12 juli 2008
Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)
Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)
ROligt att vi är så många! Vi får hjälpas åt att be/hålla tummarna (välj det som känns bäst ) för att det inte regnar den 12 juli!
hallå alla igen. Vi tänkte också skicka ut inbjudningskorten till alla hjärtans dag, men vet inte om vi hinner få ordning på dem tills dess. Vi ska i och för sig skriva ut på datorn och sen bara vika och fästa ett band på dem. Tänkte börja med kuverten nu. Vi sätter nog osa till 30 april, så man har gott om tid med bordsplacering, festprogram mm. Vi tog sista april för då tänker folk att det var någon gång i april man skulle svara och då kommer svaren in i tid, jag är själv sån när det gäller saker som ligger långt fram i tiden, fick det tipset att att ha osa i slutet på månaden här på bröllopstorget.
Nu ska jag försöka bestämma mig för hur min klänning ska se ut, svärmor ska sy den åt mig....
Vi ska skicka ut våra nästa vecka till Alla hjärtans dag och har satt osa 1 maj. Tror att man kan behöva den tiden fram till bröllopet med all planering och allt som ska göras och kan göras först när man vet antalet som kommer.
Jag har haft lite smått panik nu i några dagar. Hade beställt allt material till inbjudningarna förra onsdagen och de skulle kommit senast i onsdags...men icke...har oxå tänkt skicka ut dem till Alla hjärtans dag...men så ringde butiken som jag beställt ifrån idag och sa att nu har de kommit! Så hon skulle skicka dem med posten idag...så i helgen blir det total fokusering pyssel Har oxå tänkt sätta osa-datum 1 maj.
Det går ganska snabbt när man väl börjar med dom... Det som har tagit tid för oss är att hitta adresserna till alla
Lycka till, det går säker bra!
hej hej en till som planerar till 12/7 08
inbjudningarna går ut nu i slutet på februari och har satt ett osa datum den 16 maj då tror jag att jag har tid på mig att fixa det sista inför den stora dagen.....
Vi megafixar med våra inbjudningar nu!
Vi har beställt från Caligraphen så att utsidetrycket och inlagan finns där. Sedan sätter vi på 2 olika sorters band, stämplar på framsidan, skriver ett infoblad, skriver ut adresser på datorn och klistrar på...
Just nu kämpar vi med banden! Vi har en arbetsplan för att hinna innan onsdag, då de ska gå iväg! Nästa steg är infobladet - komma på vad som ska stå, hitta rätt typsnitt, skriva dem och skriva ut dem
Jag håller oxå på med inbjudningarna för fullt! Har precis skrivit ut det mesta som ska skrivas ut och i helgen är det dax för att sätta sig och pyssla ihop allting. Min m2b:s syster skulle hjälpa mig, men nu har hon fått feber och ev. influensa, men förhoppningsvis hinner jag färdigt själv...min m2b är inte hemma i helgen, annars hade jag kunnat sätta honom i arbete
Hej!
Vi har också datum 12/7 2008!
Vad kul att vi var så många. Vi skickade ut våra inbjudningskort för 3 veckor sedan, osa 30/4.
Många har redan tackat ja men det finns ju flera som tycker -ä det finns tid, så glömmer de och är ute i sista minuten och jag får panik med planeringen.
vad ska ni ha för typ av bröllop
stort/litet
pampigt/spartanskt
barn/inga barn????