• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • tonårsmorsa

Sen finns ju den gamla Bondlåten "Diamonds are forever":

• JBB

Tack tonårsmorsa, ska lyssna på den

Idag har jag fått hem sockerdiamanterna jag pratade om, dom ser jätte fina ut, grummliga i färgen men ändå vackra, ska kika om jag får med dom på bild någon dag. Dom ser ut som "fyrkantiga" diamanter.

• Myrmor

diamonds and pearls med prince finns ju oxå

• Pentan

Jag ska köpa ca 12000 diamanter (akryl) på Ebay, olika strl, och strö ut som konfetti på borden, levande ljus överallt som jag hoppas prider ljuset i prismorna! Rosor i vackra låga vaser!

• JBB
    Pentan skrev 2008-11-26 15:43:54 följande:
    Jag ska köpa ca 12000 diamanter (akryl) på Ebay, olika strl, och strö ut som konfetti på borden, levande ljus överallt som jag hoppas prider ljuset i prismorna! Rosor i vackra låga vaser!
    När ska ni gifta er Penta? Du får lägga in lite bilder i ditt galleri på er fina dukning sen
  • Bumlis

JBB: vad ÄR det som händer med dina inlägg. Har du varit busig?

• JBB
    Bumlis skrev 2008-11-26 21:22:46 följande:
    JBB: vad ÄR det som händer med dina inlägg. Har du varit busig?
    hehe ja jag vet inte, har kvar en länk från bröllopstorgets annons sida, och eftersom annonsen är borttagen så klickar jag där igenom ibland in på bröllopstorget och då visas error medelanden Så tja jag har inte gjort något kriminellt utan det blir bara så ibland ;)
  • svårtattvälja

Var bor du JBB? På systrarna Grene (eg. dansk billighetsaffär) som finns i Malmö så har de just nu bordsdiamanter i olika storlekar och ljusstakar som är som diamanter i glas. De var fina (och inte så dyra tror jag).

• JBB

svårtattvälja: Jag bor tyvärr i Jönköpingslän så det blir väldigt långt att åka Känner ingen som bor i närheten av Malmö. Annars skulle jag köpt några ljusstakar i form av diamanter om dom var billiga såklart

Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?