Inlägg från: weinlove |Visa alla inlägg
  • weinlove

    12 juli 2008

    Jag ska också gifta mig den 12 juli. De flesta av inbjudningskortenn är postade och utdelade. Över 40 pers har redan tackat ja :) Om alla kommer blir vi 102 pers... Har även hunnit en bra bit in på planeringen. Funderar mest kring dekorationerna nu.

    Hur långt i planeringen har resten av er hunnit?

  • weinlove

    Vi är nästan klara =D Nädå. Men vi har hunnit en bra bit på väg iaf. Det som är kvar är dekorationer (vilket inte blir lätt men har en bild på hur detta kommer att se ut), blommorna (mkt viktiga detaljer), betalning av bandet + lite andra grejer.

    Angående ringar så håller jag med "propp". Jag och fästmannen har smält ned våra förlovningsringar och gjort om dem. Han får en ring och jag två. Alla tre ringar är klara. Jag kan dock bara använda förlovningsringen. Vigselringen ligger på sin plats. Läääängtar tills jag får använda den eftersom både förlovningsringen och vigselringen hör ihop på ett väldigt fint sätt.

    Hur går det med ringar och förberedelser för er andra?

  • weinlove
    Angeliuqe skrev 2008-03-09 10:15:29 följande:
    Vi tänkte oxå smälta ner våra förlovningsringar....men min karl vill ha en bredare ring, ca 7 mm, så våra ringar räcker kanske bara till mig! Jag skulle oxå vilja ha en bred ring (har en bild i mitt huvud)Min fundering är: Måste man ha två ringar?
    Det finns väl inget måste för nåt. Min fästman har en ring som är 7 mm bred och 2,5 mm tjock. Var inte så farligt dyr med eget guld. Mina ringar är 3 mm var för sig och ca 2,5 mm tjock. Ringarna hör ihop så det ser ut som om jag har en bred ring fast det egentligen är två. Hoppas du förstår... Åter till din fråga så är väl ingenting ett måste, men det är väl vanligast vad jag vet iaf med två ringar.
  • weinlove
    Lunia skrev 2008-03-09 13:22:03 följande:
    Det här med ringar är svårt för oss för vi är inte överens!! Jag vill smälta ner våra förlovningsringar och göra om dem till två färgade lite bredare! Men tyvärr håller inte karn med mig *suck* Som det är nu har vi mönstrad förlovningsring och det finns inte mycket som passa till den. Dessutom syns inte mönstert längre på hans ring, den är SÅ sliten! Men han vill ändå ha DEN ringen för den är viktig för honom. Det är dem ju för mig med. Har försökt med att den finns kvar iaf om vi smälter ner den och gör om den blir bara ett annat utseende!! Vi får se hur det blir!
    Vi smälte ner våra ringar och såg de nya som en ny början även fast vi hade det gamla guldet kvar i våra nya ringar. Så för både han och mig kändes det rätt ändå. =D
  • weinlove
    Annihz skrev 2008-03-09 18:20:25 följande:
    Tyvärr så är det så att det är nytt guld i era ringar, inte erat gammla.
    Våra förlovningsringar är en del av våra nya ringar. Men guldmynten byttes ut till likvärdigt nytt guld.
  • weinlove
    propp skrev 2008-03-10 09:23:51 följande:
    Jippi! Nu har vi bokat vår bröllopsresa...det slutliga resmålet blev två veckor till Guadelope (en ö i västindien). Åker tisdagen den 15:e juli så det kommer va sååå skönt att få koppla av så kort tid efter själva bröllopsdagen!Har ni andra tänkt ut något resmål eller kanske till och med bokat? Vi hade lite svårt först att komma på var det var fint väder och inte regnperiod i juli, men så hittade vi Guadelope och vi föll för den resan direkt!
    vad mysigt. hur har ni råd? har ni många gäster på ert bröllop. det har vi. roligt att så många vill komma men som vår budget ser ut nu kommer vi inte att ha råd att boka resan innan bröllopet. av vad vi vet nu iaf. så vi kommer att önska oss resecheckar i bröllopspressent, så förhoppningsvis kan vi åka nånstanns vi med =D hur länge blir ni borta och vad kostar resan om man får fråga?
  • weinlove
    propp skrev 2008-03-10 10:10:41 följande:
    Vi har ganska många gäster, runt 90 st om alla tackar ja. Men vår bröllopsresa är utöver den budgeten. Våra föräldrar hjälper till med bidrag till resan, men fickpengarna sparar vi ihop till nu under våren. Vi kommer att vara borta två veckor och resa + boende (bungalow 75 m från stranden) + frukost + 3-rätters middag varje kväll kostar 14.000:-/pers...faktiskt inte så farligt tycker jag...det enda vi behöver köpa till är ju lunch samt dricka på dagarna och under middagarna. Sen om vi vill göra utflykter tillkommer ju självklart detta, men det är ju dessa fickpengar vi håller på att spara ihop nu.
    Jaha. Näej det lät ju inte så farligt. Då kanske vi får råd med det också till slut. Vad mysigt det lät med bunglow 75 m från stranden. Vi bokar nog efter bröllopet.
  • weinlove

    Vi smälte ner våra "gamla" förlovningsringar och använde guldet från dem till våra nya ringar. Utöver det fick vi guldmynt ifrån svärfar som vi bytte ut mot nytt likvärdigt guld. Så vi blanda nytt guld och guldet från våra "gamla" förlovningsringar.

  • weinlove

    Annihz skrev 2008-03-10 14:28:11 följande:


    Men är du säker på att det är ert gamla guld i de nya ringarna.Varenda guldsmed säger att det inte går att få tillbaka det gamla guldet utan ersätts med nytt guld som väger upp till era gamla ringars vikt.
    Eftersom det redan var 18 karats guld i våra gamla förlovningsringar använde dom det tillsammans med nytt 18 karats guld. Men det är fortfarande guldet från våra gamla ringar blandat med det nya guldet.
  • weinlove
    Annihz skrev 2008-03-10 18:55:32 följande:
    Nu har jag börja fundera lite på maten.....tror att det blir catering. Ska bestämmas inom snar framtid.Hur gör ni alla brudar??
    Vi kör privat catering. En jätteduktig tjej som verkligen kan laga mat och inte är alldeles för dyr. Fast ifs betalar inte vi för maten. Den bjuder mamma och pappa på. Vi ska iaf ha buffé.
  • weinlove
    Flamora skrev 2008-03-12 21:44:10 följande:
    Jag var och gjorde provuppsättning hos frisören i söndags. Känns bra!Tårta är inte klar men har kontakter så vi kan få det lite billigare. Efterrätt är inte helt bestämt än...Vad ska ni andra ha?? Min ring är beställd men inte klar. Hrm, ja det är ganska mycket som är klart, men en hel del kvar. Inbjudningskorten ska ut efter påsk oxå.
    Ska nog också börja tänka på frisyren nu snart. Jag har hörapparater och är ganska orolig över att dessa kommer att synas, vilket man inte gärna vill. Sån tur är syster min hon som ska greja både smink och frisyr den dagen så jag hoppas att det blir bra. Sa dom nåt speciellt när du var ute i så god tid eller? En del kan ju fälla sånna kommentarer.
Svar på tråden 12 juli 2008