Frieriet blev inte direkt som väntat :-(
Min man vet att jag verkligen har längtat efter att han ska fria och att detta moment betyder mycket för mig! Jag vet att han verkligen vill gifta sig och att han någon gång tänkt fria då han är "giftastypen". Eftersom han är väldigt påhittig och bra på att planera hade jag verkligen sett fram emot den här stunden.
Vad gör han?
Han friar på en Weekend jag planerat och gett honom i födelsedagspresent!! Dessutom blir han osäker mitt i frieriet och frågar hur han bör agera. Friar man i samband med förlovningen (vi var inte förlovade sedan tidigare...)eller bör han vänta med detta till ett annat tillfälle? Jag konstaterar för honom att det finns inget "rätt och fel" och att han bestämmer själv hur långt han vill gå. Han säger då att tanken var ju att fria, "så vill du gifta dig?"
Det är jättefint av honom att vilja dela sitt liv med mig och att han dessutom tittat ut fina ringar och lyckats beställa rätt storlek. Men det känns som att jag gick miste om den fina stund jag sett fram emot.
Jag är ingen krävande bitch som det låter. Men han visst hur mkt detta betydde. Kunde han inte hittat på ngt eget? Hur hade ni reagerat i min situation??