• Tjinglan

Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?

Är lite nyfiken på att höra om det är fler här inne än jag och min m2b som träffades via en matchmaking site på nätet. Vi träffades via motesplatsen.se, helt fantastiskt!

• Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?
  • Tutik och Prasart

Jag håller med före talare.
    För typ 8 årsen, var det jätte ovanligt att träffa någon från nättet. Och sa man att man hade gjort det så var man typ lustig.
    och så säger de i tidningar och över allt det är så vanligt med att hitta sin partner på en dating sida.
    humm.... men vart är de som har gjort det då?
    Nu har jag ju hittat några av er här....=)

• Tjinglan

När jag flyttade upp till Sthlm för 2,5 år sen var det två på mitt nya jobb som träffat sina män via lovesearch, så de pushade mig att testa. Det tog ett år innan jag hittade min prins...den som väntar på nåt gott!! Han är underbarast i världen. Lite roligt att höra en äldre kollega berätta att på hennes tid var det annonser i tidningen som gällde. Hon hade suttit och sprättat brev med foton i på sin säng i början av 80 talet hi hi...teknikens utveckling!

• fjäskan

Tutik och Prasart
    Såg din timeline kulgrej tyckte ja! Hoppas du tycker de e okej att ja härmar dig.....

Träffades på nätet februari 2006
    Sågs "live" första gången i mars 2006
    Blev tillsammans 1 april 2006
    Förlovade oss 24 juni 2006
    Flyttade ihop december 2006
    Gifter oss.......

• GladaEmma

Jag hittade min m2b på Lunarstorm för några år sedan, snackade sedan på msn och sen dess är jag/vi fast :D Lika förälskade nu som då!

• misstrixie

Så sent som för fem år sedan så visste jag INGA andra par som träffats via nätet och jag tyckte till och med det var jobbigt när folk frågade hur man träffats... Försökte undvika frågan.

• Gutegirl

Jag träffade min sambo på ett diskussionsforum, ingen dejtsida. Vi började mejla under september-oktober-06, träffades IRL i slutet på mars-07. Då sa det pang! Vi förlovade oss i juni och flyttade ihop nu i december, så gifter vi oss i augusti.
    Vilken tur man kan ha ibland

• MissKay

Jag träffade min m2b på Mirc ( chattprogram ) och nu 5 år senare med 2 barn ska vi gifta oss :)

• DollyLolly

Ja vi träffades oxå på mötesplatsen!!:)

• Tutik och Prasart

Fjäskan det är helt okej att du koppigerade min timeline.

• Sokkerkakan
    misstrixie skrev 2008-02-12 10:53:25 följande:
    SokkerkakanHahaha, precis så var det för oss också fast omvänt! Det var JAG som la till honom på ICQ. Rätt kusligt egentligen. Det var första och enda gången i mitt liv som jag sökte kontakt med en total främling på det sättet. Vi hade inte pratat och jag visst ingenting om honom, hade bara sett en (ganska dålig) bild. Men jag hade tråkigt, fick en impuls och tänkte "vad fan"... Två månader senare var vi förlovade, men det är en annan historia.
    hahaha vad kul! På vilken sajt då, lunar också? Ja, han såg också bara en dålig bild på mig och hade tråkigt typ. Och jag hade aldrig tidigare ens kunnat tänka tanken att faktiskt träffa ngn från nätet IRL men just den här gånen gjorde jag det av ngn anledning..som tur var! :)
Svar på tråden Någon mer än vi som träffat´sin m2b via nätet?