• Together

Frieriet blev inte direkt som väntat :-(

Min man vet att jag verkligen har längtat efter att han ska fria och att detta moment betyder mycket för mig! Jag vet att han verkligen vill gifta sig och att han någon gång tänkt fria då han är "giftastypen". Eftersom han är väldigt påhittig och bra på att planera hade jag verkligen sett fram emot den här stunden.

Vad gör han?

Han friar på en Weekend jag planerat och gett honom i födelsedagspresent!! Dessutom blir han osäker mitt i frieriet och frågar hur han bör agera. Friar man i samband med förlovningen (vi var inte förlovade sedan tidigare...)eller bör han vänta med detta till ett annat tillfälle? Jag konstaterar för honom att det finns inget "rätt och fel" och att han bestämmer själv hur långt han vill gå. Han säger då att tanken var ju att fria, "så vill du gifta dig?"

Det är jättefint av honom att vilja dela sitt liv med mig och att han dessutom tittat ut fina ringar och lyckats beställa rätt storlek. Men det känns som att jag gick miste om den fina stund jag sett fram emot.

Jag är ingen krävande bitch som det låter. Men han visst hur mkt detta betydde. Kunde han inte hittat på ngt eget? Hur hade ni reagerat i min situation??

• Svar på tråden Frieriet blev inte direkt som väntat :-(
  • misstrixie

Får Rhett Butler-vibbar av det där sms-frieriet... eller mr Big i Sex and the City... Arrogant och romantiskt på samma gång. Hehe.

• pannkaka

min m2b smsade mig med men det var flera år sedan och vi var inget par just då....kl 04.30 får jag ett mess :"faaan älskling jag kan inte leva utan dig. Nu gifter vi oss"
    men det dröjde några år innan vi flyttade ihop och nu ska vi faktiskt gifta oss. Men denna gång friade han på julafton på kyrktrappan med ringar, tårar och total nervositet...har aldrig sett honom så tagen..han bara skakade.

Var lugn han kanske överraskar dig en dag med "ett till" frieri. Han kanske hade planerat det bra och att du också skulle få en överraskning men tappade bort sig mitt i allt...det är ju trots allt ett stort ögonblick och en väldigt stor fråga...

• Lillfisk

Jo, jag är faktiskt ganska lycklig över att han har frågat och man kan ju lugnt säga att det är ett frieri att komma ihåg . Jag fullkomligt FLÖG upp ur sängen när jag läste smset...
    Nu ska vi planera en bröllopsfest.Vi gifter oss nog i rådhuset om nån månad och så blir det fest i sommar för att fira vår kärlek .

• Vidalila

Herregud! faktum är att:din kille har friat! var glad för det! man kan inte regissera sitt liv!

• Dr House

Min sambo friade när jag var på mitt allra värsta humör! Den 22 dec skulle han på firmafest, men lovade att ta det lugnt för vi hade mkt att göra dagen innan julafton... Hans pappa kommer hem med honom kring 1 på natten - totalt nedspydd och han kunde inte ens göra sig förstådd... I pannrummet dagen efter så frågar han om jag ville gifta mig med honom någon dag... Så mycket för ett välplanerat och romantiskt frieri...

• ingenjörsbruden

Dr House skrev 2008-02-07 19:41:08 följande:

Min sambo friade när jag var på mitt allra värsta humör! Den 22 dec skulle han på firmafest, men lovade att ta det lugnt för vi hade mkt att göra dagen innan julafton... Hans pappa kommer hem med honom kring 1 på natten - totalt nedspydd och han kunde inte ens göra sig förstådd... I pannrummet dagen efter så frågar han om jag ville gifta mig med honom någon dag... Så mycket för ett välplanerat och romantiskt frieri...
    *hahaha* Min första tanke blev.....var han fortfarande nedspydd när han frågade?? Gud det slår allt!!
    Var tvungen att läsa om!!! *måste nog hämta kaffe*

Allmän fråga från en som inte är förlovad...

Kan man inte svara:
    -För att få ett ja-svar på frågan får du faktiskt ta o göra det romantiskt med middag!!

Eller?!
  • Dr House
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-08 08:00:29 följande:
    Dr House skrev 2008-02-07 19:41:08 följande:
    *hahaha* Min första tanke blev.....var han fortfarande nedspydd när han frågade?? Gud det slår allt!! Var tvungen att läsa om!!! *måste nog hämta kaffe*Allmän fråga från en som inte är förlovad...Kan man inte svara:-För att få ett ja-svar på frågan får du faktiskt ta o göra det romantiskt med middag!! Eller?!
    Nej, det var han inte
    Men han hade nog ganska mycket ångest...
  • valkyriana

Det var ju jätteromantiskt! Ärligt och spontant

Lillfisk skrev 2008-02-06 23:13:13 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men jag kan LOVA att INGEN har haft ett så otroligt oromantiskt frieri som jag.Min sambo skickade ett sms kl 02:43 från Rom (jag var i Gbg), med texten "Saknar dig så förbannat. Vill du gifta dig med mig?". Detta var i lördags och tankarna snurrar som bara den... Ska jag vara glad att han friade eller vad tycker jag egentligen? Det hade ju vart trevligt om vi vart i samma rum. Eller i alla fall i samma stad. Och land.
  • PennyJenny
    Vidalila skrev 2008-02-07 19:36:29 följande:
    Herregud! faktum är att:din kille har friat! var glad för det! man kan inte regissera sitt liv!
    Man kan inte regissera sitt liv.... det var bland det bästa jag hört på länge!

Han friade. Han var nervös. Herregud, ge killen lite slack! Jag fick inte ett frieri över huvudtaget trots att min (numera) man vet hur mycket det betydde för mig. Jag väntar fortfarande på en romantisk gest från hans sida, och vänta lär jag nog få göra. *S*

Släpp det hela och se fram emot att ni ska gifta er!
  • PennyJenny

En sak till. Du skrev vad skulle ni gjort i min sitts. Jag vänder på det, vad vill du ska hända? Att han ska fria på nytt på ett sätt du tycker är okej? Det om något tycker jag skulle bli oromantiskt.

Svar på tråden Frieriet blev inte direkt som väntat :-(