• Together

Frieriet blev inte direkt som väntat :-(

Min man vet att jag verkligen har längtat efter att han ska fria och att detta moment betyder mycket för mig! Jag vet att han verkligen vill gifta sig och att han någon gång tänkt fria då han är "giftastypen". Eftersom han är väldigt påhittig och bra på att planera hade jag verkligen sett fram emot den här stunden.

Vad gör han?

Han friar på en Weekend jag planerat och gett honom i födelsedagspresent!! Dessutom blir han osäker mitt i frieriet och frågar hur han bör agera. Friar man i samband med förlovningen (vi var inte förlovade sedan tidigare...)eller bör han vänta med detta till ett annat tillfälle? Jag konstaterar för honom att det finns inget "rätt och fel" och att han bestämmer själv hur långt han vill gå. Han säger då att tanken var ju att fria, "så vill du gifta dig?"

Det är jättefint av honom att vilja dela sitt liv med mig och att han dessutom tittat ut fina ringar och lyckats beställa rätt storlek. Men det känns som att jag gick miste om den fina stund jag sett fram emot.

Jag är ingen krävande bitch som det låter. Men han visst hur mkt detta betydde. Kunde han inte hittat på ngt eget? Hur hade ni reagerat i min situation??

• Svar på tråden Frieriet blev inte direkt som väntat :-(
  • lillamillan

Här blev det ignet frieri alls
    utan vi bestämde att det passade utmärkt att gifta sig samma dag som vi endå drog ihop lite släkt och vänner för att fira min sambos 30års dag.

Så det kan inte alltid bli som i sagorna

• tågjäntan

Vi bestämde tillsammans ringar och datum, sedan ville han lägga upp dagen och överraska mig. DEt blev inte så romantiskt som ajg hade tänkt mig. Men det tal han höll... Det var så bra. Jag önskar att han hade haft det nerskrivet =). Det överslätade att det inte blev så romantiskt som jag tänkt.

• Anna  Sol

Du får ursäkta, men man kan inte kräva att ett frieri ska och bör se ut på något speciellt sätt. Jag tycker du ska vara glad att han öht friade, många par bestämmer nu för tiden ihop att de ska gifta sig.

Jag tycker du är ganska löjlig, han försökte och gjorde sitt bästa. Vad mer kan man begära?

• girl in love

Planera ert drömbröllop och var lyckliga.

Nu vet du att du blir besviken om det inte blir som du har tänkt dig (och vem blir inte det).

Kom igen! och lycka till!

• Tooticki

Hur kan du vara besviken över något sådant? Vem säger att det är du som sätter standarden för hur ett frieri ska gå till?

Nej, var glad att han fortfarande vill gifta sig med dig trots att du är BESVIKEN på sättet han frågade!

• Thailand 08

Det verkliga livet är inte som en romantisk film.Var glad och börja planera för den stora dagen

• Blomsterbrud

jag tycker han har ansträngt sig ordentligt, det var säkert inte världens lättaste att titta ut ring utan att fråga vad du vill ha och dessutom få rätt storlek, jag tycker att det är jättemodigt...
    Klart ha var nervös, vem skulle inte varit det.
    Livet är fullt av besvikelser och väldigt svårt att planera.
    Jag har oxå drömt om ett frieri men vi kom överens om att gifta oss trots att han inte friat.
    Han hävdar fortfarande att han kommer att fria, så ja ja bättre sent en aldrig
    Det var definitint inte så jag tänkt mig men sen va f-n det är ju inte frieriet som är det viktiga utan att han faktiskt vill gifta sig med mig.
    Ju mer man försöker styra och kontrollera, särskilt om andra människor är inblandade ju mer besviken blir man.
    Så fokusera du på att försöka planera ditt framtida bröllop och se det positiva i det frieri du faktiskt fick.
    Hoppas du sänker dina förväntningar framöver för din egen skull och lycka till.

• misstrixie

Men hallå, tycker en del är onödigt hårda med att kalla trådstartaren "löjlig" osv. Alla relationer ser olika ut och vilka förväntningar man har på sin respektive beror ju helt på vilka man är och vad man har bakom sig... Vissa kanske har den sortens syn på giftermål och romantik att det mest naturliga för dem är att bara bestämma ett datum, medan andra vill ha ett planerat och genomtänkt frieri. Varför skulle det ena eller det andra vara fel? TS har ju bara uttryckt sin besvikelse och det måste man få lov att göra.

Together, lycka till med bröllopsplanerna! Det kommer säkert att bli ett underbart bröllop!

• Skottdagen2008

Du blev ju åtminstone friad till. Något helt oromantiskt är det väl att inte bli friad till alls! även fast vi ska gifta oss, dvs vi är inte förlovade alls (kändes lite töntigt också eftersom vi vet att vi skulle gifta oss någon dag och så vips var kyrkan bokad) men ett frieri hade varit romantiskt oavsett hur frieriet blev.

Men jag ser fram emot en översakningspresent i april som jag fick i julklapp då jag tydligen ska packa en övernattningsväska och sedan få mer info. Fast då är vi ju redan gifta !

• Miss Blue

Grattis!!!
    Tänk inte mer på själva frieriet, ni ska ju gifta er!!!!
    Jättekul!

Vi hade inte heller något jätteromantiskt, vi hade tänkt förlova oss på sjön, men det spöregnade så vi fick ta picknicken hemma i lägenheten.....han föll på knä i köket
    För mig spelar det ingen roll, vi var överens om att vi ville gifta oss gemensamt, det var liksom ingen som gjorde DET. Men han ville ändå falla på knä.....vad jag älskar honom!!!

Svar på tråden Frieriet blev inte direkt som väntat :-(