• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • Pentan

Ja det tro jag att de kommer lägga upp, var en köp nu -de har med 10 tusen, 7 tusen, 4 tusen och 2 & 1 tusen st. Vita kristallklara eller färgade.
    stores.ebay.com/lingsupplies

JBB skrev 2008-12-05 13:44:02 följande:
    Vad kul Pentan Du får gärna lägga in lite bilder när du väl mottagit dina varor. Hade säljaren fler annonser med 12000 diamanter?
  • JBB

Tack ska titta in och fantisera mig bort en stund
    Tyvärr blir det inga diamanter än för min del, jag väntar fortfarande på min föräldrapenning från Nov månad

• JBB

Någon som har hittat fler diamanter?

• Brudens mamma

Hej!
    Har inte kommit in på rusta så jag har inte kollat deras diamanter men jag hittade på tradera i ljusblått. testade 100 till att börja med och gillar den färgen till mitt andra blåa.
    Nu vågar man sig ju knappt in i en affär med alla dessa julklappsfolk

• Luucie

Jag var på indiska idag och de hade någon typ av glaspärlor som glittrade fint och var skurna ungefär som diamanter. Jättefina. 19.90 för en burk.

• JBB

Jag var på mellandagsrean på Rusta, alla julsaker var det 50% rabatt på och gissa vad jag hittade? Just precis diamanterna vi har pratat om Det fanns "genomskinliga" och ljusgula kvar, och för det otroliga priset 9,90kr
    Trots min fästmans protester om att vi inte behöver köpa dom just nu, fick jag ändå till slut 8 paket hem efter några pussar. Kikade så smått i paketen när jag kom hem och det ligger 5 stora (3cm) och 10st (1cm) i paketen

• JBB
    Luucie skrev 2008-12-20 21:43:36 följande:
    Jag var på indiska idag och de hade någon typ av glaspärlor som glittrade fint och var skurna ungefär som diamanter. Jättefina. 19.90 för en burk.
    Indiska? spännande jag får nog kika in någon dag där med. vad var det för färger`?
  • JBB

Ja just det glömde berätta att det fanns girlanger med platta stora "diamanter" på rusta, 15,90 kostade dessa, och jag tog 2 med mig hem

Kikade även in på Ikea när jag ändå hade vägarna förbi, vi har ju pratat lite om diamant ljusslingan så jag tänkte titta in dom nu när även ikea har rea. Slingan kostade 44kr (sänkt från 89(?)) och hade ca 25-35 lampor på en ca 80-120cm bit. Såg rätt så fint ut men dom kunde ha varit lite mer utspridda enligt mig så det blev inget köp.

• shakynose
    JBB skrev 2008-12-27 18:17:13 följande:
    Ja just det glömde berätta att det fanns girlanger med platta stora "diamanter" på rusta, 15,90 kostade dessa, och jag tog 2 med mig hem Kikade även in på Ikea när jag ändå hade vägarna förbi, vi har ju pratat lite om diamant ljusslingan så jag tänkte titta in dom nu när även ikea har rea. Slingan kostade 44kr (sänkt från 89(?)) och hade ca 25-35 lampor på en ca 80-120cm bit. Såg rätt så fint ut men dom kunde ha varit lite mer utspridda enligt mig så det blev inget köp.
    JBB skrev 2008-12-27 18:06:52 följande:
    [citat]
    Jag var på mellandagsrean på Rusta, alla julsaker var det 50% rabatt på och gissa vad jag hittade? Just precis diamanterna vi har pratat om Det fanns "genomskinliga" och ljusgula kvar, och för det otroliga priset 9,90kr Trots min fästmans protester om att vi inte behöver köpa dom just nu, fick jag ändå till slut 8 paket hem efter några pussar. Kikade så smått i paketen när jag kom hem och det ligger 5 stora (3cm) och 10st (1cm) i paketen
    Vaddå? Trodde han att de skulle finnas kvar om några veckor? Knäppis

Jag köpte den slingan på ikea idag för 39kr, den är jättefin, men jag förstår vad du menar med att den inte är så "utspridd". Jag ska ha den hängande rakt ner så det är precis vad jag vill ha!
  • JBB
    shakynose skrev 2008-12-30 23:02:34 följande:
    Vaddå? Trodde han att de skulle finnas kvar om några veckor? Knäppis Jag köpte den slingan på ikea idag för 39kr, den är jättefin, men jag förstår vad du menar med att den inte är så "utspridd". Jag ska ha den hängande rakt ner så det är precis vad jag vill ha!
    Ja eller hur vilken knäppis Igår var det nästan inga diamanter kvar när vi besökte Rusta, jag blev nästan besviken på vår lilla utflykt (även fast vi "bara" skulle köpa parkett). Men så tittade jag i lådan under och bredvid lådan fanns ett tomt gapande hål, och gissa vad jag fann? 3 Paket till, några hundögon till fästmannen och vips så hade jag ytterligare 3 paket med mig hem

Det kommer bli jätte fint att ha den hängande rakt ner, vilken färg valde du den blåa eller den genomskinliga? Och hur många köpte du?
  • shakynose
    JBB skrev 2009-01-01 11:23:59 följande:
    Ja eller hur vilken knäppis Igår var det nästan inga diamanter kvar när vi besökte Rusta, jag blev nästan besviken på vår lilla utflykt (även fast vi "bara" skulle köpa parkett). Men så tittade jag i lådan under och bredvid lådan fanns ett tomt gapande hål, och gissa vad jag fann? 3 Paket till, några hundögon till fästmannen och vips så hade jag ytterligare 3 paket med mig hem Det kommer bli jätte fint att ha den hängande rakt ner, vilken färg valde du den blåa eller den genomskinliga? Och hur många köpte du?
    Den vita, och bara en till att börja med...
  • I vått och torrt

köpte servett ringar i form av diamanter på www.festingen.se...
    verkligen super läckra!!
    Tips bara om det e någon mer som e intresserad

• JBB

Vad fina servettringar I vått och torrt, men det blir nog väldigt dyrt för våran budget om alla gäster ska ha en Hur många köpte servettringar köpte du?

• I vått och torrt

Jag köpte 50 st....
    1000 kr tyckte jag var ok med tanke på att bordet och dekorationerna är viktiga för mig..
    Jobbat i restaurang i många år och vet hur viktig en vacker dukning är!
    Det är ju många timmar som man spenderar på bröllopsdagen/festen vid bordet och vill då inte "snåla" på detta...
    Väljer bort en del annat istället...

• micof

Jaaaaaaaa !!
    Diamanter kommer jag oxå att (ja, vi då) att dekorera med. Jag var rädd att jag tog i lite när jag ville ha ätbara diamanter på tårtan med *s* Jag är inte väst, känns bra ;)

Vart köper ni era diamanter ?? Jag har köpt 500 st på tradera, måste köpa fler.....

• micof

Haha, ser att jag kom i i mitten på tråden. (googlade) Här finns ju mängder med tips !!

• JBB

VIP En som vet: Hur mycket kostar era diamanter att hyra, det står inga uppgifter på eran sida.

Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?