12 juli 2008
Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)
Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)
Jag ska också gifta mig den 12 juli. De flesta av inbjudningskortenn är postade och utdelade. Över 40 pers har redan tackat ja :) Om alla kommer blir vi 102 pers... Har även hunnit en bra bit in på planeringen. Funderar mest kring dekorationerna nu.
Hur långt i planeringen har resten av er hunnit?
Inte så långt faktiskt.
Köpt klänning
köpt skor
köpt kläder till m2b
skor har han redan
bokat lokal
ordnat amatörfotograf
ordnat videofilmare
funderat ut blommor
precis påbörjat göra inbjudningskorten
det e nog allt för nu.
då har du väl kommit långt. :) allt har sin tid.
Jo :) Men vi har långväga gäster som inget vet ännu, de kanske inte kommer om vi inte får iväg inbjudningarna snart.
Detta är ordnat än så länge:
Kyrka
Kantor
Lokal
Catering
Coverband
Fotograf
Hotell
Klänning
Tärnklänning
Ring
Frisör
Makeup
Utskick inbj.kort
Viss bordsdekoration
Det som är på gång närmaste tiden är:
Kläder till brudgum + marskalk
Brudbukett
Bröllopsresa
Menar alla som är på denna tråd.
Vi funderar oxå på att vara hemma, efter en sådan dag så vill man (iallafall jag) bara krypa ner i sin egen säng och sova ut riktigt på morgonen.
Om man ska bo på hotell så antar jag att man måste passa tiden för frukosten, annars blir man väl utan.....?!
Man kan få frukosten serverad på rummet! Då behöver man inte klä på sig och fixa till sig.
Vi kommer att bo två nätter på hotell, natten före bröllopet och bröllopsnatten. Då slipper vi krånglet med att checka in på själv bröllopsdagen. Vi kommer att ha nog att tänka på just då i alla fall!
Vi kommer också bo på hotell, fast enbart på bröllopsnatten. Vi har bokat ett bröllopspaket där det ingår mousserande samt fruktkorg och godis på rummet när man kommer samt frukost på rummet morgonen därpå. Dessutom kommer vi inte behöva checka ut på söndagen förrän kl 14 (vanligtvis är utcheckning kl. 12) så då hinner man ju mysa länge och kanske hinna ta ett bubbelbad...
hej vi gifter oss också den 12 juli planeringen går sakta framåt
detta är klart
kyrka
lokal
inbjudningskorten ligger och vänta på att bli skickade
fotograf
blommor min m2bs mamma är florist
ja det är väl typ det som är klart börjar kännas lite nervöst och stressande att det bara är 4 månader kvar.
Ni har hunnti med mycket ni!
Datum å kyrka förstår =)
Fest plats
fotograf
klänning med tillbehör
Snart fixat är
blommor
inbjudningskort
Måste fixas snart
Skor
Underkläder
Mat
Tårta
Kläder till mannen
Kännder samma börjar bli stressigt med det om inte är färdigt Maten speciellt!