• Jen82

Skilda åsikter

Jag köpte nu en alldeles underbar AA klänning för mindre än halva priset.
    Nästsista dagen på rea.
    Sambon HATAR den färgen :(
    Creme/sand färgad.
    Pga av detta ska backar han nu ur att hjälpa med något till vårat bröllop eftersom han inte fick säga sin åsikt om klänningen och att jag ändå valde den efter hans åsikt.
    VAD SKA MAN GÖRA NU?

• Svar på tråden Skilda åsikter
  • Jen82

Då förstår jag.
    Just nu sitter jag här ensam i v-rummet för sambon gick till sängs pga att han e arg.
    Tycker inte att jag bryr mig om han åsikt :(
    Känns som jag förstört julen nu.

• MaddeW

Jen82, hur såg din klänning ut? har du tagit bort den från galleriet?

• Jen82

Ja jag tog bort den men vänta så ska jag lägga in den igen.

• Skottdagen2008

Strunta nu i denna tråd och gå till din m2b och säg att du älskar honom och mer än gärna vill vara bruden för honom. Känner han att han hatar din klänning, byt tillsammans med honom. få honom delaktig i din klädsel, det är honom du klär dig för. Strunta i etiketter om att man inte ska se varandra osv. Det viktigaste för dig är nog ändå att han din blivande man ser på dig och känner sig superstolt över sin snygga brud, sedan att du kanske inte riktigt känner dig helt 100% utan 95% nöjd med valet spelar mindre roll.

• Jen82

Han sover o vägrar prata med mig ändå.
    Så jag stannar nog kvar på nätet en stund till.

• Linda o Erik

Hejsan!

Jag hade nästan samma probelm som du när vi skulle köpa klänning till bröllopet. Jag hade hittat en heeelt underbar klänning som jag såå gärna ville ha! Jag hittade den minst ett år innan min man svarade "Ja" på mitt frieri (jag kika på brudklänningar redan på gymnasiet!) och var sååå glad när han sa ja och jag skulle få ha den underbara klänningen!
    Dock visade det sig att min man (då sambo) tyckte att den var gräslig! Jag skulle dessutom ha den i svart/lila och det var ännu värre tyckte han! Jag ansåg att jag inte alls passade i vitt och ville INTE ha en vit klänning. Till slut gick jag med på att ha en vit klänning, men jag ville ha DEN klänningen. Men det var han heller inte så förtjust i, för han tyckte att den var ful. Jag insåg att min man faktiskt tyckte att min drömklänning var ful. Och faktiskt fanns det inte annat alternativ för mig än att ta en annan klänning.
    Min man resonerade också som så, att en annan färg än vit har man bara när man gifter om sig (så även min mamma, pappa, flera av mina närmsta vänner och min syster) och när han så gärna ville att jag skulle ha en vit klänning, så visst ... jag gav med mig!
    Jag tänkte också som ovanstående skrev, att tänk om min man skulle komma i något som jag såg om hemskt på bröllopet! Dagen skulle ju vara förstörd! Om man skulle komma i något som jag i min religion eller kultur såg som symbol för något liknande som att man gifter om sig! Det skulle jag inte fixa, så jag gav med mig. Man måste ju kunna samsas och jag ville såklart vara fin för min man!
    Han försäkrade också att jag var underbart vacker i vitt, och tycker han det så är jag nog det
    Jag hittade en underbar klänning i vitt som jag köpte begagnad och sydde om, och då blev den ännu mer underbar och jag hade pannsmycke och mantel och fick till samma känsla som jag hade inför den första klänningen :)
    Lycka till!!

• Jen82

Det låter som att du lyckades åndå :)
    Jag har precis tejpat i hop plasten på undersidan av klänningen och jag ska köra hem direkt efter jobbet och kolla mejl o sen lämna tillbaka den.
    Jag slutar 13 o jobbar sedan natt o börjar kl 20.45 så jag måste hinna sova med.

• Tooticki

Hade du tyckt att det varit ok att han valde kläder till bröllopet utan att du fick hjälpa till? Och dessutom en färg som han vet att du inte gillar?

• Jen82

Han har inte sagt nåt om att han inte tycker on creme/sand.
    sedan så ska han egentligen inte se klänningen innan heller.
    ja jag vetinte

Svar på tråden Skilda åsikter