• Sofiaa84

Tips på gåva till gästerna?

Jag letar lite efter tips på vad man kan ge gästerna för gåva vid dukningen.. Helst inte så dyrt.. Kom gärna med förslag!

• Svar på tråden Tips på gåva till gästerna?
  • Kärlek08

Nej, frakten har vi nte koll på men vi väntar med spänning på Ingarö08:s paket för att få veta det...

Mrs Welch: Det är lugnt, lätt hänt att missa info på det här stället man måste ju in flera ggr per dag för att hänga med i trådarna

• Kärlek08

Nej, frakten har vi nte koll på men vi väntar med spänning på Ingarö08:s paket för att få veta det...

Mrs Welch: Det är lugnt, lätt hänt att missa info på det här stället man måste ju in flera ggr per dag för att hänga med i trådarna

• Kärlek08

Varför i hela friden kom det där med två ggr??? *förbryllad*

• Findus033

Ingarö08: Jag är också nyfiken! Miniordern var ju 4 st 7ozpåsar. Hur mycket beställde ni? Hur många ska det räcka till?

• Findus033

Äsch. Glömde läsa sista två sidorna bland inläggen... Hahaha. Väntar ist. på att ngn annan som beställt berättar!

• Ingarö08

HAHA, säger jag bara!!! Det är knappt så jag vågar skriva ut fraktkostnaden som de offererade. Frakten var lika dyr som ordern! :-O. $300 dollar skulle frakten gå på.

De måste ha gjort något fel för så dyrt är inte frakt - jag har bett dem speca detta och även bett att få fraktkostnad på bara påsarna (20st 7oz - sedan fyller vi egna småpåsar)! Jag hade ju beställt 80st småburkar som skulle vara färdigfyllda (och de skulle kosta $340).

Återkommer!

Kärlek08 skrev 2008-01-29 21:39:23 följande:
    Nej, frakten har vi nte koll på men vi väntar med spänning på Ingarö08:s paket för att få veta det... Mrs Welch: Det är lugnt, lätt hänt att missa info på det här stället man måste ju in flera ggr per dag för att hänga med i trådarna
  • Ingarö08

Yes, jag ringde numret på hemsidan. Landskod är +1 alltså slå 001.
    Jag ringde imorse och då var det stängt. Ringde igår igen vid 15 och då svarade de.

Kärlek08 skrev 2008-01-29 11:13:52 följande:
    Om jag fattat Ingarö08 rätt går det visst att få M&M:s med egen text till Sverige men man måste RINGA till dem och beställa! Inget för den som inte behärskar engelska alltså. Själv är man engelsfröken så det ska nog funka! Tänk på tidskillnaden bara.Ingarö08: Tack för svaret, ringde du numret som står på hemsidan? Vad är det för landskod? Och var ligger kontoret man ringer, alltså vilka tider kan man ringa på?
  • Waersta

Vad sa de då?

Ingarö08 skrev 2008-01-31 10:57:03 följande:
    Yes, jag ringde numret på hemsidan. Landskod är +1 alltså slå 001. Jag ringde imorse och då var det stängt. Ringde igår igen vid 15 och då svarade de.
  • Ingarö08

Det var igår som jag igen bad att få priset på frakten eftersom jag inte hört något på över en vecka. Så kort därefter kom priset på frakten på mail. Så nu försökte jag ringa på morgonen för att kolla att priset för frakten verkligen stämde...

Waersta skrev 2008-01-31 11:10:52 följande:
    Vad sa de då?
  • Waersta

asså.

Ingarö08 skrev 2008-01-31 11:20:35 följande:
    Det var igår som jag igen bad att få priset på frakten eftersom jag inte hört något på över en vecka. Så kort därefter kom priset på frakten på mail. Så nu försökte jag ringa på morgonen för att kolla att priset för frakten verkligen stämde...
  • Ingarö08

hej igen.
    Nu fick jag shipping cost för 20st 7oz påsar istället för plåtburkarna. Det var ju inte mycket skillnad. $316 istället för plåtaskarnas frakt på $360. Har mailat och frågat ifall de personligen leverar dem

• Kärlek08

Fasen vad dyrt! Har de privatjet eller? Det kan ju aldrig kosta typ 2000 kr att frakta lite godis!! Jag väntar med spänning på deras specifikation av den kostnaden. Annars kan man kanske göra en undanmanöver... om man känner någon som bor i USA kanske man kan beställa till deras adress och sedan be dem skicka paketet vidare... om man nu känner någon i USA. Vad besviken jag blir, jag som har ställt in mig på m&m:s, vill verkligen ha det.

Tack för infon Ingarö08

• BlivandeFruJohansson

Skippar dom då Vill inte betala så mycke, då får de bli nått annat..

• Ingarö08

Visst är det snordyrt! I värsta fall skickar vi dem till en kompis till m2b som bor i USA men ändå- det ska faksiken inte kosta 2000kr för att frakta lite godis

Här är svaret:

With the 7oz bags your total weight will be approximately 12 pounds. Since we are shipping chocolate, we do need to use a rush delivery service to make sure the product reaches you in the best condition. With the quote provided, it will cover all vats, taxes, duties as well as insurance. The cost will cover everything from our door to yours. With the order we give an estimated processing and ship time as 2 weeks. It may take a little longer or a little less depending on how quick it makes it through customs".

Måste kolla med UPS att priset verkligen verkar stämma...

Vi har också ställt in oss på M&Ms! vill inte ha något annat nu...

väntar med spänning på ditt pris! Hur mycket ville du ha?

Kärlek08 skrev 2008-02-01 21:13:45 följande:
    Fasen vad dyrt! Har de privatjet eller? Det kan ju aldrig kosta typ 2000 kr att frakta lite godis!! Jag väntar med spänning på deras specifikation av den kostnaden. Annars kan man kanske göra en undanmanöver... om man känner någon som bor i USA kanske man kan beställa till deras adress och sedan be dem skicka paketet vidare... om man nu känner någon i USA. Vad besviken jag blir, jag som har ställt in mig på m&m:s, vill verkligen ha det.Tack för infon Ingarö08
  • Ingarö08

Räknade ut att mina påsar väger 5,5KG - nu ska jag kolla med UPS, DHL

Ingarö08 skrev 2008-02-02 16:11:05 följande:
    Visst är det snordyrt! I värsta fall skickar vi dem till en kompis till m2b som bor i USA men ändå- det ska faksiken inte kosta 2000kr för att frakta lite godis Här är svaret:With the 7oz bags your total weight will be approximately 12 pounds. Since we are shipping chocolate, we do need to use a rush delivery service to make sure the product reaches you in the best condition. With the quote provided, it will cover all vats, taxes, duties as well as insurance. The cost will cover everything from our door to yours. With the order we give an estimated processing and ship time as 2 weeks. It may take a little longer or a little less depending on how quick it makes it through customs". Måste kolla med UPS att priset verkligen verkar stämma... Vi har också ställt in oss på M&Ms! vill inte ha något annat nu...väntar med spänning på ditt pris! Hur mycket ville du ha?
  • Ingarö08

OK - nu har jag kollat med DHL och de tar cirka 2900kr för detta. Tydligen kan man bara skicka express med chocklad...
    Såg att M&Ms priset var ink moms så då vart det lite bättre...men fortfarande dyrt! SUCK! vad gör man? vill ha

• Kärlek08

Tja vad gör man... Jag har inte ringt dem än Ingarö08, jag menade bara att man verkligen vill ha en specifikation på vad som ingår i det fraktpriset. Hmmmm... choklad är ju lite känsligt för temperaturändringar men 2000 kr är hutlöst.

Jag vill verkligen ha dessa m&m's!!!! Måste fundera hårt på om någon jag känner ska till USA och om de kan ta med hem som handbagage, men då måste jag beställa och se till att chokladen kan skickas till någon i USA. Min mamma är pensionerad flygvärdinna vid SAS, kanske hon känner någon som kan ta med dem ombord... undrar om man kan beställa dem till ett hotell??? Jag spånar vilt nu, vad tror ni skulle det funka?

• Ingarö08

Jag har oxå funderat på om de skickar till hotel. Det kanske är en tanke...

Ska bli intressant att se vad du får för pris.

Trodde verkligen inte att det var såå dyrt att skicka lite chocklad

Kärlek08 skrev 2008-02-02 16:35:23 följande:
    Tja vad gör man... Jag har inte ringt dem än Ingarö08, jag menade bara att man verkligen vill ha en specifikation på vad som ingår i det fraktpriset. Hmmmm... choklad är ju lite känsligt för temperaturändringar men 2000 kr är hutlöst. Jag vill verkligen ha dessa m&m's!!!! Måste fundera hårt på om någon jag känner ska till USA och om de kan ta med hem som handbagage, men då måste jag beställa och se till att chokladen kan skickas till någon i USA. Min mamma är pensionerad flygvärdinna vid SAS, kanske hon känner någon som kan ta med dem ombord... undrar om man kan beställa dem till ett hotell??? Jag spånar vilt nu, vad tror ni skulle det funka?
Svar på tråden Tips på gåva till gästerna?