• Tjinglan

Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?

Är lite nyfiken på att höra om det är fler här inne än jag och min m2b som träffades via en matchmaking site på nätet. Vi träffades via motesplatsen.se, helt fantastiskt!

• Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?
  • Maraja84

Yttligare en lycklig Nät-träff.....

Träffades 12 April -06 på nätet, 7ehimlen
    Träffades IRL 060707
    Förlovade oss 070707
    Gifter oss 080707

• Znuttan6

Här är en till som träffat min blivande på nätet.

1/6-06 på mötesplatsen

10/7-06 Träffades IRL

20/10-06 Flyttade vi ihop

20/10-07 Föddes våran lilla prinsessa

16/8-08 Gifter vi oss!

• FutureMrsBorgersen

Jag och min sambo träffades på motesplatsen.se
    -i början av februari 2005.
    -Träffades IRL 25/2-08.
    -Han flyttade ner till mig i Norrtälje från Östersund den 29/4-05.
    -Förlovade oss och han friade den 2/12-06 ;)
    -Gifter oss den 16/8-08

Tänk vad livet kan ändras snabbt!
    Var en ren slump att vi fick kontakt för jag trodde inte riktigt på nätdejtning...Hmm. Min kompis var medlem på mötesplatsen så jag satt och tjuvkollade på bilderna där med henne. När min m2b dök upp på bild så sa det verkligen KLICK! Så gick hem, reggade mig på mötesplatsen och skickade en liten "flört" till honom. Fick svar och sen var vi oskiljaktiga!
    Ibland tror jag nästan att någon "högre makt" styrde oss till varandra. My soulmate!

• misstrixie

Sokkerkakan,

Lite mer än fem år har vi varit tillsammans nu. Och bott ihop i cirka fyra och ett halvt, så vi har varit snabba med allting. Men det var rätt från första gången, båda visste det.

• Sokkerkakan
    misstrixie skrev 2008-02-12 20:40:44 följande:
    Sokkerkakan,Lite mer än fem år har vi varit tillsammans nu. Och bott ihop i cirka fyra och ett halvt, så vi har varit snabba med allting. Men det var rätt från första gången, båda visste det.
    hehe härligt, låter ungefär som med oss.. fast vi har varit tillsammans i 6 år, sambos i 4,5 år och förlovade i två.. gifter oss förhoppningsvis 2009.
  • Tutik och Prasart

Coolt att det är så många som har träffats på nättet och dess utom att ni använder er av min timeline. =)

• Maria2009
    misstrixie skrev 2008-02-12 20:40:44 följande:
    Sokkerkakan,Lite mer än fem år har vi varit tillsammans nu. Och bott ihop i cirka fyra och ett halvt, så vi har varit snabba med allting. Men det var rätt från första gången, båda visste det.
    Det verkar vara en röd tråd när det gäller oss som träffats via nätet att det har gått rätt fort i vändningarna för många... :) Har funderat en del på varför det är så, själv känner jag att det redan kändes som vi känt varann i evigheter när vi träffades första gången i och med allt prat via msn och mail. Man har liksom redan gått igenom "datingfasen" redan innan man träffas.

Vad tror/tycker ni andra?
  • Ab fab

Vi är också ett nätpar
    December 02 - träffades på Spray
    03 januari 03- första IRL
    01 april 05- flytta ihop
    15 juli 06- förlovning
    25 augusti 07- bröllop

• mysifer
    Maria2009 skrev 2008-02-13 10:40:57 följande:
    Det verkar vara en röd tråd när det gäller oss som träffats via nätet att det har gått rätt fort i vändningarna för många... :) Har funderat en del på varför det är så, själv känner jag att det redan kändes som vi känt varann i evigheter när vi träffades första gången i och med allt prat via msn och mail. Man har liksom redan gått igenom "datingfasen" redan innan man träffas. Vad tror/tycker ni andra?
    jag tror det ligger mycket i det du säger. man lär känna varandra innan man ses och har båda varit ärliga så vet man ju att det är en person som passar ihop med en själv när man väl träffas. jag tycker själv att det är mycket lättare att vara sig själv över nätet eftersom man inte behöver tänka på om man ser bra ut eller har rätt kläder osv, man får någon på fall enbart genom personlighet.
  • jennyshimmer

Vi fick också kontakt på lunarstorm, sommaren 2002. Blev vänner och pratade i telefon några månader innan vi träffades september 2003. blev sen tillsammans november samma år. flyttade ihop december 2005. förlovade oss juli -05. och nu den 28/6 2008 gifter vi oss. Visste direkt att det va en speciell kille som kontaktade mig på nätet och det visade sig vara rätt kille!:)

Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?