• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • paradisfågel

När jag var inne på Lagerhaus igår såg jag att de har så man kan frysa iskuber i form av diamanter.. Det kanske kan vara något? Dock kostade en sådan form 149 kr vilket kanske e lite mkt då man bara kan frysa 6kuber åt gången i formen..

• Bumlis

Finns även på ebay.com, om man söker på t.ex. "ice cube tray diamond". Frakten varierar nog, men tror det kan bli helt överkomligt. Värt att kolla, kanske?

• Bumlis

Sen kan ni ju spela Amy Diamond hela kvällen...

• JBB

Oj vad dyra isformar ni har hittat, jag har suttit och letat lite på internet och hittade en svensk sida som sålde diamant isformar för 79:- Jag tyckte personligen att dom vara lite dyra men nu när jag jämför med dom ni har hittat verkar dom vara billiga

haha ja Amy Diamond hela kvällen Tja kanske inte en solklar favorit efteråt när man hört henne hela bröllopskvällen

• Bumlis
    JBB skrev 2008-11-27 14:38:59 följande:
    haha ja Amy Diamond hela kvällen Tja kanske inte en solklar favorit efteråt när man hört henne hela bröllopskvällen
  • JBB

Idag har jag varit på gekås, det var full proppat i affären vid 7 på morgonen, men jag nappade åt mig två paket 4cm diamanter (2st i varje förpackning) för 15.90st och 2 förpackningar med 3st 3cm stora diamanter för 15.90st.

Det fanns även myrgröna för 29:- men detta kommer vi köpa senare när vi har bestämt oss för var vi ska sätta det

• Pentan

Såg att IKEA hade ljusslinga i from av diamanter, men de var inte så fina... Men ändå!

• JBB

Är det ljusslingan KALLT för 89:- du menar Pentan?
    ska försöka kopiera in länken: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10138554

Ska åka och kika på dom någon dag för att se om dom är finare i verkligheten, på bilden är dom inte så jätte fina, men man kan säkert ordna upp det på något sätt.
    Framför allt så har dom utförsäljning antingen precis före jul eller efter jul och då kanske dom har kvar dom för en mindre peng?

• september2009bröllop

såg att dem hade diamantformade prismor på panduro.. det kanske kan vara nått?

• JBB

september2009bröllop: tittade in på panduros sida och dom hade massor med prismor, aningen dyra men ska titta om dom har några vi tycker om och var vi kan lägga dom i så fall, jag ska även kika på loppisar och liknande efter kristall prismor. Kanske kan man festa dessa på växter eller liknande.

Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?