• Jen82

    12 juli 2008

    Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
    Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)

  • Svar på tråden 12 juli 2008
  • weinlove
    Annihz skrev 2008-03-10 18:55:32 följande:
    Nu har jag börja fundera lite på maten.....tror att det blir catering. Ska bestämmas inom snar framtid.Hur gör ni alla brudar??
    Vi kör privat catering. En jätteduktig tjej som verkligen kan laga mat och inte är alldeles för dyr. Fast ifs betalar inte vi för maten. Den bjuder mamma och pappa på. Vi ska iaf ha buffé.
  • propp

    Annihz skrev 2008-03-10 18:55:32 följande:


    Nu har jag börja fundera lite på maten.....tror att det blir catering. Ska bestämmas inom snar framtid.Hur gör ni alla brudar??
    Vi caterar för- och varmrätt och kommer att göra efterrätten själv (några olika praliner).
  • Jen82

    Hej på er brudar.
    Vi ska oxå ordna mat från nån catering med.
    Pappa sköter den biten iallafall.

    Idag blev ALLA inbjudningar klara.
    De skickas ut imorron o ges ut till några med.

    Yay

  • Jen82

    Jag gav ut två idag och den ena visste redan men blev glad ändå och tackade JA direkt.
    Den andra blev så chockad o sa Ja vi kommer.
    Så jag blev jätteglad.
    Sedan så la vi resten på lådan nu ikväll så de skickas imorgon :)

  • propp

    Igår fick vi en bekräftelse från kyrkan om vår bokning och att vi är inbjudna till en första träff i mitten av april där de går igenom lite om hur vigselakten går till samt ger förslag på psalmer och sånger i kyrkan. Det börjar närma sig...

  • propp

    Har ni förresten tänkt på att det idag "bara" är 4 månader till "vår stora dag"? Med tanke på att det varit bestämt i 8 månader redan så känns 4 mån till inte särskilt långt borta...

  • Joji

    Jag tänkte också på det imorse - att idag om 4 månader blir jag fru!

    Stack in huvudet hos floristen idag, men hon var inte där...

    Vi har även börjat vela kring vår bröllopsresa. Vi hade ju tänkt åka 5 veckor i sommar, men nu funderar vi på att åka 2 veckor direkt efter vigseln till något lyxigt ställe i solen och bara ta det lugnt, sedan åka tre veckor i vinter. Vädret sätter lite käppar i hjulet om man ska åka under sommaren ju - vinter, regnperioder, blåsiga perioder... Vi vill ha nåt ställe med både sol, bad och naturupplevelser.

    Vi ska på Turmässsan i helgen - en resemässa - den kommer lägligt, så ska vi försöka bestämma oss och boka sedan.

  • Flamora

    Propp: Låter jättehärligt med en sån resan. Själv vet jag inte var vi ska åka. Min pappa ville boka resan till oss som överraskning. Lite spänd över var d kan bli...

    Just d, det är 4 månader kvar idag! Det kommer att gå fort!

  • Jen82

    Yay jag längtar :)
    Hur går de med era planeringar?

    Jag måste fortfarande fundera ut
    frisyr
    fotograf
    dekoration
    ringar
    mat
    dryck
    tårta (nästa vecka e jag ledig så då ska till faster på hennes jobb, bageri :) )

  • Flamora

    Jag var och gjorde provuppsättning hos frisören i söndags. Känns bra!

    Tårta är inte klar men har kontakter så vi kan få det lite billigare. Efterrätt är inte helt bestämt än...Vad ska ni andra ha?? Min ring är beställd men inte klar. Hrm, ja det är ganska mycket som är klart, men en hel del kvar. Inbjudningskorten ska ut efter påsk oxå.

  • weinlove
    Flamora skrev 2008-03-12 21:44:10 följande:
    Jag var och gjorde provuppsättning hos frisören i söndags. Känns bra!Tårta är inte klar men har kontakter så vi kan få det lite billigare. Efterrätt är inte helt bestämt än...Vad ska ni andra ha?? Min ring är beställd men inte klar. Hrm, ja det är ganska mycket som är klart, men en hel del kvar. Inbjudningskorten ska ut efter påsk oxå.
    Ska nog också börja tänka på frisyren nu snart. Jag har hörapparater och är ganska orolig över att dessa kommer att synas, vilket man inte gärna vill. Sån tur är syster min hon som ska greja både smink och frisyr den dagen så jag hoppas att det blir bra. Sa dom nåt speciellt när du var ute i så god tid eller? En del kan ju fälla sånna kommentarer.
Svar på tråden 12 juli 2008