• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • JBB

Jag tog lite bilder på mina diamanter igår, för att senare lägga upp dom här på BT, och det kändes lite fattigt, det känns som det är för lite konstigt nog.

Ni som också ska ha diamanter på borden, ska ni lägga på något mer på borden än bara diamanter? Och vad ska ni ha för "duk"?

Vårat tema går i blått, vitt och grått och vi har tänkt om vi ska ha blå velour tyg, men är lite osäker om diamanter "ploppar" upp från tyget eller om det bara blir tråkigt, vad tror ni? Och ska jag för säkerhets skull ta med en diamant när jag väljer "duken" för att verkligen vara säker att det ploppar upp?

• JBB

Oj har Rusta börjat sälja "diamanter"? Dit måste jag åka
    Jag hoppas dom har kvar några vid julutförsäljningen med så man kan fynda lite.

• Brudens mamma

"vi" ska också ha blååt o vitt. Vit duk finns på stället, sen köpte vi ljusblått tyg i dubbel bredd. 10 meter som delas i 4 längder som blir löpare. Lite ljus och annat kommer att finnas på bordet.
    Kollade diamanterna på Rusta. Attans vad det kommer att bli dyrt, 16 diamanter för 30 kr.......Kollar tradera om det finns fler kvar där i stället. För du har nog rätt. 2000 blir nog lite lite.

• JBB

Brudens mamma: tittade du på rusta diamanterna på nätet eller i butiken? Tror rusta har lite större diamanter nämligen, såg ut så på bilden i alla fall. Ett litet tips är att om du vågar köpa diamanter via ebay så gör det, det finns mycket billiga diamanter där

• Brudens mamma

Kollade bara lite snabbt på hemsidan. Har kollat på ebay. Kollade även på den andra sidan som rekomenderdes av Pentan. Dom var ju också vansinnigt dyra.
    Jag vill hellre ha många. Det får inte se fattigt ut, och dom som blir över kan man ju ha i blomkrukor i stället för marmorkross =)
    Det enklaste blir tradera igen, såg att hon fått andra varianter sen jag handlade sist.
    Men jag kollar Rusta irl....vill i alla fall inte ha röda eller gröna =)

• JBB

Tittar du in på rusta nu under veckan så titta om dom har blåa/genomskinliga också Själv har jag inte tid att åka dit

• Pentan

Det ska jag göra, ca 7000 konfetti diamanter
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=110320163463

JBB skrev 2008-12-02 20:09:33 följande:
    Ett litet tips är att om du vågar köpa diamanter via ebay så gör det, det finns mycket billiga diamanter där
Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?