Tips på gåva till gästerna?
Jag letar lite efter tips på vad man kan ge gästerna för gåva vid dukningen.. Helst inte så dyrt.. Kom gärna med förslag!
Jag letar lite efter tips på vad man kan ge gästerna för gåva vid dukningen.. Helst inte så dyrt.. Kom gärna med förslag!
Jag hade inte fattat rätt ser jag nu... jag hade räknat på fluid ounces och det blir ju inte rätt... 1 oz i fast form är ju ca 30 g men då är ju frågan hur många gram/gäst är rimligt??
Jag har gjort egna flavorer till mina gäster. Bilderna finns i min bildgallery om ni vill se hur de ser ut.
Häls Julia
Visst är det roliga!
Väntar på fraktpris... Vi fick ett pris på $340 utan 2200kr utan frakt (80st askar)
Vi köpte "plåtaskarna" och de är ju redan fyllda så jag antar att de räknat att det ska "räcka" per person
Vi räknade oxå på priser hit och dit och kom fram till att det går nog jämt ut plus att det känns som att jag hellre lägger några hundra till på det där lilla extra och något som är ovanligt.
Jag återkommer när jag fått fraktpris...
Ni som köpt M&M med namn på, va kostar de? Va kostar frakten? Är jättesugen på att beställa
Kvinnliga gäster ska få ett silversmycke och herrarna får en ciggar, jag kommer ha detta istället för tackkort som jag inte tror någon sparar iaf :) Dessutom kommer varje gäst få en vacker påse med lite godis i.
Nån som har gjort egna påsar att ha godis i?? Förslag på vad man kan ha för tyg?
haha jooo iofs det är ju alltid en hel del som inte röker men tex vi brukar alltid köpa ciggarer till herrarna på nyår, oavsett om vi har festen eller vi är bortbjudna och när det gäller ciggar så röker alla :) Fast iofs ett år var det väl några som hoppade över så det slutade med att min sambo rökte 3 ciggarer och mådde skitilla i flera timmar hehe
Julia, gud vilka tjusiga favors :) Blev det dyrt?
Jag har tänkt, om ekonomin och tiden tillåter det, att vika egna små askar och dekorera med guldorganzaband (samma som vi kommer ha runt inbjudningskorten). I dem kommer jag lägga några praliner som jag gjort själv. Brukar alltid göra sådana till jul och andra festligheter och de brukar vara riktigt uppskattade. De små askarna kommer sedan eventuellt även att fungera som placeringskort.
Kärlek ger näring åt själen - Vilken rolig sida! Och askarna var rätt billiga också i förhållande till andra jag tittat på...kanske ska överväga att köpa askar istället för att vika egna.
Någon som vet ungefär vad det kan kosta att köpa vit kartong och vika egna askar?
dom får väl ge bort ciggaren eller spara den till ett annat tillfälle annars ;)...tyckte det kändes lite macho och skoj med en cigarr, någons om har fler ideer på en herrgåva?