• Jen82

12 juli 2008

Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
    Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)

• Svar på tråden 12 juli 2008
  • mr psycho

Har hört att Ribbing säger att man ska skicka ut inbjudan tre månader innan. Å andra sidan gifter vi ju oss mitt i semestertiderna så lite tidigare kanske är bra. Fast de flesta av våra gäster vet nog om att och när vi ska gifta oss ändå... Så jag tycker det känns bra att skicka ut dem i mars-april. Men rolig idé med alla hjärtans dag :)

• krian87

Vi blev fast med korttillverkningen pga tejplimmet tog slut men Nu har vi köpt mera o tur e väl det, räknade lite o det är ca 6 veckor tills alla hjärtansdag.. o då ska dom ha korten! börjar kännas lite stressigt nu=)

Hehe ja det var kallt när man skulle till "jobbet" kl 7.. hyy. ville mest gå in till sängen igen..Men kul med snö=) Känns lite vinteraktigt då..

• krian87

Ribbing? jo det är lite på det som vi tänker, semestern, som tur e så fick min farmor på island veta det nu långt innan korten kom så hon kunde jobba på o byta för dom har annorlunda regler/sätt osv.. Men hade vi gift oss under ngn annan tid så hade vi inte skickat så långt innan. men vi ska inte ha ngt save the date eller ngt sånt och vi har många som inte vet om det så då hinner dom smälta det hela=) =) MEN vi får se hur det blir.. måste ju hinna klart med dom.. panik börja komma smygandes..:S
    mr psycho skrev 2008-01-03 18:33:00 följande:

Har hört att Ribbing säger att man ska skicka ut inbjudan tre månader innan. Å andra sidan gifter vi ju oss mitt i semestertiderna så lite tidigare kanske är bra. Fast de flesta av våra gäster vet nog om att och när vi ska gifta oss ändå... Så jag tycker det känns bra att skicka ut dem i mars-april. Men rolig idé med alla hjärtans dag :)
  • Gecco

Hejsa alla! Ska oxå gifta mig den 12:e och tämkte att jag kan väl hoppa med här! I Molkom utanför Karlstad... Håller på att fixa klänning och skriva gästlista... Rebecka

• krian87

Va kul..=) Välkommen välkommen..=)

• sidjo

Hallå alla brudar. Så otroligt kul att vi är så många som ska gifta sig samma dag...
    Jag har köpt klänning, boka kyrka, festlokal, och brudtärnor, bestman och toastmaster har tackat ja. Men fortfarande känns de som att jag har lite dålig tid.....fniss, bröllops nerver redan.....hur ska detta gå...

• Julibrud 08

Hej!
    Jag ska också gifta mig 12 juli.
    Bröllopet sker i Naverstads kyrka, Bullaren!

• Jen82

Välkommna alla nya!
    Jag har inte gjort mycket mer planering än.
    Så min lista är likadan ännu.

Hur har året börjat för er?

• Joji

Året började sådär - Vi skulle köpa material till inbjudningskorten i veckan, hittade två olika perfekta band på en tygaffär som vi ville ha, så hade de för lite, och det kommer inte in mer!

Och Matton, liksom en annan pappersaffär hade stängt!

Vi fick tänka om, kring hur de ska se ut. Vi måste köpa material och komma igång med tillverkningen snarast - vi ska ju skicka ut dem till Alla hjärtans dag!

• Jen82

Vi har inte köpt någonting till våra inbjudningskortstillverkning.
    Vi ska oxå skicka de runt alla hjärtans dag.

Svar på tråden 12 juli 2008