• Karin82

Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...

Har inte köpt graviditetstest än, men ska gå och göra det... Är dock rätt säker på hur det ligger till. Mensen kommer inte, är jättetrött och brösten är större och ömma. Egentligen borde det inte spela någon roll, vill ju ha barn rätt snart men inte nu! Vill inte vara gravid och kanske illamående på mitt bröllop. Det här är något vi planerat så för. Alla våra kompisar kommer vara där och det skulle bli vår dag! Sen ska vi på bröllopsresa och ytterligare en resa är planerad för i höst. Nästa år ska vi börja bygga hus och i lägenheten vi bor i nu kan vi inte ha bebis - får knappt plats själva.
    Min kille känner lika dant - är vi egoistiska? Någon som gjort abort? Tror ni att vi ångrar oss?

• Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...
  • Vi2alltid

vem har sagt att inga funkar?

• Linda och Hannes

Jag tycker det är viktigt... (erfaren samlagare)

att båda vill ha barn
    att båda kan sköta ett barn
    att båda är mogna för ett barn

Men det visste ni ju redan

• Waersta

Klart det fungerar, men inte till 99%. Jag har testat i stort sett allt. P-piller, p-stav, p-ring, kopparspiral, kondom och minipiller. Inget passar för mig. Mitt problem, inte ditt. Skulle jag bli gravid nu så skulle jag göra abort igen. Mitt val mitt liv. Rätt eller fel? Det bestämmer jag.

Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:22:55 följande:

Fan det måste verkligen finnas en hel del superspermier i omkrets här när INGA preventivmedel funkar...
  • Linda och Hannes

Jamen visst! Tackar vet jag den fria viljan!

Waersta skrev 2008-06-26 09:28:59 följande:
    Klart det fungerar, men inte till 99%. Jag har testat i stort sett allt. P-piller, p-stav, p-ring, kopparspiral, kondom och minipiller. Inget passar för mig. Mitt problem, inte ditt. Skulle jag bli gravid nu så skulle jag göra abort igen. Mitt val mitt liv. Rätt eller fel? Det bestämmer jag.Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:22:55 följande:
  • Linda och Hannes

Och alla föräldrar borde inte ha rätt till barn heller.... Sånt borde det vara "körkort" på...

• Linda och Hannes

Men DET är en helt annan tråd...

• Waersta

Och hur var det med den fria viljan?

Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:35:01 följande:

Och alla föräldrar borde inte ha rätt till barn heller.... Sånt borde det vara "körkort" på...
  • Blivande fru L

Ooh, vilken hetsig stämning det blev här inne...

• Linda och Hannes

Ok tjejen vill du hälla olja på elden så var så god, jag har ingen lust alls att munnhuggas med dig.
    Du har sagt ditt och jag mitt, that's it.
    Vi är inte av samma åsikt, räcker inte det?

Waersta skrev 2008-06-26 09:37:21 följande:
    Och hur var det med den fria viljan?Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:35:01 följande:
  • chamor

Tycker också att den här tråden börjar spåra ur.. Kanske dags att starta en ny diskutionstråd i ämnet istället för det är ju ett otroligt intressant och laddat ämne... Men Karin82 ska inte behöva ha allt gnabb här tycker jag Startar nu en ny tråd för den som vill "gnabbas" Alla är välkomna!

• 20080301

Har du testat p spruta? Rekomenderar den verkligen, blev oxå gravid trots preventivmedel. Men den här har jag haft i 6 år nu toppenbra

Waersta skrev 2008-06-26 09:28:59 följande:
    Klart det fungerar, men inte till 99%. Jag har testat i stort sett allt. P-piller, p-stav, p-ring, kopparspiral, kondom och minipiller. Inget passar för mig. Mitt problem, inte ditt. Skulle jag bli gravid nu så skulle jag göra abort igen. Mitt val mitt liv. Rätt eller fel? Det bestämmer jag.Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:22:55 följande:
  • Pumpkin

Håll er till ämnet och tänk på tonen är ni snälla.

/Moderator.

• Mrs Fr

Karin82- Jag förstår ditt dilemma.
    Jag vill bara säga att du och din blivande man måste sätta er ner och känna efter hur ni vill göra. Försök att tänka bort alla praktiska saker- sånt löser sig alltid. Att vara gravid behöver inte betyda att man har krämpor och mår dåligt. Jag mår nästan som bäst med bebis i magen! När barnet väl är fött tar det nästan ingen plats det första året. Man är inte låst att sitta hemma och uggla, utan bebisen kan äta, sova och bajsa var som helst.

Mina två tjejer (som iofs har varit planerade) är det absolut bästa som hänt mig. Min m2b halkar ner ett steg på min rankinglista för varje barn vi får...

Lycka till med vad du än bestämmer dig för!

*kramar om*

• Karin82

Tack för visat intresse men det har spårat ut lite... Har precis haft ett långt samtal med min bästa väninna som är barnmorska och det känns mkt bättre. Lämnar den här tråden bakom mig nu - men fortsätt gärna diskutera!

• PennyJenny

Karin82>>>Jag tycker du gör klokt i att lämna tråden. Fundera tillsammans med din kille. Prata med när vänner/familj som du litar på. Låt det sjunka in.

Till er andra som förfasar er över anledningar till abort, tänk på att ett sådan här besked faktiskt kan bli något av en chok. I ett sådant läge så tänker man inte alltid så logiskt eller rationellt. Just då far kanske tankar som "men jag ville ju skåla i champange med mina vänner" genom huvudet, det betyder ju inte att det är det som sedan på något sätt spelar in i deras beslut. Tycker många tar fasta på sådana saker när man med lingfingret kan räkna ut att TS nog blev ganska chokad och det tar ett litet tag innan det landat och beslutet tas.

• Flicka87

Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:03:34 följande:

Kör med kådis, p-piller OCH spermiedödande medel så skall du se att kusten är klar!
    [/citat]

Vi för alltid 2009 skrev 2008-06-26 09:04:22 följande:
    [citat]
    då har man nog inte skött dem, bara en tanke
    Fan vad förbannad jag blir på trångsynta människor! Visst, kådis, p-piller och spermiedödande medel är nog skitbra om man inte vill bli med barn, men helt ärligt, vem orkar det om man har sex...ja, säg 3 gånger i veckan, 52 veckor om året?!

Och vadå inet skött preventivmedlet? Jag har spiral och har blivit med barn trots den. det är inte så jävla mycket att sköta, den sitter där den sitter.
    Blir bara så trött på er som försöker ge tjejer som har haft otur dåligt samvete. Bara för att ni själva har svårt att få barn eller har något annat problem så finns ingen anledning att få ut den ilskan på andra.
    Självklart, har man slarvat (för självklart händer det också) så bör man få sig en tankeställare och agera på ett bättre sätt nästa gång, men alla har inte gjort det!!

vet att detta inte hör till ämnet men karin har ändå lämnat tråden och jag blir så arg så jag behövde säga detta.
  • Waersta

Tack för att du skrev det jag tänkte!

Flicka87 skrev 2008-06-27 23:58:22 följande:
    Fan vad förbannad jag blir på trångsynta människor! Visst, kådis, p-piller och spermiedödande medel är nog skitbra om man inte vill bli med barn, men helt ärligt, vem orkar det om man har sex...ja, säg 3 gånger i veckan, 52 veckor om året?! Och vadå inet skött preventivmedlet? Jag har spiral och har blivit med barn trots den. det är inte så jävla mycket att sköta, den sitter där den sitter. Blir bara så trött på er som försöker ge tjejer som har haft otur dåligt samvete. Bara för att ni själva har svårt att få barn eller har något annat problem så finns ingen anledning att få ut den ilskan på andra. Självklart, har man slarvat (för självklart händer det också) så bör man få sig en tankeställare och agera på ett bättre sätt nästa gång, men alla har inte gjort det!! vet att detta inte hör till ämnet men karin har ändå lämnat tråden och jag blir så arg så jag behövde säga detta.
  • Linda och Hannes

Uppenbarligen har vi olika syn och åsikt om detta vilket är helt ok för mig. TS har gjort helt rätt att lämna tråden och jag gör detsamma. Tråden har mynnat ut i nått som inte liknar det som det nog var menat att vara från början, dvs. TS frågade om råd och medlemmar svarade. Att skriva folk på näsan för att de blivit SÅÅÅ upprörda och arga var INTE meningen med denna tråd tror jag.
    Jag kan bara svara med tack för ditt inlägg och vi har fortfarande inte samma syn, hur arg du än blir, men jag hoppas att det hjälpt dig dig på nått sätt när du fick lätta lite på trycket.

Gå i frid.

Amen.

Flicka87 skrev 2008-06-27 23:58:22 följande:
    Fan vad förbannad jag blir på trångsynta människor! Visst, kådis, p-piller och spermiedödande medel är nog skitbra om man inte vill bli med barn, men helt ärligt, vem orkar det om man har sex...ja, säg 3 gånger i veckan, 52 veckor om året?! Och vadå inet skött preventivmedlet? Jag har spiral och har blivit med barn trots den. det är inte så jävla mycket att sköta, den sitter där den sitter. Blir bara så trött på er som försöker ge tjejer som har haft otur dåligt samvete. Bara för att ni själva har svårt att få barn eller har något annat problem så finns ingen anledning att få ut den ilskan på andra. Självklart, har man slarvat (för självklart händer det också) så bör man få sig en tankeställare och agera på ett bättre sätt nästa gång, men alla har inte gjort det!! vet att detta inte hör till ämnet men karin har ändå lämnat tråden och jag blir så arg så jag behövde säga detta.
Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...