• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • Bumlis

Ojoj, minns inte riktigt. Tror det var runt 60 st, och totalen hamnade på runt 400:-. Helt ok. Men de var riktigt iq-befriat förpackade, så när jag öppnade kartongen för att tjuvkika hamnade en massa på golvet. . Det står på förpackningen att man inte ska öppna den innan man använder dem, men man måste ju se hur de ser ut!!
    Ska gräva fram dem och ta ett kort åt dig. Vet att det var nån som sålde sina på köp & sälj för ett tag sen och hade ett kort, men jag kan inte hitta annonsen.

JBB skrev 2008-11-25 10:55:49 följande:
    hur mycket betalade du för dina? Hur många var dom? och hur mycket gick frakten på?
  • bridesilly

sockerdiamanter finns det ooooh va synd att jag får nys om det nu, hade jag velat ha på vårat bröllop

bridesilly:blue diamonds med refreshments, finns det? Den måste jag lyssna på, det är liknande musik vi båda tycker om

Japp det är från deras senaste skiva med rockabillylåtar med gammal stil

• Hemlig2009

Shit vilket coolt tema! Det skulle passa mig precis, och helst äkta då.

Nu ska vi inte göra någon stor grej av färger eller tema men annars hade jag kanske härmat er.

• Bumlis

Ja, fast vänta med entusiasmen tills du ser en bild på dem...
    Ska lägga upp en i mitt galleri i eftermiddag.

bridesilly skrev 2008-11-25 11:52:17 följande:
    sockerdiamanter finns det ooooh va synd att jag får nys om det nu, hade jag velat ha på vårat bröllop
  • bridesilly

hehe jasso var dom inte vidare bra kanske? hade varit roligt dock att utöka temat ännu mer

Bumlis skrev 2008-11-25 11:54:44 följande:
    Ja, fast vänta med entusiasmen tills du ser en bild på dem...Ska lägga upp en i mitt galleri i eftermiddag.
  • JBB

Bumlis: 400kr var inte så farligt, dom säljer diamanter på tradera för 49 och då är det bara 11st. Fruktansvärt dyra enligt mig. Tråkigt att paketet inte var paketerar ordentligt, tråkigt när sådant händer. Man får ta lite ansvar som säljare så att köparen blir nöjd Väntar med spänning på bilden

Myrmor: Perfekt, sådana isbitar ska vi ha

bridesilly: vad kul jag får kika om någon kompis har den

Hemlig2009: haha äkta vara du var lite kräsen du
    Då skulle du hamna i rekordboken för dyraste diamant bröllopet i Sverige

• Bumlis

Så, nu ligger det 2 st bilder på diamanterna i mitt galleri. Ser att de blivit lite matta efter att jag öppnat kartongen. Men skillnaden är inte jättestor.

Som sagt, de är ju söta, men jag vet inte om jag tycker att de ser ut som diamanter - det är lite för runda för det.

• Bumlis

Förresten: ha i åtanke att jag hade en lampa riktad mot dem och använde ett fett objektiv med fet blixt när jag tog korten.

• JBB

Bumlis: Dom ser lite ut som "platta" vatten droppar, men det är bara för att man inte ser från sidan, dom var väldigt vackra i alla fall. Tack för att du var så gullig och ville visa socker diamanterna.

Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?