan hjälpa till med så mycket för vi har inta någon erfarenhet alls! Har endast varit på ett bröllop.. Datum är klart, 25/7. Tyvärr en söndag, annars var man tvungen att hyra hela slotten för 70 000!! Utan mat.. så de blir en söndag på semstern så hoppas vi att de som jobbar kan ta ledigt..

där är väl det enda som är bestämt.. men jag sitter och skriver dagbok så jag kommer ihåg alla mina funderingar och sparar bilder på sånt jag tysker om m.m. har många ideér redan nu! =)

Hur går det för alla er andra??

Svar på tråden JULI - 2010