• Tjinglan

Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?

Är lite nyfiken på att höra om det är fler här inne än jag och min m2b som träffades via en matchmaking site på nätet. Vi träffades via motesplatsen.se, helt fantastiskt!

• Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?
  • Disan

Jag och min blivande träffades oxå via nätet fast kommer inte ihåg vart vi träffades först, anledningen till att man glömt det var att vi chattade via msn i 3 år innan vi bestämde oss för att träffas på riktigt haha vi var inte alls intresserade av varandra i början utan mest bara sugna på att ha nån att prata med. att träffas var de heller aldrig prat om först så blir ju att man glömt en del. det var nog mest de sista halvåret på msn som vi började fatta tycke för varandra och bli mer intressrade och till slut efter många om och men så vågade jag mig på att träffa honom och blev störtförälskad första gången jag såg honom.

• 20080301

Min sambo hittade mig på vildawebben och jag skulle absolut inte träffa en ny man efter psykot jag levt med innan.....

• 8augusti2008

Vi träffades på match.com... Jag hade lagt in en profil mest för att se hur det funkade och samma kväl loggade min m2b in för att avsluta sitt konto eftersom han ändå inte träffade nån... Så beslutade han sig för att göra ett sista "svep" över nya inloggade... och voila! Han ringde mig samma kväll, 2 veckor senare träffades vi... Detta var mars 06, i jan 07 flyttade vi ihop efter att ha förlovat oss på nyårdagen, 30 maj 07 föddes vår son och i augusti gifter vi oss!!

• JagPåMoln

jag och min pojkvän träffades via nätet, www.singelty.se en gratis site.

Det var han som kontaktade mig genom ett litet mail. Jag svarade hövligt, som alltid (vill ju inte verka dryg). Det slutade med att vi bytte msn och chattade där lite halvhjärtat. En kväll skulle jag, lillasyster och en kompis till henne på fest. men vi visste inte vart. jag loggade in på msn och skule kolla med några kompisar vad som skulle hända. Han var inloggad så jag skrev nog hej till honom. Han hade brottom iväg, has bror hade 20-årsfest.

Precis innan han skulle gå frågade han mig om inte jag ville komma. Jag sa efter lite övervägande att det skulle vi nog göra. Telefonnummer byttes och vägbeskrivning togs emot. Vid tiotiden begav det sig. Jag, lillasyster och kompisen i min lilla tvåsistsiga cabb, trångt men kul. Vi kom fram strax före 23. Han blev förvånad, och jag också. Senare på dansgolvet sa det bara klick, och vi har varit oskiljaktiga nu i snart två och ett halvt år. Helt underbart. Det var så skönt att vi inte hade lärt känna varandra på nätet utan i verkliga livet istället. Nu planerar vi förlovning. Att det kunde bli så bra.

Kjam Therese

• Ann242
    Champis_Sanna skrev 2008-02-28 20:05:12 följande:
    Ni som träffades på lunar: Har ni kvar eran lunar?
    Japp!
  • zukigirl

Jag träffade min man på Vilda Webben. Vi mailade i två år innan vi träffades men då var det kört! Efter det gick det väldigt fort. Inom 3 år hade vi köpt hus, förlovat oss och gift oss!

• Jen82

Japp på yahoo chat i 16års ålder!!
    För tio år sedan.
    Men tillsammans sedan 6år sedan i år!

• FlikkanGbg

Jag och min kille träffades med på Lunarstorm för snart 2,5år sedan :D Det var inte alls tänkt att vi skulle bli tillsammans, för han bodde så långt bort så det fick bara inte ske, men så blev lite småkära och efter två månader muckade han och kom till gbg för att besöka sin kompis och då träffade han även mig en kväll o sedan dess har det varit vi.Nu bor vi tillsammans sedan April förra året. Så skönt speciellet efter att ha haft distansförhållande där man sågs va 3e 4e vecka.

• Princess Nightingale

Japp, vi gjorde det. Kopte t.o.m en webcam samt mikrofon/horlurar och himla vad vi pratade via skype. Hahaha.
    A andra sidan hade vi en kompis som vi bada ansag var var baste van och han ar sa selektiv med manniskor sa vi bara visste att det satt en bra manniska pa andra sidan skarmen. Att vi blev mer an vanner var inte var intention. (Var gemensamme van visste inte heller ngt forrans vi blev ihop- ca 4 manader efter)
    Han flyttade fran Malmo till Goteborg och eftersom han inte hade plats att bo pa fick han helt enkelt flytta in med mig. Haha, vi hade bara kannt varandra i 7 manader men, vi har alltid fatt det att fungera. (Dessutom forsta gangen for oss bada som vi lever ihop med ngn partner).

Pa mandag ar det 2 ar sedan vi hade var allra forsta date. Det var dock mer en kompisdate

• Thailand 08

Inte nätet men en blind date lussenatten 2003,genom hans arbetskompis som var ihop med min bästis.Måste varit världens längstta date fredag kväll-söndag kväll.Sen var det kört :)

• haennish

jag och min m2b råkade hitta varandra på spraydate. Vi kände igen varann sen tidigare och vi båda var nyblivna singlar efter långa förhållanden. På första "riktiga" dejten sa det klick direkt och sen dess har vi varit oskiljaktiga. :)

• Humlan66

Yes jag hittade min på spraychatten som inte finns numera, där fanns en profil där man kunde se info om varann vilket jag inte tänkte på att titta för det va too late och man va hooked *s* då kika jag in å fick se att han va minst 10 YNGRE än mig . shit i H-vete (ursäkta svordomen)lixom *skrattar* men då va man ju fast . Jag har dock inte haft så brottom med honom så har haft tid att se om vi passar ihop.Nu har det gått över 6 år och vi är fortfarande ihop så

• FruKjörling

Träffade min blivande man på nätet också :) på Vildawebben..

Han är verkligen en super fin människa och det sa klick ganska snabbt, vi är varandrars "du är allt jag drömmt om och lite till"

Vi gifter oss den 26 Juli :)

• johansdotter

Jag träffade min blivande på nätet...även jag på vildawebben.

Det har dock inte varit någon spikrak väg, men nu är vi efter 5 år mer säkra än någonsin. =)

Vi gifter oss den 23 augusti.

• April2oo9

Träffade min blivande på nätet också :) Hade honom på msn, minns inte vart ifrån jag fick hans mailadress. Vi började prata och sen sa det klick :)

Vi har en liten som blir ett nu i april och vi gifter oss lagom tills han är 2 och kan gå med in i kyrkan :)

Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?