• Tjinglan

Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?

Är lite nyfiken på att höra om det är fler här inne än jag och min m2b som träffades via en matchmaking site på nätet. Vi träffades via motesplatsen.se, helt fantastiskt!

• Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?
  • Marsaphir Marlean

Träffades på IRC, sedan behöll vi kontakten på Yahoo messenger, tyckte/tycker han är den sämsta stavare jag någonsin råkat ut för online! :D

• misstrixie

Sokkerkakan,

Ja precis, det var Lunarstorm för oss också. Känns ju lite pinsamt när man berättar det för folk idag men man får komma ihåg att på den tiden var i princip alla i vår ålder medlemmar där!

• Daghall

jag träffade min m2b på communitysida Lunarstorm okt 2000. på den tiden va d folk som kollade snett på en å undrade hur man vågade.. minns att min mamma va fly förbannad när ja träffade folk från nätet.
    nu idag så e d inget ovanligt att man träffar folk via nätet men ändå tycker folk att d e lite konstigt när man berättar hur man träffade sin m2b.

• AnnaochHenrik

Kom på en rolig grej från när vi träffades...
    Jag hade aldrig något kort på mig själv på min presentationssida, och av någon anledning pratade vi aldrig om utseende... Men jag avslutade tydligen varje mail med typ "Nä, nu ska jag äta äppelpaj" eller "Nu kom en kompis, och vi ska beställa pizza". Detta fick då sambon att tro att jag var rätt tjock, och var lite skeptisk eftersom han själv är en friskus av stora mått, och knappast skulle funka med en slö tjej som bara åt skräpmat hela dagarna. Han blev rätt paff när en tjej i storlek 34 med stort träningssintresse dök upp, haha
    (Storlek 34 är dock ett minne blott)

• fjäskan

Å nätdejta kom som en räddande ängel för mig ett tag. Efter att jag å dotterns pappa separerat var jag väldigt hemmabunden och väldigt ensam. Så chattande och Big Brother var mitt helgsnöje och räddade mig från en total nerdeppning. I början chattade jag mer än ja dejtade men så när tösen blev äldre vågade jag mig till detjs IRL
    Höll IRL dejterna lite hemliga, en eller två vänner visste om, som sagt det var lite pinigt ibörjan. Jag är fortfarande ganska ensam i bekantskapskretsen som träffat min sambo online

• Jessica o Daniel

Jag träffade min m2b för 5år sen snart,på sajten lunarstorm.

• Pumpkin

Jag hittade min M2B på match.com under hösten 2004 Tyckte han såg så söt ut så jag var tvungen att skicka en "virtuell kyss" till honom, men han var så seg på att svara så när han väl gjorde det hade jag inlett ett förhållande med en annan kille. Dock blev vi goda vänner och pratade mycket och ofta på MSN. När mitt förhållande började gå utför efter några månader så var det M2B som satt och tröstade mig konstant på MSN och under hela den tiden dolde han att han var väldigt intresserad av mig. Sen när jag väl mådde bättre så började vi flörta och när han åkte till USA på jobbresa så pratade vi i telefon första gången (och andra och tredje och...) och så bestämde vi att vi skulle träffas på Arlanda när han kom hem. Det gjorde vi och 2,5 månad senare flyttade vi ihop

Timeline:

Träffades på nätet på hösten 2004
    Träffades IRL på Arlanda (och spenderade natten ihop) i mars 2005
    Flyttade ihop i juni 2005
    Förlovade oss i januari 2007
    Gifter oss i juli 2008

• fjäskan

Daghall
    Ja min mamma var inte lycklig på mig heller ett tag.... nu har chattar hon själv på dejtingsajter

• egensinnig

Knycker också listan nedan.

Är inne på nät-sambo nummer två
    Ettan träffade jag 99 o vi var ihop till 2004 ( men så jobbar jag med IT o har varit aktiv på internet i minst 10 år...)

Nummer två ser ni nedan:

Träffades på nätet januari 2005
    Sågs "live" första gången i mars 2005
    Blev tillsammans 1 april 2005
    Flyttade ihop hösten 2005
    Köpte lägenhet juli 2006
    Förlovade oss 28 okt 2006
    Fick barn maj 2007
    Köpte hus nov 2007
    Gifter oss augusti 2008

Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?