• Karin82

Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...

Har inte köpt graviditetstest än, men ska gå och göra det... Är dock rätt säker på hur det ligger till. Mensen kommer inte, är jättetrött och brösten är större och ömma. Egentligen borde det inte spela någon roll, vill ju ha barn rätt snart men inte nu! Vill inte vara gravid och kanske illamående på mitt bröllop. Det här är något vi planerat så för. Alla våra kompisar kommer vara där och det skulle bli vår dag! Sen ska vi på bröllopsresa och ytterligare en resa är planerad för i höst. Nästa år ska vi börja bygga hus och i lägenheten vi bor i nu kan vi inte ha bebis - får knappt plats själva.
    Min kille känner lika dant - är vi egoistiska? Någon som gjort abort? Tror ni att vi ångrar oss?

• Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...
  • Aleta

Om du gör abort för att du vill kunna festa så tror jag att det finns risk att du kommer att ångra dig. Det behövs nog en bättre anledning än så.
    Ta kontakt med en kurator så att du och din blivande kan få tala igenom det med en tredje person som har erfarenhet och kanske kan råda er.

Det är ju inte säkert att det blir något den här gången heller. Ca 40% av alla graviditeter slutar i missfall.

• Semesterbruden

Strunta i alla argument för och emot och känn efter med hjärtat skulle jag vilja råda er till !
    Alla argument mot är faktiskt även argument för tycker jag, det beror på vilken inställning ni har, det löser sig och ni kommer få ett toppen bröllop och en underbar resa OM ni är nöjda med erat beslut - vilket det än blir.

• Karin82

Nu har jag varit på apoteket och inhandlat ett test. Väntar bara på att min sambo ska komma hem... Kanske har vi inbillat oss alltihopa i all bröllopsstress. Vet att man helst ska göra det på morgonen men kan nog inte hålla mig.

Är det positivt vet jag faktiskt inte hur det blir. Jag tycker heller inte att man kan göra abort för att få dricka champagne på sitt bröllop, men det är ju inte bara det. Huset ska vi bygga själva och jag har tänkt att hjälpa till att spika och bära - det har vi räknat med att jag ska kunna göra. Att ha en bebis när man bor på 4:e våning utan hiss skulle bli jättetufft. Vi har lovat oss själva att det aldrig skulle bli så.

• 20080301

Du ska göra det du tycker känns rätt.
    Man kan inte dömma andra människor och deras val förrens man levt deras liv.

• Caroline&Kristian

Hej,

Jg vill absolut inte låta bitter men du kanske ska tänka på att barn är INTE lätt att få. Jag och min m2b håller nu på med provrörsbefruktning för att vi inte kan få barn. Så var glad för de du nu har fått!

• chamor

Vill inte säga till dig vad du ska göra men jag hade nog behållt barnet även om det inte blev "som planerat". Försök se positivt på det i så fall också även om det känns som en besvikelse att bli gravid (om du nu ens är det) i "fel" tid.

Se det som er dag och att ni helt plötsligt är 3 om den. Om inte annat, vilken underbar bomb att släppa på bröllopet om inte annat Gästerna blir nog jätteglada för er skull!

Tror det som händer i livet liksom på något sätt "ska" hända och man anpassar sig efter det. Tänk på att många ångrar en abort men få ångrar att de fick ett barn...
    Ang. att må dåligt. Som sagt betyder det inte att du kommer må jättedåligt även om risken finns..
    Hoppas verkligen det löser sig för er!

• Karin82

Jag er jätteledsen för er skull och för alla i er situation. Jag har absolut aldrig tagit för givet att jag ska kunna bli med barn och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag gjorde en abort och sen inte kunde bli med barn. Samtidigt är det väldigt ovanligt att det påverkar...
    Lycka till med provrörsbefruktningen, jag hoppas verkligen det ordnar sig för er!

• Karin82

Jag gillar ditt sätt att se på det "chamor".

• Lavendelblomma

Givetvis kan ingen annan svara för vad ni ska göra, det känner ni bäst själva vad som är rätt.

Om ni ändå vill höra andras åsikt så är min att ni absolut inte ska göra abort. Pappan till barnet är mannen som du ändå ska gifta dig med och ni har planerat ett liv tillsammans. Barn kommer kanske inte alltid i den bästa tidpunkten, men när e eg det!? Det kommer nog aldrig ngn perfekt tidpunkt och jag antar att er lilla bebis vill komma nu! Resor, lägenhetsbyte etc. kan ni göra ändå!

Jag tror du/ni skulle ångra er ifall ni gjorde abort. Allt kommer ordna sig ÄVEN OM du skulle vara gravid.

Karin82 skrev 2008-06-25 13:38:44 följande:
    Har inte köpt graviditetstest än, men ska gå och göra det... Är dock rätt säker på hur det ligger till. Mensen kommer inte, är jättetrött och brösten är större och ömma. Egentligen borde det inte spela någon roll, vill ju ha barn rätt snart men inte nu! Vill inte vara gravid och kanske illamående på mitt bröllop. Det här är något vi planerat så för. Alla våra kompisar kommer vara där och det skulle bli vår dag! Sen ska vi på bröllopsresa och ytterligare en resa är planerad för i höst. Nästa år ska vi börja bygga hus och i lägenheten vi bor i nu kan vi inte ha bebis - får knappt plats själva. Min kille känner lika dant - är vi egoistiska? Någon som gjort abort? Tror ni att vi ångrar oss?
  • Balinda

Du gör som du vill och känner. Alla har sina argument till för och emot men man kan ALDRIG sätta sig in en annan människas situation. Man kan aldrig säga att så skulle jag handla och göra.. alla människor har olika livsituationer.
    Jag har gjort abort och inte ångrat mig en sekund. Vet inte hur jag skulle hantera en liknande situation idag men då var det rätt beslut.

Vi känner ej dig och ingen här vet om du kommer ångra dig eller inte och har ingen rätt att uttala oss om det egentligen. Vi kan bara stötta dig vilket beslut du än tar.

Hoppas att allt löser sig till de bästa.

Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...