12 juli 2008
Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)
Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)
Hejsan hejsan..=) Aha va roligt.. ovanligt och kul att det kunde slumpa sig så..=)
mr psycho skrev 2007-12-13 22:09:19 följande:
krian87> Ja verkligen ... Vi gifter oss i samma kyrka som de också ... Men de var vi iofs medvetna om när vi bokade.
jo men ändå.. va mysigt.. föra traditioner vidare..:) inte samma bröllopsdatum?
Ja det känns fint på något vis ... Nej men där kanske gränsen går ;)
jo de tror jag. då blir det "för" mycket..:P men va skoj..:) hur långt har ni kommit i planeringen?
Hmm, man kanske borde ringa kyrkan och kolla vad de säger om att pappsen ska lämna över... Så man inte får en trist överaskning senare om det inte går.
jo jag hade nog gjort det, för säkerhets skull..:S så man kan planera och så=)
Oj, vad ni har hunnit med och skriva mycket på bara ett par dagar, får läsa ikapp när jag har tid
Vi har i alla fall bokat kyrka, festlokal, fotograf, frisör och sminkning. Jag har sett ut både en klänning som jag tycker väldigt mycket om och klurat lite på hur jag vill att ringen ska se ut. Har gjort utkast till inbjudan, kyrkhäftet och festhäftet, men har bokat en konsultation hos en tjej som håller på med sånt i mitten av januari, har tänkt skicka ut inbjudningarna till Alla Hjärtans Dag Tärna, bestman, toastmaster/toasmadame och värdpar kommer bli tillfrågade här snart om de har lust att vara med och förgylla våran dag
I jul ska vi sätta oss och titta på vad vi skulle vilja ha för meny, har inte bestämt om vi ska catera en hel 3-rätters meny eller bara en del...
Glömde att vi bokat ett coverband som underhållning på festen...och även bokat bröllopssviten på Scandic...
Gifter oss kl 14 i Landeryds kyrka i Linköping. Ringde dit idag för att få bekräftat att bokningen verkligen är gjord, så man inte står där sen i vår...men bokningen fanns såklart
Vi funderar på att skaffa "egen" präst och kantor till vigseln...annars blir man bara tilldelad en från kyrkan och får inte välja och det finns ett par präster som vi inte vill ha. Måste bara få ok från kyrkoherden först, men hon på expeditionen trodde inte det skulle vara några problem.
Oh låter trevligt propp.
Jag ska få papper hem från kyrkan snart.
Allt jag vet är att vi ska ha bröllopet på den fina delen som alltid är avstängd för allmänheten att komma in på.
De har ett rep som delar av.
Sök google lunds domkyrka högkoret är vår del :)