• Karin82

Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...

Har inte köpt graviditetstest än, men ska gå och göra det... Är dock rätt säker på hur det ligger till. Mensen kommer inte, är jättetrött och brösten är större och ömma. Egentligen borde det inte spela någon roll, vill ju ha barn rätt snart men inte nu! Vill inte vara gravid och kanske illamående på mitt bröllop. Det här är något vi planerat så för. Alla våra kompisar kommer vara där och det skulle bli vår dag! Sen ska vi på bröllopsresa och ytterligare en resa är planerad för i höst. Nästa år ska vi börja bygga hus och i lägenheten vi bor i nu kan vi inte ha bebis - får knappt plats själva.
    Min kille känner lika dant - är vi egoistiska? Någon som gjort abort? Tror ni att vi ångrar oss?

• Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...
  • Noomi

Vi för alltid 2009 skrev 2008-06-26 08:41:55 följande:

finns något som heter preventivmedel, bara en tanke.
    Det är inte alltid preventivmedel fungerar, bara en tanke.
  • Linda och Hannes

Jag fick en infektion efter första missfallet (blev skrapad för att få bort allt) och låg inne i 10 dagar.
    Andra missfallet sa de att det var en eventuell utanförhavandeskap som ledit till missfall...
    Jag har ärr (efter båda graviditeterna/missfallen) i underlivet vilket försvårar en graviditet.

Pyrate skrev 2008-06-26 08:55:28 följande:
    Jag vill bara kommentera IdaÄlskarLennart's påpekande att abort försvårar för efterföljande graviditeter: Detta stämmer inte såvida man inte drabbas av infektioner i samband med aborten och detta är mycket ovanligt inom svensk sjukvård idag.
  • Linda och Hannes

Kör med kådis, p-piller OCH spermiedödande medel så skall du se att kusten är klar!

Noomi skrev 2008-06-26 08:59:21 följande:
  • lisa07

När jag blev gravid med vårt första barn,var barnets fars reaktion: Va nu, jag tänkte vi kunde ha väntat ett år. Det var ju inte precis det man ville höra. Men sen växte han med uppgiften, och det fanns nog ingen lyckligare pappa den dagen barnet föddes. Hur långt gången i graviditeten är du nu`? och när är bröllopet?
    JAg förstår verkligen om det kan kännas som fel tillfälle, men som så många andra har sagt före mig så är det sällan att man blir gravid vid rätt tillfälle.
    Lycka till vad ni än bestämmer er för att göra.

• Vi för alltid 2009

då har man nog inte skött dem, bara en tanke

• Linda och Hannes

Kära TS,
    hur ni än väljer att göra så blir det nog till det bästa.
    En tanke, varför måste du sitta hemma med bäbin? Du kan ju alltid fixa med lunch till maken och komma och hjälpa till med det ena och det andra. En bäbis är inte lika med låst, eller? Har ni inte mor- & farföräldrar, syskon som kan vara barnvakt?
    Hoppas allt löser sig och ursäkt min hetsiga ton emellanåt i tråden.

Karin82 skrev 2008-06-26 08:57:11 följande:
    Har fått en tid om 2 veckor för att prata igenom saken med en läkare. Känns bra. Nu har vi tid att fundera. Tydligen är det för tidigt att göra abort nu... För er som undrar så är vi båda 26 år, har varit ihop i 5 år och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Tyvärr kanske vi båda är sådana att vi planerar lite för mkt. På bröllopet spelar det ingen roll, som nån skrev - en jäkla bomb att släppa på bröllopet. Vi har t.o.m. funderat på vad vi skulle säga :) Vad gäller lägenheten så fungar det väl också - allt går om man vill men det skulle nog bli rätt påfrestande. Vi har dock köpt en hustomt som det inte finns något hus på än och det huset har vi tänkt bygga med våra 4 händer med början till våren. Hur kul känns det att min kille kommer bygga hus varenda ledig stund när jag är hemma själv med barnet? Jag känner 2 st som varit i precis samma situation och de ser ju knappt varandra och säger att det är jättetufft. Hur kul är det - jag är hemma med barnet och min man missar första året...
  • Canta

Precis och jag gav mitt:)
    Och om du läser så skriver jag att de båda ska fundra och göra vad som känns rätt. Jag har inte glömt honom.

Linda och Hannes skrev 2008-06-26 08:43:29 följande:

Men herre guud... självklart skall de göra som de tycker!Tjejen frågar om råd och jag gav min syn på saken.Hur hon gör är heeeelt och hållet upp till henne OCH inte att glömma han som hjälpt till att baka bullen.
  • Noomi

Linda och Hannes skrev 2008-06-26 09:03:34 följande:

Kör med kådis, p-piller OCH spermiedödande medel så skall du se att kusten är klar!
    Tack för omtanken.
  • Noomi

Vi för alltid 2009 skrev 2008-06-26 09:04:22 följande:

då har man nog inte skött dem, bara en tanke
    Ja, hade alla prev.medel varit 100-procentiga så.
  • 20080301

Nej det är inte alltid dom gör det, blev gravid trots att jag skötte preventivmedlet.

Noomi skrev 2008-06-26 08:59:21 följande:
Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...