• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • JBB

Hur stora är sockerdiamanterna föresten?

• Bumlis

Hmmm... de är väl nån halvcentimeter höga.
    Jag blev lite besviken eftersom jag trodde de skulle vara hårda och klara, lite som de där träpinnarna med sockerkristaller på, om du vet vad jag menar. Som man har i kaffe/thé. Men sockerdiamanterna är mattare, mjukare och nästan lite "sega" i konsistensen.

:)

• JBB

Bumlis:
    Aha är dom det? vad tråkigt, jag trodde också dom var klara och hårda.
    Har du smakat på en diamant än?

• Bumlis

Japp, tryckte i mig de flesta som hamnade på golvet - de var ju inte användbara efter det.
    Ja, det förtar lite av känslan att de inte är klara och hårda. Fast å andra sidan kanske det inte är så kul om faster Berta har sönder sina löständer på stenhårda sockerdiamanter.
    De är bra på att stämma varann in the US of A.

JBB skrev 2008-11-25 17:22:19 följande:
    Bumlis:Aha är dom det? vad tråkigt, jag trodde också dom var klara och hårda.Har du smakat på en diamant än?
  • JBB

Köpte föresten diamant socker på påse på tradera igår, påsen var fotad lite dåligt så man såg inte hur sockret såg ut, så det blir en liten överraskning för oss Jag hoppas dom är fina i alla fall annars får vi använda dom till bakning istället
    Här är länken om någon vill titta, det är inte min auktion men snart har jag den i brevlådan

www.tradera.com/auction/auction.aspx

• JBB

Bumlis: Ne herregud det är nog lika bra att dom inte är hårda, någon kanske sväljer den hel, vilken marddröm det skulle vara.

• Bumlis

Åh, kan du inte lägga ut en bild sen? Spännande...

JBB skrev 2008-11-25 17:25:24 följande:
    Köpte föresten diamant socker på påse på tradera igår, påsen var fotad lite dåligt så man såg inte hur sockret såg ut, så det blir en liten överraskning för oss Jag hoppas dom är fina i alla fall annars får vi använda dom till bakning istället Här är länken om någon vill titta, det är inte min auktion men snart har jag den i brevlådan www.tradera.com/auction/auction.aspx
  • JBB

Bumlis:
    Det ska jag göra
    jag hoppas det inte är diamant socker som man brukar ha på pinnarna du pratade om innan. Men det blir spännande att se

• tonårsmorsa

Det är Fox the fox som gjort låten. Verkar dock finnas flera inspelningar, men den här gillar jag (från 1984):

JBB skrev 2008-11-25 10:54:11 följande:
    tonårsmorsa:Vem sjunger "Precious little diamond"?
  • JBB

tonårsmorsa: Tack ska lyssna på den när min dator vill spela musik filer igen

Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?