• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • september2009bröllop

om ni hittar något på loppis så det inte bir allt för dyrt skulle ni ju använda dem typ som markörer på vinglasen.. om dem e stora kanske ni kan skriva personens namn med glaspenna på dem och på så vis ha dem som placeringskort.. du skulle kunna hänga dem i änden på festhäftet om ni binder det med tråd.. de e bara fantasin som sätter stopp

• JBB

ja vinglas har jag inte tänkt på,kan ju bli vackert
    Placeringskort har vi också tänkt i "strass" dekorations tema, kanske runt hela "kortet" alternativt på ena hörnet av placeringskortet. tack för tipsen september2009bröllop

• Brudens mamma

Ja e lite nyfiken på diamanterna till bordet. Hur lång bordsyta har du? Vi köpte 2000 diamanter på tradera och det lät ju mycket, men jag är rädd att det kommer att se fattigt ut på 4 halvlånga bord. Antingen ska man ju se att det är diamanter eller så kan man skippa dom och ha annat istället. Eller e det bara jag som tycker så?
    Sen undrar jag en annan sak också....hur ser en hjärtdiamant ut?

• JBB

Brudens mamma: Vi köpte också våra på tradera, vi vet inte hur långa bord vi kommer att ha (vi gifter oss 2010 och har inte bokat lokal än). Men jag gissar på att dukningen i sig har en stor roll i hur mycket diamanterna kommer att framträda, även hur utspridda ni kommer lägga dom. Om jag vore du skulle jag för säkerhetsskull köpa en påse diamanter till ifall det ser "tråkigt"
    ut. Man kan ju alltid sälja dom efter bröllopet till någon diamant galen jäkel

Hjärtdiamanterna ser ut som ett hjärta gjord av en diamant, diamanten är slipad som ett hjärta helt enkelt.Ska försöka ta några bilder och lägga in någon dag så du kan se bättre

• Pentan

Köpte på Hemtex 12 st diamanter, ganska stora ungefär som en valnöt, låg i en förpackning. Tog man tre fick man en på köpet. 69 kr för 12 st. Alltså 138 kr för 36 st.
    Mitt första inköp till bröllopet!!

• JBB

Pentan: har du några bilder? är nyfiken var dom värda priset?

• Pentan

Det tycker jag absolut!!
    Såg liiiiite gula ut i färgen när jag var i affären, men sen när jag kom hem och tog upp alla så lös de så fint mot ljuset och var riktigt glittriga och fina!!

Bild - ska försöka fixa!

JBB skrev 2008-12-02 13:46:41 följande:
    Pentan: har du några bilder? är nyfiken var dom värda priset?
  • JBB

Pentan: vad kul att du blev nöjd, "diamanterna" är så vackra och ser så exlusiva ut. Fanns det mycket diamanter kvar?

Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?