• Karin82

Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...

Har inte köpt graviditetstest än, men ska gå och göra det... Är dock rätt säker på hur det ligger till. Mensen kommer inte, är jättetrött och brösten är större och ömma. Egentligen borde det inte spela någon roll, vill ju ha barn rätt snart men inte nu! Vill inte vara gravid och kanske illamående på mitt bröllop. Det här är något vi planerat så för. Alla våra kompisar kommer vara där och det skulle bli vår dag! Sen ska vi på bröllopsresa och ytterligare en resa är planerad för i höst. Nästa år ska vi börja bygga hus och i lägenheten vi bor i nu kan vi inte ha bebis - får knappt plats själva.
    Min kille känner lika dant - är vi egoistiska? Någon som gjort abort? Tror ni att vi ångrar oss?

• Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...
  • Tit

Jag hade tid för abort den 16juni för tio år sen, minns fortfarande datumet med fasa. Trots att det inte passade att få barn (21år, utan man, första året på lång krävande utbildning, boendes utomlands långt bort från släkt, studentlägenhet på femte våning utan hiss) så sprang jag från sjukhuset med ogjort ärende. Är idag mamma till världens vackraste 9åring... Det har varit krångligt men värt allt!

Ok, alla är olika och man kan bara lyssna till sitt eget hjärta. Tänk bara på att barn bryr sig inte om det praktiska. Min livsdom är att livet blir bäst om man låter det komma till sig och inte styr för mycket. Kram och lycka till!

• Luthien Tinuviel

Hm, ja, det är en svår sits, och som folk här redan har sagt är det upp till er och ingen vet ju bättre än ni två hur ni känner... Men kanske känner ni annorlunda om ni stannar upp och tänker lite till?
    Kanske är det också bara stress som gör att du e sen, sånt kan ju påverka mensen... Jag brukar emellanåt få liknande problem innan mens, särskilt under perioder då jag känner mig stressad... Så det kan ju vara elak pms och en försening av menstrationen som kommer från bröllopsstressen som påverkar dig. Jag e ingen expert, men ja, jag hoppas det kan lugna dig lite.
    Jag hoppas det löser sig för er på allra bästa sätt. Lycka till hur ni än väljer att göra!

/// Anna

• Karin82

Testet var positivt. Mycket att tänka på nu... Tack för era inlägg!

• JohannaTotte

Karin82... Tänker på dig och hoppas verkligen ni kan komma fram till det bästa för er!
    Va lite glad också, nu vet du att du kan bli gravid;)

• 27 sep 2008

Tjohooo!! Blir glad när jag läste att det var positivt läste alla inlägg med spänning och hoppades på att du hade uppdaterat!
    Självklart ska ni behålla barnet! Men som alla föregående talare har sagt kan ni ju bara känna själva men här får man ju andras åsikter liksom det som är poängen =)
    Resa kan man göra ändå utan problem och skit i spriten den ger bara huvudvärk. Underbart med ett barn och som ngn sa ni får ju också ta i beaktande att det är inte säkert att det går vägen! Lycka till och i vilket fall uppdatera här kommer va nyfiken att höra hur tankarna går. Och du ska veta att hur det än blir kommer i alla fall jag inte att vara ngn som dömer.

• Martina 76

Tänk dig för ordentligt bara, Karin. Träffa en kurator eller nåt innan du fattar ditt beslut. Innan man har barn själv kan man inte ens föreställa sig den kärlek man känner till sitt barn. Det är helt underbart!

• Jen82

Grattis till barnet.
    Tänk efter hur NI vill ha det.

Kram

• sockerbollen

Håller med, det finns både för- och nackdelar och vad ni än väljer så är det ett val ni kommer påverkas av resten av ert liv. Barn är en gåva, men innebär också ett stort ansvar som ni ska ha förutsättningar för att ta. Så länge ni väljer det som känns rätt så kommer det bära er genom de stunder då ni tvivlar på att ni gjorde rätt val. Kram!

• MyStyle

Grattis. Ni kanske inte ser det så nu, men det är en rolig sak.

Som så många andra innan mig skrivit, bara ni kan fatta detta beslut. Ville bara berätta hur jag såg på det när jag blev gravid.

När jag blev gravid bodde vi i en minimal tvåa. Jag planerade inte bröllop men jag var arbetslös. Såg ingen ljusning den närmsta framtiden...
    Men när sommaren kom fick jag ett tillfälligt jobb och en månad innan det var dags låg vi i förhandlingar om ett hus, som vi än idag håller på och renoverar.
    Jag var väldigt bekymrad precis i början med tanke på hur lite pengar vi hade och hur liten yta vi hade att bo på. Men idag är jag väldigt glad att vi behöll henne. Nu är vi en familj.
    Som någon annan sa; barn kommer nästan aldrig lämpligt (tidsmässigt)

Lycka till med ert beslut. Jag är säker på att ni kommer att fatta det beslut som är rätt för er. En sak bara, ta tid på er...

Svar på tråden Gifter mig om 6 veckor och mensen är sen...