• Jen82

12 juli 2008

Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
    Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)

• Svar på tråden 12 juli 2008
  • weinlove

Jag ska också gifta mig den 12 juli. De flesta av inbjudningskortenn är postade och utdelade. Över 40 pers har redan tackat ja :) Om alla kommer blir vi 102 pers... Har även hunnit en bra bit in på planeringen. Funderar mest kring dekorationerna nu.

Hur långt i planeringen har resten av er hunnit?

• Jen82

Inte så långt faktiskt.

Köpt klänning
    köpt skor
    köpt kläder till m2b
    skor har han redan
    bokat lokal
    ordnat amatörfotograf
    ordnat videofilmare
    funderat ut blommor
    precis påbörjat göra inbjudningskorten

det e nog allt för nu.

• weinlove

då har du väl kommit långt. :) allt har sin tid.

• Jen82

Jo :) Men vi har långväga gäster som inget vet ännu, de kanske inte kommer om vi inte får iväg inbjudningarna snart.

• propp

Detta är ordnat än så länge:

Kyrka
    Kantor
    Lokal
    Catering
    Coverband
    Fotograf
    Hotell
    Klänning
    Tärnklänning
    Ring
    Frisör
    Makeup
    Utskick inbj.kort
    Viss bordsdekoration

Det som är på gång närmaste tiden är:

Kläder till brudgum + marskalk
    Brudbukett
    Bröllopsresa

• Annihz

Menar alla som är på denna tråd.

Vi funderar oxå på att vara hemma, efter en sådan dag så vill man (iallafall jag) bara krypa ner i sin egen säng och sova ut riktigt på morgonen.
    Om man ska bo på hotell så antar jag att man måste passa tiden för frukosten, annars blir man väl utan.....?!

Jen82 skrev 2008-03-02 19:20:37 följande:
    Vem vi? Nej vi ska stanna i vår lägenhet vad vi vet.Vi har nog långväga gäster o vill nog spendera så mkt tid som möjligt med dem.
  • SusanneLee

Man kan få frukosten serverad på rummet! Då behöver man inte klä på sig och fixa till sig.
    Vi kommer att bo två nätter på hotell, natten före bröllopet och bröllopsnatten. Då slipper vi krånglet med att checka in på själv bröllopsdagen. Vi kommer att ha nog att tänka på just då i alla fall!

• propp

Vi kommer också bo på hotell, fast enbart på bröllopsnatten. Vi har bokat ett bröllopspaket där det ingår mousserande samt fruktkorg och godis på rummet när man kommer samt frukost på rummet morgonen därpå. Dessutom kommer vi inte behöva checka ut på söndagen förrän kl 14 (vanligtvis är utcheckning kl. 12) så då hinner man ju mysa länge och kanske hinna ta ett bubbelbad...

• 14/6-08

hej vi gifter oss också den 12 juli planeringen går sakta framåt
    detta är klart
    kyrka
    lokal
    inbjudningskorten ligger och vänta på att bli skickade
    fotograf
    blommor min m2bs mamma är florist
    ja det är väl typ det som är klart börjar kännas lite nervöst och stressande att det bara är 4 månader kvar.

• Lunia

Ni har hunnti med mycket ni!

Datum å kyrka förstår =)
    Fest plats
    fotograf
    klänning med tillbehör

Snart fixat är
    blommor
    inbjudningskort

Måste fixas snart
    Skor
    Underkläder
    Mat
    Tårta
    Kläder till mannen

Kännder samma börjar bli stressigt med det om inte är färdigt Maten speciellt!

Svar på tråden 12 juli 2008