• Tjinglan

Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?

Är lite nyfiken på att höra om det är fler här inne än jag och min m2b som träffades via en matchmaking site på nätet. Vi träffades via motesplatsen.se, helt fantastiskt!

• Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?
  • fdLadye

Vi träffades på lunarstorm i början av 2004 i slutet av 2004 hade vi båda flyttat 80 mil tillsammans och nu har vi snart varit tillsammans i fyra år och det blir bröllop till sommaren

• Maria2009

Vi träffades också på Spray date!

Skrevs första gången i slutet av juli -06
    Träffades (och blev ihop) 3/9 -06
    Flyttade ihop 1/12 -06
    Köpte hus 25/10 -07
    Förlovar oss 24/2 -08
    Bröllop? Nån gång under vårvintern -09...

• SpookyandKira

Spooky och jag traffades pa natet, fast inte pa en dating sida, utan ett forum for tv-spels intresserade. Flortade med varandra pa forumet ett tag, bytte telefonnummer och here we are!

Träffades på nätet Nån gång 2001
    Blev tillsammans Januari 2002
    Sågs "live" första gången i Augusti 2002
    Flyttade ihop hösten 2004
    Förlovade oss 24 okt 2005
    Gifte oss 29 September 2006

• Ullrika

Här är en till som träffat sin blivande på nätet. Jag hade tråkigt en kväll 2003 och gick in på Aftonbladets chat för att se om nivån hade höjts något sen mitten på 90-talet då jag började sufra på nätet. Den enda vettiga personen där var min sambo och i började prata, gick ganska snart över till ICQ som senare blev telefon. Ett år senare träffades vi och det sa klick. Vi flyttade ihop 2005 och förlovade oss i sommras och till nyår skall vi gifta oss... visst känns det lite pinsamt ibland när man skall berätta hur vi fick kontakt men shit the same

• Pärlplattan II

Här är en till - vi började skrivas på Lunarstorm *harkelharkel* när vi båda var upptagna på respektive håll. Mitt förhållande hade dock börjat knaka rätt så rejält så utgången var ganska given redan då. Minns att jag tänkte att det var surt att min blivande var upptagen, för han verkade så "rätt" med sin röda manchestersoffa..

När mitt förhållande väl tog slut efter en hel del tjafs, så var jag rätt trött på killar och ville verkligen, verkligen, verkligen bara vara singel. Sen träffades vi och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet (bokstavligt talat), jag visste direkt att det var mannen jag skulle gifta mig med. Trodde inte direkt på just den där biten, men tji fick jag (som tur var!)

Träffades på nätet på hösten 2004

Träffades IRL i januari 2005 (jag tror det var den 22:e), besökte Historiska Muséet i Sthlm, gick på fest i Bagarmossen och hamnade till slut hemma hos blivande svärföräldrarna (eftersom jag inte hade egen lya just då, utan var inneboende hos en kompis föräldrar och det blev tjafs med en kompis och Peter var hemma hos föräldrarna i Etuna, så tog vi tåget dit mitt i natten) som jag alltså träffade efter en dag.

Förlovade oss ca. kl. 00.01 den 1 januari 2006

Flyttade ihop i mars 2006

Gifte oss 22 september 2007

Knyter i hop säcken med bröllopsfest den 5 juli 2008

• mysifer

vår tidslinje ser ut så här

träffades på nätet april 2006
    träffades irl 4 maj 2006
    frågade chans (jag på honom) 8 maj 2006
    flyttade ihop i augusti 2007
    förlovade oss 8 november 2007
    gifter oss 8 maj 2010

• Sokkerkakan
    misstrixie skrev 2008-02-12 11:13:37 följande:
    Sokkerkakan,Ja precis, det var Lunarstorm för oss också. Känns ju lite pinsamt när man berättar det för folk idag men man får komma ihåg att på den tiden var i princip alla i vår ålder medlemmar där!
    haha gud vad roligt att ni också hittade varandra där! Precis som du tycker jag det kan kännas lite pinsamt att säga att man träffades där.. folk brukar reagera med att skratta, men man får komma ihåg att jag bara var 16 år ju. :) Hur länge har ni varit tillsammans då?
  • be happy

Vi träffades på ICQ, hans kompis som raggade runt och sen skickade han kontakterna vidare till min sambo. Vi började chatta 1999, lärde känna varandra IRL sommaren 2000 och blev tillsammans i augusti. Då sågs det inte på med blida ögon (i våra kretsar) att man träffade nån på nätet. Så vi hade oxå en officiell och en inofficiell version. Idag är det ju inget konstigt, men då... ujujuj! Nu är det ingen som frågar om det längre, men jag vet att många i vårat gäng inte vet hur vi träffades, vilket de kommer att få reda på på bröllopet! Tror de kommer bli gött förvånade!
    Varit sambo 6 år till och från, förlovade i ett, gifter oss i maj!

• Sokkerkakan

be happy skrev 2008-02-12 16:54:46 följande:

Vi träffades på ICQ, hans kompis som raggade runt och sen skickade han kontakterna vidare till min sambo. Vi började chatta 1999, lärde känna varandra IRL sommaren 2000 och blev tillsammans i augusti. Då sågs det inte på med blida ögon (i våra kretsar) att man träffade nån på nätet. Så vi hade oxå en officiell och en inofficiell version. Idag är det ju inget konstigt, men då... ujujuj! Nu är det ingen som frågar om det längre, men jag vet att många i vårat gäng inte vet hur vi träffades, vilket de kommer att få reda på på bröllopet! Tror de kommer bli gött förvånade! Varit sambo 6 år till och från, förlovade i ett, gifter oss i maj!
    härligt! hur ska ni ta upp det på bröllopet? :)
  • be happy

Mina tjejkompisar och värdparen vet hur det ligger till... De vet dessutom att vi inte alltid varit så stolta över det och att det är ganska många som inte vet, vilket bara gör det roligare att berätta om det! Salig är väl den som kan glädja andra?!

Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?