• Sofiaa84

Tips på gåva till gästerna?

Jag letar lite efter tips på vad man kan ge gästerna för gåva vid dukningen.. Helst inte så dyrt.. Kom gärna med förslag!

• Svar på tråden Tips på gåva till gästerna?
  • Mistefy

Vi köper billiga Glas på IKEA Som vi sen skriver på med glaspenna. Gästens namn på ena sidan och Våra namn-datum på andra. Blir både som bordsplacering och minne att ta med sig hem!

• Sofiaa84

"Mistefy": Bra ide, den ska ja fundera över=)

• Nikajo
    jennysnartfru skrev 2008-01-15 08:12:14 följande:
    Har aldrig förstått mig på det där med små gåvor till gästerna.
    Håller med! Varför skall gästerna ha gåvor på vår fest???
  • MissieA

Fast jag tycker att det är lite snällt att ge gästerna n¨got med Tänk på att en del reser långt och lägger ut mycket på vårt bröllop, och det minsta man kan göra är att ge dem en sten, vas eller choklad. Jag ser det mer som att vi uppskattar att en del gäster har rest från andra länder/städer långt ifrån oss, och lagt mycket pengar på kläder, boende och presenter.

• Zozo

Men de far ju festen! Är inte det gava nog?? Var och en far naturligtvis göra som den personen vill, men ALLVARLIGT.. HUR manga vill verkligen ha med sig den malade stenen, glaset med namn eller vad det nu kan vara hem???

• Bride in England

Jag haller med, men om man ar pysslig och sa kanske det bara ar kul o gora presenter till gasterna. Ingenting man maste dock tycker jag, och jag tror inte att det forvantas heller. Samt som Zozo skriver vill nog ingen anda ha med sig det hem, jobbigt o bara pa och vad ska man ha det till!

Zozo skrev 2008-01-15 15:37:37 följande:
    Men de far ju festen! Är inte det gava nog?? Var och en far naturligtvis göra som den personen vill, men ALLVARLIGT.. HUR manga vill verkligen ha med sig den malade stenen, glaset med namn eller vad det nu kan vara hem???
  • Paeonia

Aha, asgarv! Det var som en bekant som köpte en sovenirtallrik hem från typ kanarieöarna till sin vuxna dotter. Jag tor inte dottern använder den tallriken, ännu mindre har den på väggen.

Kram Paeonia

Zozo skrev 2008-01-15 15:37:37 följande:
  • Waersta

Vi gäster får äta av dekorationen, kommer strö ut chokladhjärtan på borden. Bild finns i galleriet.

• MissieA

Det är verkligen inget måste, men vi känner att det är en rolig sak för gästerna Jag tar med mig saker hem när jag är på bröllop och vet hur mycket gästerna har uppskattat det (hört på de bröllop jag har varit) men det är helt olika vilka gäster man har och vilken budget man har bestämt. Men VI tycker det är en rolig sak och har budgeten till det så vi ser det som en rolig sak bara.

Men klart man inte behöver ge sina gäster något. Det är mer att vi vill det själva.

• Paeonia

Glömde skriva om man nu vill ha gåvor till gästerna skulle jag satsa på något ätbart, chokladpraliner eller liknande. Det funkar alla gånger.

Paeonia

Svar på tråden Tips på gåva till gästerna?