• Together

Frieriet blev inte direkt som väntat :-(

Min man vet att jag verkligen har längtat efter att han ska fria och att detta moment betyder mycket för mig! Jag vet att han verkligen vill gifta sig och att han någon gång tänkt fria då han är "giftastypen". Eftersom han är väldigt påhittig och bra på att planera hade jag verkligen sett fram emot den här stunden.

Vad gör han?

Han friar på en Weekend jag planerat och gett honom i födelsedagspresent!! Dessutom blir han osäker mitt i frieriet och frågar hur han bör agera. Friar man i samband med förlovningen (vi var inte förlovade sedan tidigare...)eller bör han vänta med detta till ett annat tillfälle? Jag konstaterar för honom att det finns inget "rätt och fel" och att han bestämmer själv hur långt han vill gå. Han säger då att tanken var ju att fria, "så vill du gifta dig?"

Det är jättefint av honom att vilja dela sitt liv med mig och att han dessutom tittat ut fina ringar och lyckats beställa rätt storlek. Men det känns som att jag gick miste om den fina stund jag sett fram emot.

Jag är ingen krävande bitch som det låter. Men han visst hur mkt detta betydde. Kunde han inte hittat på ngt eget? Hur hade ni reagerat i min situation??

• Svar på tråden Frieriet blev inte direkt som väntat :-(
  • Vidalila

Fria själv för böveln om det nu är så kvistigt! :)

• Brollop15juli

Lever denna tråden än?!

Kort och gott, har du kommit över besvikelsen över frieriet och glädjs över bröllopsplaneringen?

Är inte på dåligt humör, men måste vi älta allt i månader..

• Brollop15juli

Förlåt menar verkligen inget illa, men känns som ger man ett "problem" mycket uppmärksamhet så blir det ett problem. Kan man försöka sätta det i proportion och gå vidare så vore det mycket bättre. Gått snart en månad sedan TS skrev första gången. Och har svårt att tänka mig att du fortfarande låter honom få dåligt samvete för ett "dåligt" frieri...

• PennyJenny
    Brollop15juli skrev 2008-02-08 11:33:45 följande:
    Lever denna tråden än?!Kort och gott, har du kommit över besvikelsen över frieriet och glädjs över bröllopsplaneringen?Är inte på dåligt humör, men måste vi älta allt i månader..
    *s* Den lever för att sådana som jag inte tittar på när tråden startades. Den var ju en månda gammal. Ibland har trådar en förmåga att återuppstå.
  • ingenjörsbruden

Tråden lever för att fler har också haft mindre "romantiska" frierier......

Ibland är det faktiskt skönt att få skriva av sig till okända människor som kanske har upplevt samma sak.

Tycker ni det är så himla hemskt o förfärligt att älta/ så låt bli att läsa/skriva ngt!!!

Det där med fyllan är lite komiskt ibland...... Min sambo är väldigt VÄLDIGT försiktig av sig..... så det dröjde 9 månader innan han sa "jag älskar dig". Då hade han varit på firmafest o var skapligt rund under fötterna! När han hörde vad han själv sa så blev han helt ställd....... jag hade kört o hämtat honom så jag tittar lite snett på honom ur ögonvrån för att kolla ansiktsuttrycket o ser honom väldigt förvånad.....
    Frågar honom om han menar det.....
    1 sek andhämtning.. Jo det gjorde han!

IOFS var jag JÄTTEGLAD ändå!! :)

Man vill ju helst att saker o ting ska hända för att det har tänkts över o bearbetats lite. Känns säkert inte kul att få ett frieri om man känner att han gör det för sitt dåligt samvete....

• Brollop15juli

Förstår om det inte känns kul att bli friad till för att han gör det av dåligt samvete. Men då kanske man ska tänka på vilka vibbar man skickar. Kanske ska man då uttala om man pratat mycket bröllop vad man förväntar sig, t.ex. att hellre att det får ta tid och han friar när han känner sig redo än att han gör det för att han känner press..

Överger denna tråden nu..

• Fröken Figo

Ge honom en andra chans... Säg att du föreställt dig nåt annorlunda...

Min m2b planerar en överraskningsresa för oss två... Men han är så rolig, han älskar att diskutera igenom alternativ med mig. Så överraskningsresan blev också lite diskuterad, sen kom han på: nej, det ska vara en överraskning!

Jaja... Jag hoppas det känns fint när det väl händer. Ringar har vi valt ut och köpt tillsammans. Min älskling har tyvärr INTE bra smak... så det var enda sättet

• MartinsAnna

Jag hade tyckt det var jätteromantiskt ändå!Sen kanske han kände att han var nervös och ville inte göra fel, eftersom stunden var jätteviktig för dig!

• Bambo

Hej!
    Ville bara säga att min sambo friade till mig i måndags, då hade vi varit tillsammans i tre år. Det var ingen överraskning eftersom jag hade varit med och valt ring och vi båda hade kommit överrens om dagen. Men det var ändå jätte romantiskt och underbart. Jag trodde aldrig att killen skulle gå ner på knä och fråga om jag ville gifta mig med honom, samt ge mig ett otroligt gulligt tal. Jag blev så paff, så att jag till och med blev lite tårögd. Detta kanske inte låter som så himla mycket men, för mig betydde det jätte mycket, för min kille anser själv att han inte är så romantisk och han kommer oftas inte för sig att göra något utöver det vanliga.
    Ville bara säga att jag äntligen har blivit förlovad.

Svar på tråden Frieriet blev inte direkt som väntat :-(