• Jen82

Skilda åsikter

Jag köpte nu en alldeles underbar AA klänning för mindre än halva priset.
    Nästsista dagen på rea.
    Sambon HATAR den färgen :(
    Creme/sand färgad.
    Pga av detta ska backar han nu ur att hjälpa med något till vårat bröllop eftersom han inte fick säga sin åsikt om klänningen och att jag ändå valde den efter hans åsikt.
    VAD SKA MAN GÖRA NU?

• Svar på tråden Skilda åsikter
  • lillan31

Då hinner det ju absolut lösa sig. det brinner ju inte i knutarna så att säga.

• Jen82

Nej det vet jag med.
    Återkommer imorgon.
    Tack!

• Linda o Erik

Hejsan! Hur har det gått?!?!

• lilltjejan

kunde du lämna tillbaka klänningen??

• Jen82

Nej jag kunde inte lämna tillbaka den och få mina pengar men jag kunde byta den så det gjorde jag!
    Det blev en vit klänning i nåt märke jag aldrig hört.
    Kollar upp de snart!

Tack alla!

• lilltjejan

får vi se en bild

är du nöjd?

är mannen lite gladare idag??

• Jen82

Det blev en Cassandra stone klänning.
    Hittar inte rätt modell på internet men men!
    Bild kommer upp nu!

• fiffinurlig

Den nya klänningen var jättefin

Har du inte kvar bilden på den andra klänningen så att vi kan få se och tala om för dig hur mycket finare du är i den nya ?

• Jen82

Nu e den gamla bilden upp med.
    Ska snart i väg o jobba natt.
    Middag nu sen köra via affären till jobbet.
    SLutar tidigt imorgon bitti sen måste man ju sova eftersom jag ej får sova på jobbet.
    Jobbar imorron natt med.
    Sen e de jul.
    KRAM

• Fredrik och Sabine

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att din nya klänning är mycket, mycket finare än din gamla!!!
    Nu ser du mycket yngre ut - din förra klänning ter sig lite tantig mot den här.
    Bra val!!!

(även om jag fortfarande tycker att din karl betedde sig idiotiskt)

• Jen82

Tack!
    Jag ska sätta dit spagetti snören med för annars blir de för tomt upptill.
    Hej så länge

• gustafmatilda

Vad skönt att det löste sig och att du hittade en fin klänning (jag håller med om att denna var finare och klär du bättre!)

Har din sambo fått se denna? Vad tycker han?

• Linda o Erik

Jag håller med de andra att din nya klänning var finare!! Vad skönt att det löste sig!! GOD JUL! Och lycka till med bröllopsplaneringen! :)

• Jen82

Tack allihopa!
    Han fick ett mms på varje klänning jag provade som var okej i sort från mig.
    Jag ska ha tiara och slöja till den :)
    Även ett snyggt halsband!
    Han blev nöjd med denna.

GOD JUL på er alla!

• Skottdagen2008

Ja, du har ju läst mina tidigare åsikter och jag måste bara få säga att jag tycker din nya klänning är supersnygg jämfört med den första. Kan ju bero på att den liknar den jag ska ha .

Jag pratade med min m2b efter att jag svarat dig sista gången (i början av denna tråd) och berättade om detta så nu vet även min m2b vad jag ska ha på mig då jag kände att det vore så himla trist om han inte gillade mitt val. Han tyckte att den såg ut som alla andra brudklänningar tills jag visade en hel del andra sorters modeller och då tyckte han att den jag valt var nog ändå bland de bästa. Tur.

Ska påpekas att min m2b inte gillar klänningar överhuvudtaget. Han är en kille som gillar när jag går i dräkt (kort kjol eller byxa + kavaj typ Ally McBeal) eller i mina skinnbyxor och en tajt topp. Ja, hans smak är lite mer åt tuff stil eller helt tvärtom typ damigare stil. Men som han sa jag måste ha en vitaktig traditionell brudklänning (fastnade först för en vinröd) då han är mycket traditionsbunden. I kyrka, med bordsplacering på festen, med minst två-rätters plus tårta, brudvals, dvs riktig vals inte någon sorts tryckare, osv.

• 2008-08-09

Ja vi är nog några stycken som faktiskt fick tänka till lite i och med den här tråden. Jag vägrar visa min klänning för sambon men jag frågade åtminstone hur han tänkte gällande det här.
    Han sa att han litade på mig och att hans största skräck vore om jag kom i en klänning typ marängbakelse som var i någon fruktansvärd färg, men det vet han dock att jag aldrig skulle välja att ha på mig!
    Nu kan jag känna mig lugn igen! *puh*

• Skottdagen2008

Min m2b såg hur klänningen så ut på framsidan, men sedan att jag bytt ut de vita banden i ryggen till svarta, det vet han inte och att jag harhandskar med svarta band och hur min tiara och smycken ser ut. Han fick inte helhetsbilden i alla fall.

• Jen82

Oh ok :) Vad bra att ni fick de lugnt med!
    Jag e nöjd med min klänning.
    Var kan man köpa klänning till mamma?
    En balklänning eller aftonklänning?

• Sommaren2008

Jen82, jag hoppas att han inte beter sig så där i fortsättningen av ert förhållande och äktenskap. Det låter både bernsligt och manipulativt. Risken är att du kommer/kanske redan känner att du måste trippa på tå för att han inte ska bli sur och gå och stänga in sig och att du måste be om ursäkt hela tiden. Hade jag varit dig hade jag tagit mig en rejäl funderare och pratat med honom om det så att han är medveten om hur hans beteende uppfattas och hur det påverkar dig.

Svar på tråden Skilda åsikter