• Together

Frieriet blev inte direkt som väntat :-(

Min man vet att jag verkligen har längtat efter att han ska fria och att detta moment betyder mycket för mig! Jag vet att han verkligen vill gifta sig och att han någon gång tänkt fria då han är "giftastypen". Eftersom han är väldigt påhittig och bra på att planera hade jag verkligen sett fram emot den här stunden.

Vad gör han?

Han friar på en Weekend jag planerat och gett honom i födelsedagspresent!! Dessutom blir han osäker mitt i frieriet och frågar hur han bör agera. Friar man i samband med förlovningen (vi var inte förlovade sedan tidigare...)eller bör han vänta med detta till ett annat tillfälle? Jag konstaterar för honom att det finns inget "rätt och fel" och att han bestämmer själv hur långt han vill gå. Han säger då att tanken var ju att fria, "så vill du gifta dig?"

Det är jättefint av honom att vilja dela sitt liv med mig och att han dessutom tittat ut fina ringar och lyckats beställa rätt storlek. Men det känns som att jag gick miste om den fina stund jag sett fram emot.

Jag är ingen krävande bitch som det låter. Men han visst hur mkt detta betydde. Kunde han inte hittat på ngt eget? Hur hade ni reagerat i min situation??

• Svar på tråden Frieriet blev inte direkt som väntat :-(
  • Elle82

När min sambo tyckte att vi skulle förlova oss gjorde han det på en resa vi gjorde med ett par kompisar till USA. Vi skulle bla besöka Grand Ganyon och han tyckte att detta var det perfekta stället att ställa frågan på. Han hade redan köpt ringar och satt ut annons i tidningar och när vi bestämde oss för att ta en hellikoptertur över bergen och stanna en stund på botten tyckte han ju att det kunde ju inte bli bättre.
    Jag var ju helt ovetande om vad han planerat och vi ger oss ut på vå lilla färd.
    Till saken hör att jag har aldrig haft problem med åksjuk innan när jag flugit. Nu var det nästan 45 grader varmt den dagen och lite i varmaste laget för att vi skulle få flyga, men piloten fick upp hellikoptern och vi åkte iväg.
    Färden skulle ta ca 1 timme, men när det gått ca 15 min så kände jag att det började bli lite oroligt i magen, hellikoptern skakde nått otroligt pga värmen, och detta blev verkligen inte bättre. Det hela slutade med att middagen kom upp (behöver inte skiva mer om det)... När han sen ställde fråga på botten blev jag ju jättelycklig fastän jag inte mådde toppen!

Det jag menar med detta jättelånga inlägg är att detta var ju absolut inte så jag hade tänkt mig vår förlovning, men när jag tänker tillbaka på det så tänker jag inte på att jag mådde pyton, utan på hur SÖT han faktiskt var när han lite fumligt nervöst plockade fram ringarna. Och det tror jag att du oxå kommer att göra!!

• valkyriana

Min vännina gifter sig på lördag och hennes gubbe har inte friat än... Hon är lätt missnöjd med detta.
    Men nu vet jag att han har en överaskning till henne i själva kyrkan.
    Man ska inte ropa BUUU för än man är över bäcken.

Hon hänger inte här med oss andra bröllops freak- hon gillar inte datorer- så jag kan lugnt skriva det här.

• Bride in England

Va, ar sjalva brollopet en overraskning?? Sa hon vet inte att hon kommer att gifta sig pa lordag?? Oj hoppas hon inte tar det pa fel satt. Jag hade nog inte blivit sa glad om jag inte fick vara med o planera mitt eget brollop :-O

valkyriana skrev 2008-02-14 10:02:59 följande:
    Min vännina gifter sig på lördag och hennes gubbe har inte friat än... Hon är lätt missnöjd med detta.Men nu vet jag att han har en överaskning till henne i själva kyrkan.Man ska inte ropa BUUU för än man är över bäcken. Hon hänger inte här med oss andra bröllops freak- hon gillar inte datorer- så jag kan lugnt skriva det här.
  • ingenjörsbruden

Bride in England skrev 2008-02-14 13:35:00 följande:

Va, ar sjalva brollopet en overraskning?? Sa hon vet inte att hon kommer att gifta sig pa lordag?? Oj hoppas hon inte tar det pa fel satt. Jag hade nog inte blivit sa glad om jag inte fick vara med o planera mitt eget brollop :-O
    *hahahah*
    Ja det är åsså en tolkningsvariant-variant!! :)

Tror du inte att det är så att de har planerat bröllopet ihop men att han inte har "friat" på tilltänkt sätt?! :) Så tolkade jag det..... :)
  • valkyriana

ASG
    Jo bröllopet har hon planerat (in i minsta detalj)
    Men han har inte friat till henne än, utan de har bestäm tillsammns att de ska gifta sig, när var och hur etc
    Men det där romantiska frieriet ner på ett knä mm har inte infunnit sig. Vilket hon är besviken över.

• valkyriana

Helt korrekt tolking

ingenjörsbruden skrev 2008-02-14 13:51:43 följande:
    *hahahah* Ja det är åsså en tolkningsvariant-variant!! :) Tror du inte att det är så att de har planerat bröllopet ihop men att han inte har "friat" på tilltänkt sätt?! :) Så tolkade jag det..... :)
  • Bride in England

Hahahaha ja det var val tur da! Du skrev liksom att "nu vet jag att han har en overraskning at henne i kyrkan" o da tankte jag att ja det kan man ju verkligen kalla for en overraskning!!

valkyriana skrev 2008-02-14 14:02:16 följande:
    ASGJo bröllopet har hon planerat (in i minsta detalj)Men han har inte friat till henne än, utan de har bestäm tillsammns att de ska gifta sig, när var och hur etcMen det där romantiska frieriet ner på ett knä mm har inte infunnit sig. Vilket hon är besviken över.Bride in England skrev 2008-02-14 13:35:00 följande:
  • valkyriana

Ja ok att man uppskattar överaskningar, men det finns ju gränser.

Bride in England skrev 2008-02-14 14:04:57 följande:

Hahahaha ja det var val tur da! Du skrev liksom att "nu vet jag att han har en overraskning at henne i kyrkan" o da tankte jag att ja det kan man ju verkligen kalla for en overraskning!!
  • yoyoandDave

Antagligen var killen sjukt nervös för at fria och vill efråga för att du skulle få det som du vill, vi tjejer är ju svåra att göra nöjda
    Satsa energin nu på att planera ett romantiskt bröllop istället

• Spader Madame

Tycker att det känns märkligt att vi tjejer alltid ska sätta agendan för hur bröllop, frieri och allt ska vara. Lever inte killarna upp till detta är de inte vatten värda. Hur skulle det vara med lite dialog?

Själv har jag friat två gånger och fått nobben, inte det minsta kul. Men senast i kväll diskuterade vi äktenskap och jag tror att vi kan komma fram till något som vi båda tycker är OK. Vi vill båda gifta oss men förutsättningarna och omständigheterna är inte de allra bästa just nu. Då får man anpassa sig, även om det gör ont... Jag älskar ju honom och det är honom jag vill ha, oavsett allt annat!

• lillan31

hos oss infann sig inte heller nåt storslaget frieri...vi kom bara fram till att "nu jäklar är det dags" Känns hur bra som helst...."trots" det.

Svar på tråden Frieriet blev inte direkt som väntat :-(