• Jen82

12 juli 2008

Tänkte de var dax för en egen tråd för oss 12/7 -08 tjejer :)
    Jag ska ha ett kyrkligt bröllop i Skåne :)

• Svar på tråden 12 juli 2008
  • mr psycho

propp> kul :)

jag tror vi otåliga människor får stå ut med att även präster har svårt att lägga arbetsscheman halvår i förväg... Man får nog snällt vänta några månader till innan man får veta. Om man inte själv kontaktar en präst och ber honom/henne ställa upp dvs.

Själva bekräftelsen på bokningen av kyrkan fick vi per mail, samma dag vi bokade.

• krian87

nej det är det nog inte. det är mer så man har mer tid till o kunna träffa prästen och ev byta om man nte passar och kunna gå igenom hur man vill ha det och så.. Men det är nog många som inte har ngn kontakt förrens ett par månader innan..=)

propp skrev 2007-12-19 20:00:59 följande:
    krian87: Vi skulle inte höras förrän framåt mars-april ang. präst till vår kyrka...är det sent tror du?
  • Jen82

Nu har jag köpt min klänning :) En alfred angelo på rea mindre än halva priset!!

• lilltjejan

jahopp kanske va dax för mig å skriva lite här me

jag å min underbara gifter oss, ja som alla här på det magiska datumet 12 Juli -08
    vigsen sker i Tingstad kyrka utanför norrköping 15.00
    festen sker i himmelstalunds Brunnsalong

vi åker helekopter från kyrka till festlokal
    (tack vare min snälla arbetsgivare som säljer helikoptrar till hela världen så får vi detta gratis )

jag håller på å pysslar med inbjudningskorten som ska skickas ut på AllaHjärtansDag så gör ett kort lite då och då... (finns en bild i mitt galleri)

Klänningen ska beställas i Januari från Kina (det är klänningen i mitt galleri fast kommer byta ut det vinröda mot rosa)
    skor hittade på en sida från USA å kommer beställas om några månader...
    tärneklänningarna ska även dom beställas från kina men väntar med dom till Feb/mars (även dom finns i gallerit)
    de tre tärnorna är tillfrågade och har tackat ja.

buketten skll vara av rosa roser med några snödroppar i.

ja som ni kanske förstår så är rosa en av färgerna i tematmen det ska även vara vitt, svart å silver.

fotograf bokad (en väninna som fottar mycket bröllop)

frisör bokad.

kateringen är bokad.

bestman tillfrågad å tackade gladerligen ja.
    två av våra bästa killkompisar kommer vara toastmasters.

Hotell bokat, Grand Hotell i norrköping, lördags natten i vanligt rum å söndag till måndag i sviten så vi får njuta ordenkligt.

kläder til m2b å bestman utsädda och bokas i jan/feb.
    (båda skall ha frockoat men min mb ska ha vit jacka å bestmann ska ha svart, båda kommer ha rosa plastrong å mönstrad silvervest å svarta byxor)

dekorationen till borden har ja ett humm om hur ja vill ha det men har inte inhandlt något änn.

Dj bokad (gammal vänn)

oj va långt d blev... å ändå känns det som ja glömt nåt

• Jen82
    Jen82 skrev 2007-12-20 17:46:52 följande:
    Nu har jag köpt min klänning :) En alfred angelo på rea mindre än halva priset!!
    Glöm vad jag sa.
  • propp

Jen82: trist att det slutade så här

• Jen82

Ja jag får leta efter en ny klänning efter helgerna.
    Detta e så tråkigt.
    Tycker om denna klänning.

• Joji

Någon frågade om man ska åka på bröllopsresa direkt - det ska vi! Åker nog 3 dagar efteråt tror jag.

Vi har bestämt oss för Australien. Jag har varit där längre perkoder i två omgångar, min m2b vill gärna dit, och jag med. Vi diskuterade mycket kring det, men kom framt till att vill skapa egna minnen där. Blir väl längs östkusten, i norr är det perfekt väder då, i söder lite kallare men det står vi ut med!

Tänkte vara borta 3-4 veckor, inleda och avsluta på nån resort. Längtar!

• Jen82

Bytt ut min AA klänning till en vit sort av något annat märke!

• Mrs Marley

här är ännu en som har den 12 juli som sitt datum

Svar på tråden 12 juli 2008