• Karin82

Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...

Har inte köpt graviditetstest än, men ska gå och göra det... Är dock rätt säker på hur det ligger till. Mensen kommer inte, är jättetrött och brösten är större och ömma. Egentligen borde det inte spela någon roll, vill ju ha barn rätt snart men inte nu! Vill inte vara gravid och kanske illamående på mitt bröllop. Det här är något vi planerat så för. Alla våra kompisar kommer vara där och det skulle bli vår dag! Sen ska vi på bröllopsresa och ytterligare en resa är planerad för i höst. Nästa år ska vi börja bygga hus och i lägenheten vi bor i nu kan vi inte ha bebis - får knappt plats själva.
    Min kille känner lika dant - är vi egoistiska? Någon som gjort abort? Tror ni att vi ångrar oss?

• Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...
  • Canta

Lycka till...

Karin82 skrev 2008-06-26 08:57:11 följande:
    Har fått en tid om 2 veckor för att prata igenom saken med en läkare. Känns bra. Nu har vi tid att fundera. Tydligen är det för tidigt att göra abort nu... För er som undrar så är vi båda 26 år, har varit ihop i 5 år och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Tyvärr kanske vi båda är sådana att vi planerar lite för mkt. På bröllopet spelar det ingen roll, som nån skrev - en jäkla bomb att släppa på bröllopet. Vi har t.o.m. funderat på vad vi skulle säga :) Vad gäller lägenheten så fungar det väl också - allt går om man vill men det skulle nog bli rätt påfrestande. Vi har dock köpt en hustomt som det inte finns något hus på än och det huset har vi tänkt bygga med våra 4 händer med början till våren. Hur kul känns det att min kille kommer bygga hus varenda ledig stund när jag är hemma själv med barnet? Jag känner 2 st som varit i precis samma situation och de ser ju knappt varandra och säger att det är jättetufft. Hur kul är det - jag är hemma med barnet och min man missar första året...
  • 20080301

Hur tidigt är det då? Jag gjorde min abort i fjärde veckan...

Har fått en tid om 2 veckor för att prata igenom saken med en läkare. Känns bra. Nu har vi tid att fundera. Tydligen är det för tidigt att göra abort nu... För er som undrar så är vi båda 26 år, har varit ihop i 5 år och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Tyvärr kanske vi båda är sådana att vi planerar lite för mkt. På bröllopet spelar det ingen roll, som nån skrev - en jäkla bomb att släppa på bröllopet. Vi har t.o.m. funderat på vad vi skulle säga :) Vad gäller lägenheten så fungar det väl också - allt går om man vill men det skulle nog bli rätt påfrestande. Vi har dock köpt en hustomt som det inte finns något hus på än och det huset har vi tänkt bygga med våra 4 händer med början till våren. Hur kul känns det att min kille kommer bygga hus varenda ledig stund när jag är hemma själv med barnet? Jag känner 2 st som varit i precis samma situation och de ser ju knappt varandra och säger att det är jättetufft. Hur kul är det - jag är hemma med barnet och min man missar första året...
  • Waersta

Suveränt bra, men som du själv skrev så blev du gravid med kondom. Jag har ätit piller och vi har varit väldigt försiktiga, men det är inte alltid det fungerar heller.

Linda och Hannes skrev 2008-06-26 08:40:55 följande:

Exakt! Grymt fertila, och det är ju himla bra för er. Men att använda det som preventivmedel?På med kådis och hela fidevitten så ska du se att det inte blir några fler barn. Eller snöra igen tuberna så är barnfrågan löst för alltid.
  • Linda och Hannes

Ett liiiitet tillägg... Engelskt ordspråk... "It takes a village to race a baby"... Ta vara på all hjälp ni kan få... :)
    Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:08:07 följande:

Kära TS,hur ni än väljer att göra så blir det nog till det bästa.En tanke, varför måste du sitta hemma med bäbin? Du kan ju alltid fixa med lunch till maken och komma och hjälpa till med det ena och det andra. En bäbis är inte lika med låst, eller? Har ni inte mor- & farföräldrar, syskon som kan vara barnvakt?Hoppas allt löser sig och ursäkt min hetsiga ton emellanåt i tråden.
  • Noomi
    Oavsett vad ni beslutar er för så kommer det vara det bästa för er, just nu. Lycka till!
  • Linda och Hannes

...
    Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:03:34 följande:

Kör med kådis, p-piller OCH spermiedödande medel så skall du se att kusten är klar!
    [/citat]
    Waersta skrev 2008-06-26 09:17:03 följande:
    [citat]
    Suveränt bra, men som du själv skrev så blev du gravid med kondom. Jag har ätit piller och vi har varit väldigt försiktiga, men det är inte alltid det fungerar heller.Linda och Hannes skrev 2008-06-26 08:40:55 följande:
  • Vi2alltid

ojojoj, det låter farligt att säga så, nästa gång är det ni som står där och det inte har blivit som ni har tänkt sig...

inget preventivmedel är 100% säkert, det är väldigt sällan men det händer att folk blir gravida ändå. Att det skulle bero på slarv??

Vi för alltid 2009 skrev 2008-06-26 09:04:22 följande:

då har man nog inte skött dem, bara en tanke
    T.S: det verkar vara många som tycker att ni ska behålla barnet, och det är klart att många som har gjort abort ångrar det osv, MEN jag tycker du låter väldigt klok när du funderar över hur det kommer att bli. Jag säger återigen: det är lätt att tänka lite egoistiskt här, att man gärna vill ha barn, men det är alltför många barn som sätts till världen utan att föräldrarna är redo för det.
    Låter bra att ni bokat tid hos läkare! Det kommer säkert att se ljusare ut längre fram och ni kommer ta ett bra beslut hur det än blir.
    *kramar*
  • Zozo

Nja, mamma och pappa byggde vart hus tillsammans när mamma var gravid med mig och inredningen fortsatte väl när jag var född. Finns inget som säger att du maste lasa in dig hemma med barnet och ha mannen att jobba ensam. Men det är ju bara ännu en praktisk grej.. Den viktiga fragan är väl; Vad VILL ni??

Redo tror jag inte man blir förrän man är där; det är atminstone vad mamma och syster sa till mig. Jag är nu i sjunde manaden och känner mig inte redo ännu

• Linda och Hannes

Ähhh... samlag är överskattat, bättre å låta bli helt enkelt... ;-P

• Linda och Hannes

Fan det måste verkligen finnas en hel del superspermier i omkrets här när INGA preventivmedel funkar...

Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...