• Sofiaa84

Tips på gåva till gästerna?

Jag letar lite efter tips på vad man kan ge gästerna för gåva vid dukningen.. Helst inte så dyrt.. Kom gärna med förslag!

• Svar på tråden Tips på gåva till gästerna?
  • Bride in England

Det ar nog det som skulle uppskattas mest

Paeonia skrev 2008-01-15 15:51:29 följande:
    Glömde skriva om man nu vill ha gåvor till gästerna skulle jag satsa på något ätbart, chokladpraliner eller liknande. Det funkar alla gånger.Paeonia
  • MissieA

Haha!! Vi ska köpa sånna fina askar (har inte valt några än) och alladin hjärtan och lägga i några stycken per ask.

• brud juni07

vi hade små askar från calligraphen som bordsplacering och i lade vi små chokladbitar.

• Skrott

Har i Skottland, dar jag bor och ska gifta mig ar det tradition med "favor" till gasterna. Choklad mandlar i en sot ask eller liknande. Men det ar ju upp till var och en om man vill gora det eller inte. Personligen tycker jag det ar en gullig grej och jag tar alltid med mig minnen hem, sa jag skulle uppskatta nan godis grej eller en liten baileys minatur flaska..

• RangaTanga

Vi kommer ha en liten ask till varje gärt med namnet på "bordsplaceringsnamnlappen" med M&M´s med våra namn på som en gåva, då kan de käka upp dem direkt om de vill. Jag tycker det är en kul idé, själv tycker jag inte man behöver något större som de ska ta med hem, för det kan nog bara bli ståendes i något skåp hos folk, men godis kan de ju äta upp

• Bride in England

Samma i England. Vi tanker val ha nagot liknande, jag tror pa att godis ar det som ar popularast!

Skrott skrev 2008-01-15 19:26:49 följande:
    Har i Skottland, dar jag bor och ska gifta mig ar det tradition med "favor" till gasterna. Choklad mandlar i en sot ask eller liknande. Men det ar ju upp till var och en om man vill gora det eller inte. Personligen tycker jag det ar en gullig grej och jag tar alltid med mig minnen hem, sa jag skulle uppskatta nan godis grej eller en liten baileys minatur flaska..
  • malous

Ah, men det är ju som på barnkalas, då får man ju en liten godispåse i fiskdammen ;). Vi ska ge persiskt godis i någon ask. Skulle inte vilja ge glas el dyl för sådant skulle jag själv aldrig vilja ha. Ngt konsumerbart tycker jag iaf man ska satsa på så det slipper samla damm.

Zozo skrev 2008-01-15 15:37:37 följande:
    Men de far ju festen! Är inte det gava nog?? Var och en far naturligtvis göra som den personen vill, men ALLVARLIGT.. HUR manga vill verkligen ha med sig den malade stenen, glaset med namn eller vad det nu kan vara hem???
  • Zozo

Ja men det är väl en annan sak.. Godiset lär ju inte bli staende och samla damm i ngt skap I Frankrike är det ocksa tradition pa favors, i regel mandlar med ngnslags karamell runt om. Fint men äckligt

• malous

Precis, ser inte heller ngn poäng i sådant. Mm, mandlar med karamell låter inte helt fel tycker jag men man lär ju tröttna om det alltid är det ;).

Zozo skrev 2008-01-16 09:02:22 följande:
    Ja men det är väl en annan sak.. Godiset lär ju inte bli staende och samla damm i ngt skap I Frankrike är det ocksa tradition pa favors, i regel mandlar med ngnslags karamell runt om. Fint men äckligt
  • Sofiaa84

Intressant med traditionerna i skottland och england och frankrike tycker jag.. Sverige har väl inget sånt?

Svar på tråden Tips på gåva till gästerna?