• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • JBB
    Bumlis skrev 2008-11-24 19:44:34 följande:
    Ok, nu har jag funderat lite på det och ni kanske skulle kunna ha en sida (längst bak?) i festhäftet där ni nämner ert tema, och sedan skriver att i samband med detta så vill ni uppmuntra folk som funderar på att köpa diamanter att läsa följande avsnitt. Och så skriver ni ihop lite information som finns att hitta i länkarna i tråden:www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m2859118-1.h...Jaq tror att det kan bli ett uppskattat och samtidigt lite "allvarligare" inslag i ert festhäfte. Lycka till!
    Tack Bumlis ska kika hur jag ska få det sammanfattat lite fint i festhäftet
  • JBB
    Megi skrev 2008-11-24 19:54:55 följande:
    Vi ska oxå dekorere med diamanter :D
    Vad kul, vad har ni planerat än så länge?
  • Bumlis

Förresten så köpte jag sockerdiamanter att dekorera tårtan med, men blev lite besviken. Är det bara jag som tycker att de mer ser ut som regndroppar? Fast de är ju inte fula för det.

• tonårsmorsa

Ett låtförslag till: "Precious little diamond", finns flera inspelningar

• bridesilly

blue diamonds med refreshments finns också

• bridesilly

vi dansade till en snutt av marilyns låt med egna påhittade steg där jag visade min diamantring med mera..haha vi tyckte det va hemskt roligt

JBB skrev 2008-11-24 20:13:27 följande:
    vad fint det var, vi ska ha något liknande på våra bord. Diamonds are a girls best friend? den får jag kolla upp
  • Megi

var kan man köpa sockerdiamanter?

• Bumlis

Köpte mina på e-bay. Sugar diamonds.

Megi skrev 2008-11-25 10:39:01 följande:
  • JBB

Bumlis:
    Jag har inte köpt sockerdiamanter än, skulle du kunna fotografera en så jag får se hur dom ser ut när dom inte är i förpackningen?

tonårsmorsa:
    Vem sjunger "Precious little diamond"?

bridesilly:
    blue diamonds med refreshments, finns det? Den måste jag lyssna på, det är liknande musik vi båda tycker om

Megi:

Dom finns lite överallt, främst på amerikanska sidor tyvärr, det finns även vissa som säljer på tradera och liknande auktionssidor.

• JBB
    Bumlis skrev 2008-11-25 10:49:26 följande:
    Köpte mina på e-bay. Sugar diamonds.
    hur mycket betalade du för dina? Hur många var dom? och hur mycket gick frakten på?
Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?