Pingst 2009
Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?
Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?
Finns det ngn mer än jag här som ska gifta sig i sthlms skärgård? Vet nämligen att det kommer att vara en till bröllopsfest på vår ö på pingsafton....
Börjar bli riktigt orolig för vår ekonomi nu.
M2b var på släktkalas i helgen och träffade massa kusiner som han inte träffat på 15 år, och när han fått i sig lite alkohol så lyckades han ju säga till dem att han så gärna ville att de skulle komma på hans bröllop..
Så nu utökades plötsligt gästlistan med 5 personer till. Snart får vi inte plats på restaurangen vi bokat, och på fästningen får bara ca 30 pers sittplatser under vigseln..
Och så ska vi nog ändra färgtema eftersom det känns som om ALLA har rosa plastrong/väst/tärnklänningar.. Då kan plötsligt inte dottern ha den klänningen hon skulle ha, där kom en kostnad till..
Ska ni andra betala klänningar till tärnor samt kläder till marshalk? Läste nånstans att det anses som en ära att vara marshalk så därför betalar man sina kläder själv, men det kan man ju inte med att säga till honom...
Tycker lixom att det är vår grej eftersom det är vi som väljer vad de ska ha på sig. Fast min syster har sagt att hon betalar sin tärnklänning själv eftersom hon ändå hade fått köpa en klänning om hon varit gäst..
Skruttgumman: Min syster ska vara tärna och vi ska betala hennes hyra. Brudnäbbarna ska vi hyra till tjejen och killen ska ha snygga byxor, skjorta och väst.
Vår bestman får ha en vanlig kostym som han har hemma, duger inte det åt honom får han fixa det själv...
Mammahjärtat: Välkommen hit...
Typ som vi tänkt då..
Bestman får ha egen kostym, men eftersom vi vill att han har samma väst och slips/kravatt som m2b så får vi väl fixa det.
Jag tycker att m2b kan ha en kostym som han har hemma. Jättesnygg boss-kostym. Men han vill oxå ha nya kläder till bröllopet..
Förstår honom, men eftersom det är jag som håller koll på ekonomin och budgeten så skulle det släppa en av stenarna från mina axlar.
Dessutom har vi en kostym till sonen i samma färg..
Men men..
Hur ser era tärnklänningar ut? Och vad kostar de?
Usch vilken hemskt mardröm jag drömde om bröllopet i natt.
Jag drömde att jag hade fått fel klänning... Såå hemskt.
Fel klänning, frisören kom inte, glömt att köpa rosenblad till brudnäbbarna, fel kyrka.
Usch allt var fel.
Minns att jag sa i drömmen till min m2b att snälla vi kan väl skjuta upp dröllopet??
Till svar fick jag, asch det är väl itne hela världen om klänningen är fel, vi ska ju gifta oss i dag.
NEEEEJJJJ!
Usch vilken hemsk dröm.
Hoppas verkligen inte det blir till verklighet....heheh!
Var bara tvungen att skriva av mig lite efter en sån här hemsk mardröm.
Tackar för välkomnandet, ska bli kul att följa er alla fram till pingst =)..
Hej på er igen!
Var ett tag sedan jag var här men det beror väl på att det är stiltje i planeringen.
Har pratat en gång till med en ev lokal/catering-kvinna, men inte kommit fram till så mycket mer. Vill att hon ska ta det på lite mer allvar men hon tycker det är så länge kvar. Men har man lokal och meny klar kan man ju göra så mycket mer sedan... Vill nu!!
Vår tärna kommer troligtvis att ha sin klänning från studentbalen, så det kommer inte kosta oss ngt. Däremot tänkte jag hon kunde få vara med hos frissan och fixa håret/smink hon med om hon vill.
Börjar vara en del som snurrar i huvudet nu igen ang alkoholen, bokning av frissa (hur tidigt bör man göra det när man bor på en liiiiten ort)musiker (samma där....när bör man börja kolla med dom?) Känns som om det är lite tidigt än, våra lokala musiker lär ju knappast veta hur dom har det i maj. Om de ens finns kvar här på byn då eller har flyttat.
Som sagt, många frågetecken jag skulle vilja reda ut nu!
min två tärnor ska betala sina klänningar själva men visst är det lite bökigt eftersom det känns som att man får kolla deras ekonomi och inte bara välja och vraka, man har ju mer att säga till om om vi hade betalat dom men jag sa till dom redan när jag frågade att dom får stå för allt själva om dom vill vara tärna.
Best man ska också använda en kostym han redan har och köpa till väst och slips bara
vi tänkte ha ljusgröna klänningar men det får bli rosa eftersom vi då kan hitta en billig klänning på vilken känd kejda som helst i vår ju till våran lilla tjej på 6 år.
nu har vi även bestämt att ta en kuvertavgift på 150 kr i stället för presenter, det bli i alla fall en hjälp till maten som är det dyraste ju.
Vår tärna ska ha röd klänning men vi har inte varit och tittat än.
Vi har bokat allt utan florist, bor man på liten ort där det typ bara finns en av varje så gäller det att vara först
235 dagar kvar, längtar...