• Nalle Puh 40

Pingst 2009

Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?

• Svar på tråden Pingst 2009
  • skruttgumma

Ja, man kan gott boka nu, frisör och musiker och sånt.
    Bara så de inte bokar in nåt annat den dagen, sen kan man ju ta detaljer och sånt sen..

Nu ska vår fotograf ha barn i samma veva som vårt bröllop, så får väl se hur det blir.. Har annars en jobbarkompis som är skitduktig, funderar på om man kunde fråga henne. Men samtidigt lite känsligt, tänk om det inte blir bra..

• Nalle Puh 40

Tänkte först fråga en kusin om han vill fota i kyrkan för vi har bara bokat fotograf till fotograferingen innan bröllopet men tänk om det inte blir bra, vad säger man då?
    Ska nog boka honom till kyrkan oxå och be kusinen ta på alla gäser till vår gästbok istället...

• skruttgumma

Vi har bett en kompis som är hyfsat duktig och har en bra kamera att vara lite extra uppmärksam när han tar kort. Att se till att alla gäster är med på minst ett kort, att alla roliga grejor kommer med på bild osv. Men ingen press att det måste vara proffskort.

Sen ska vi nog ha en fotograf under vigseln och de klassiska bröllopskorten efteråt..

Måste be om ett råd angående min ring.
    Jag har min farmors ring och ska sätta i stenar id en, men vill inte bara klafsa dit dem utan vill att de ska betyda nånting.
    Nu har jag funderat på att ha tre stenar i, som ska symbolisera de viktigaste personerna i mitt liv, min man och mina barn. Och så sätta i fler stenar om vi får fler barn.

MEN... det är inte hans barn.. Kan jag ändå göra så?

Han ser dem som våra barn och vi är definitivt en familj. Barnen kommer att ta hans efternamn som mellannamn och han har varit deras tredje förälder sedan de var 6 mån resp 2 år.
    Men de bor ändå hos sin pappa varannan vecka, så han har inte "tagit över" dem..

Vad tycker ni?

• Nalle Puh 40

Det tycker jag att du kan göra, det är ju ändå dina barn.

Jag ska ha min mormors ring men vet inte hur jag ska göra riktigt. Hur gör du? Gör om den, smälter ner den eller behåller orginalet?

• von Bride

Vi ska med gifta oss Pingst 2009 :)

• Nalle Puh 40

Von bride: Välkommen! Hur långt har du kommit i din planering?

Jag och min syster ska äntligen åka och titta på klänningar på måndag, känns lite tidigt faktiskt men skönt att titta lite så man vet på ett ungefär vad man gillar och inte gillar...

• skruttgumma

JAG KÖPTE KLÄNNING IGÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag som gått och tänkt att alla andra är lite väl tidigt ute som redan köpt. Jag ska ju gå ner i vikt först och så ska jag ju bara prova och sen beställa från Kina.
    Men så var mamma, syster och jag iväg i lördags, och bara fann den.
    Igen en som jag egentligen inte ens tänkt prova!

Det var en tjej som provade klänning i provrummet bredvid och hon såg så himla mycket ut som en BRUD! Jag kände mig inte alls som det i nån av de underbara klänningar jag provade. Så när jag kom ut i KLÄNNINGEN så sa den tjejens mamma till mig att "det där är din klänning! Det är nåt helt annorlunda än alla de andra klänningarna jag sett dig prova, måste bara säga det!"

Nalle Puh, jag velar också lite. Ska nog använda ringen som den är eftersom det är snyggast ihop med min föslovningsring, men samtidigt så vill jag inte dela på förlovningsringen och vigselringen (farmors alltså), Var lite inne på att bara typ "löda" ihop dem och ha de tre stenarna i sarven, men vet inte.. Samtidigt är det fint att ha kvar hennes gravering också..
    Hur tänker du?

Von Bride, välkommen till oss

• skruttgumma

stenarna i SKARVEN ska det stå

• Kärlekensskull

Gud vad skoj för dig Skruttgumma.
    Jag får min klänning om 1 mån, längtar sååå!

• vilja76

När det gäller fotograf så bokade vi vår typ i mars Blev tipsad om henne här på bt och hennes bilder är verkligen fantastiska. Hon kommer och fotografera vigseln och en serie efter. Minglet och festen kommer att fotas av en av min sambos kusiner som pluggar till fotograf.

Vi fick vår offert från catreringfirman i torsdags så nu kan vi äntligen göra en budget med mer än bara gissningar

Min klänning, slöja och underkjol hänger redan här hemma. Det var den första jag fastade för när jag började kika lite smått på nätet och jag är helnöjd.

• Maria1984

hej
    angående ring
    jag fick mammas förlovningsring nu när vi berättade att vi ska gifta oss och självklart har jag redan lämnat in den och fått tillbaka den
    det var en slät ring och den va STOR, min förlovningsring är liten tunn och helt slät.
    dom gjorde den precis likadan och satte i en slät diamant (pytteliten) allt gick på 800 kr, det tyckte jag var helt ok pris.
    Jag funderar på vart allt guld tog vägen eftersom min var ungefär hälften så stor och nu lika tunn som min förlovningsring men dom har väl tryckt ihop på nåt sätt, dom smälter absolut inte ner den, min pappas namn står fortfarande kvar också M2B så klart och vårt datum
    längtar....

Svar på tråden Pingst 2009